Avatar billede tiny_thim Nybegynder
23. maj 2002 - 23:34 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

GTA 3 XP Patch?

Jeg køber GTA 3 i morgen :-)
Jeg kører med Windows XP.
Jeg har hørt at man skal bruge et patch til GTA 3 for at få det til at køre i Windows XP.
Passer det?
Hvis det passer, hvor kan jeg så downloade patchet?
Avatar billede tiny_thim Nybegynder
23. maj 2002 - 23:38 #2
makse>
det er da ikke et patch til GTA 3....
hvad skal jeg bruge det patch til?
kan gta 3 køre på xp når jeg har lagt det patch ind?
Avatar billede makse Nybegynder
23. maj 2002 - 23:39 #3
Når du læser readme filen til GTA3, henviser de til ovenstående patch.
Avatar billede tiny_thim Nybegynder
23. maj 2002 - 23:42 #4
okay, er det manualen eler er det readme filen på cd'en?
Avatar billede tiny_thim Nybegynder
23. maj 2002 - 23:42 #5
jeg har installeret alle opdateringerne på Windows Update, så har jeg da også installeret den ovenstående patch ik'?
Avatar billede makse Nybegynder
23. maj 2002 - 23:44 #6
Det skulle være på CD'en.
Jeg ved ikke om den kommer med, når du kører Windows Update.
Avatar billede makse Nybegynder
23. maj 2002 - 23:44 #7
Avatar billede tiny_thim Nybegynder
23. maj 2002 - 23:44 #8
Har du prøvet at køre spillet på Windows XP uden at installere patchet?
Avatar billede makse Nybegynder
23. maj 2002 - 23:46 #9
Nope, jeg har ikke GTA3. Jeg sparer sammen til SOF 2. :)
Avatar billede oletaft Nybegynder
24. maj 2002 - 10:03 #10
Jeg har løsningen, for jeg fik spillet igår. Du skal bruge funktionen ROLL BACK driver, i properties for grafikkortet, for så virker Overlays korrekt.

Det virkede på min.
Avatar billede tiny_thim Nybegynder
24. maj 2002 - 15:05 #11
Tak Makse
Avatar billede initializing Nybegynder
24. maj 2002 - 15:07 #12
Der er nogle problemer med GTA3 på WinXP og Nvidia chips.. Så gæltter på at det er sådan en chip du har?
Avatar billede tiny_thim Nybegynder
24. maj 2002 - 15:11 #13
Jeg har Windows XP + Nvidia Geforce 3 TI 200
Avatar billede tiny_thim Nybegynder
24. maj 2002 - 15:12 #14
Men så er det jo heldigt at der er et patch fra microsoft som virker.....*s*
Avatar billede oletaft Nybegynder
27. maj 2002 - 10:09 #15
"We have found a possible problem with Windows XP that manifests itself as graphical problems both in the game menu and also during game play. We have traced this problem to be a Windows XP problem. Technically this problem is solved by the use of a newer version of d3d8.dll than is shipped on CD with Windows XP. (The version on the Windows XP CD that has problems is 5.1.26000.0 – versions tested without error include 5.1.2600.15 and 5.1.2600.29)
Currently the only way we know to update this dll file is to install the Windows XP Patch: "The Computer Cannot Enter Standby or Hibernate if a Direct3D-Based Screen Saver Is Running (Q306676)" downloadable from here.
This update may in the future be available as part of an official Windows XP Service Pack, a Windows XP Compatibility Update, or possibly a DirectX 8.1 update."

Og et link:

http://download.microsoft.com/download/whistler/Patch/Q306676/WXP/EN-

Den fil hjælper dig!
Avatar billede tiny_thim Nybegynder
27. maj 2002 - 13:17 #16
Jeg har fået det til at virke.
Ellers skal du have tak for svaret oletaft.
Avatar billede exp-ralle Nybegynder
20. august 2002 - 15:07 #17
Gemmer lige...