Avatar billede forgalt Nybegynder
23. maj 2002 - 17:41 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

. eller , i double

Hej,
Jeg har lavet en applikation hvor jeg blandt andet henter nogle værdier indtastet i JTextFields og parser disse til Double. Men her er det nødvendigt at man i tekstfeltet skriver 1 eller 1.0 man kan ikke bruge , kom vi jo gør i DK. Hvordan styrer/ændrer jeg det
Avatar billede cwd Nybegynder
23. maj 2002 - 17:47 #1
du kan evt lave en replace(, , .)
Avatar billede soreno Praktikant
23. maj 2002 - 17:48 #2
lad brugeren skrive ',' og brug følgende kode til at rette til med:
minTekst = minTekst.replace(',', '.');
hvor minTekst er en String
Avatar billede cwd Nybegynder
23. maj 2002 - 17:49 #3
svar...
Avatar billede smok Nybegynder
23. maj 2002 - 17:57 #4
String test1 = "2,0";

String test2 = test1.replace( ',', '.' );

er det dig Brian .. ?
Avatar billede guldner Nybegynder
23. maj 2002 - 23:34 #5
Brug klassen DecimalFormat. Den har en parse metode der laver en String om til et tal. For at lave et DecimalFormat objekt der forstår ',' kan du bruge den konstruktør der tager et DecimalFormatSymbols som argument. Et DecimalFormatSymbols objekt kan du oprette med angivelse af Locale, så komma bliver ',' og tusindtalsseparator bliver '.'