Avatar billede jonaskvl Nybegynder
25. juni 1999 - 21:14 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

DSN less forbindelse der ikke virker

Jeg får sådan en:
[ Microsoft][ ODBC Driver Manager] Driver''s SQLSetConnectAttr failed

Når jeg gør sådan her:

sti = sti''en til databasen
Set Connect = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Connect.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; " & sti

Set InfoRS = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
Query = "SELECT Brugere.Nick, Brugerdata.datanr, Brugerdata.data FROM Brugere INNER JOIN Brugerdata ON Brugere.ID = Brugerdata.ID WHERE (((Brugerdata.datanr)=8));"
InfoRS.Open Query, Connect, adOpenStatic, adLockOptimistic

Jeg kan ikke finde ud af hvad der er galt !!

Avatar billede dkkarpen Nybegynder
25. juni 1999 - 21:27 #1
Har du lavet din database i Access 2000?
Avatar billede jonaskvl Nybegynder
25. juni 1999 - 21:30 #2
nej :)
Avatar billede floffy Nybegynder
25. juni 1999 - 21:31 #3
Prøv med:

Set Connect = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Connect.Open "DBQ=" & Server.Mappath("/database.mdb") & ";DefaultDir=" & Server.Mappath("/") & ";Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DriverId=25;FIL=MSAccess;ImplicitCommitSync=Yes;MaxBufferSize=512;MaxScanRows=8;PageTimeout=5;SafeTransactions=0;Threads=3;UID=admin;UserCommitSync=Yes;"

Udskift /database.mdb med der hvor databasen ligger i forhold til roden på websitet. I dette eksempel ligger den i roden.
Avatar billede floffy Nybegynder
25. juni 1999 - 21:32 #4
Det står på en linie :)
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
25. juni 1999 - 21:32 #5
Prøv med:

Dim DB_CONNECTIONSTRING
DB_CONNECTIONSTRING = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=" & Server.Mappath("Navnet_PÅ:DATABASEN_HER.mdb") & ";"

Set Connection = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Connection.Open DB_CONNECTIONSTRING

Du skal bare sørge for at selve ASP filen og Databasen ligger i samme mappe.
den kan også lige andre steder men så skal du rette stien i Server.Mappath
Avatar billede floffy Nybegynder
25. juni 1999 - 21:33 #6
Vidste ikke at der kunne "være" to svar :)
Avatar billede jonaskvl Nybegynder
25. juni 1999 - 21:34 #7
2 svar hvor imponerende.. hehe .. læg lige mærke til at jeg bruger et Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
og det er meget vigtigt for resten af koden at jeg bliver ved med at bruge det :)
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
25. juni 1999 - 22:01 #8
ok, finder noget kode
Avatar billede dkkarpen Nybegynder
25. juni 1999 - 22:03 #9
Floffy>>Det er åbenbart det nye på eksperten.dk. Prøv f.eks. at se på: http://www.eksperten.dk/spm.asp?id=2150
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
25. juni 1999 - 22:03 #10
Jeg har selv brugt:

        Dim DB_CONNECTIONSTRING
        DB_CONNECTIONSTRING = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=" & Server.Mappath("127144146281_users.mdb") & ";"

        Dim objRecordset
        Set objRecordset = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")

        objRecordset.Open "users", DB_CONNECTIONSTRING, adOpenStatic, adLockPessimistic, adCmdTable

        objRecordset.AddNew
        objRecordset.Fields("Screen_Name") = CStr(ScreenName)
        objRecordset.Fields("Password") = CStr(Password1)
        objRecordset.Fields("First_Name") = CStr(FirstName)
        objRecordset.Fields("Last_Name") = CStr(LastName)
        objRecordset.Fields("Address") = CStr(Address)
        objRecordset.Fields("Zip") = CStr(Zip)
        objRecordset.Fields("City") = CStr(City)
        objRecordset.Fields("Tlf") = CStr(Tlf)
        objRecordset.Fields("Email") = CStr(Email)
        objRecordset.Update

        objRecordset.Close
        Set objRecordset = Nothin
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
25. juni 1999 - 22:07 #11
Men i dit eksempel skal der sikkert bare stå:

Connect.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & sti & ";"
Avatar billede floffy Nybegynder
25. juni 1999 - 22:11 #12
dkkarpen>> Vi er bare for hurtige og har ramt på samme tid. Det tror jeg.

Faktisk tror jeg bare du kan åbne spm. og lade det stå i en halv time, og så svare. Der tjekkes nok ikke for om der allerede er svaret.
Avatar billede jonaskvl Nybegynder
25. juni 1999 - 22:13 #13
gider i ikke lige tage den debat et andet sted hen!
Avatar billede jonaskvl Nybegynder
25. juni 1999 - 22:14 #14
Ja det virker faktisk .. mange tak du :)