Avatar billede helikopter Nybegynder
23. maj 2002 - 15:39 Der er 42 kommentarer og
1 løsning

Stream af video i flash??? HASTER!!!

Hej folkenz...

Jeg søger hjælp til at streame video i flash, hvis det kan lade sig gøre?..

HASTER MEGET!
Avatar billede hoejrup Nybegynder
23. maj 2002 - 15:41 #1
Hvis du anvender Flash MX, så kræver det bare en kraftig internet forbindelse.

/per
Avatar billede helikopter Nybegynder
23. maj 2002 - 15:44 #2
Hej Per! ;)

Jamen kan du så sige os HVORDAN vi gør det her.. c-følgelig køre vi den sidste nye MX ;) ellers kommer vi jo ikke langt..

Den skal streame en fil som ligger på serveren...????
Avatar billede helikopter Nybegynder
23. maj 2002 - 15:48 #3
Er du tabt! :)
Avatar billede hoejrup Nybegynder
23. maj 2002 - 15:51 #4
Har du gemt filen som en streaming? Det skal du altid huske, når du anvender Quicktime. og det sammme gør sig sikkert gældende, hvis du anvender Microsoft wmv formatet.

/per
Avatar billede helikopter Nybegynder
23. maj 2002 - 16:00 #5
Jamen vil det sige jeg skal import min quicktime fil og export som som en stream fil og så fatter flash godt at filen skal STREAMES??? ja vi har rodet en DEL med der... *grubler*
Avatar billede hoejrup Nybegynder
23. maj 2002 - 16:02 #6
Du kunne f.eks. gemme den som streaming i Quicktime Pro, og det kan sikkert også lade sig gøre i Final Cut Pro.

/per
Avatar billede helikopter Nybegynder
23. maj 2002 - 16:04 #7
Okey jeg er lidt lost.. vil det sige det SKAL ikke være en swf.. det må godt være en quicktime fil (streamfil) Men hvad siger du så, kan jeg lave en stream fil i Quicktime Pro?? :)
Avatar billede helikopter Nybegynder
23. maj 2002 - 16:05 #8
Men hvad er det der gør en fil til en stream fil og ik bare alm. fil?? det forstår jeg ikke helt??
Avatar billede hoejrup Nybegynder
23. maj 2002 - 16:05 #9
Nej, du kan hente den direkte ind i Flash MX som en .mov til.

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
23. maj 2002 - 16:06 #10
Du kan ikke streame en fil via en server, uden den er lavet om til en streaming fil.

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
23. maj 2002 - 16:06 #11
fil = til
Avatar billede helikopter Nybegynder
23. maj 2002 - 16:08 #12
skal min referencefil så ligge i flash?..
Avatar billede helikopter Nybegynder
23. maj 2002 - 16:10 #13
som embedded video?? så man kan referere til videofilen på en stream server?? (Håber ikke jeg snakker ALT for sort)
Avatar billede hoejrup Nybegynder
23. maj 2002 - 16:14 #14
Hvis du bare skal streame den fra dit skrivebord, så kan du nøjes med at anvende loadMovie("dinFil.mov", 1);

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
23. maj 2002 - 16:17 #15
Du kan også anvende

ditNavn.loadMovie("dinFil.mov", 1);
_root.ditNavn._x = 200;
_root.ditNavn._y = 200;

/per
Avatar billede helikopter Nybegynder
23. maj 2002 - 16:19 #16
Kan flash godt forstå mov directe... jeg mener kan det lade sig gøre på nette too...

Jeg mener kan du hjælpe os her med det her stream sjov, så er der en kold øl i nyhavn.. *GG* :) Vi har virkelig kæmpet med det
Avatar billede helikopter Nybegynder
23. maj 2002 - 16:22 #17
Vi har lige prøvet at skrive: loadMovie("harry.mov",1); og gemt den på skrivebordet.. det virkede ikke?.. :)
Avatar billede hoejrup Nybegynder
23. maj 2002 - 16:23 #18
Hvis Flash MX kan forstå loadMovie("ditEgetBillede.jpg",1); , så kan den også forstå den anden kode.

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
23. maj 2002 - 16:25 #19
Jeg har lige fundet nogle brugbare oplysninger:

You can now natively use video in Flash MX. If your video is already made, convert into Flash Video (using either Flash MX or Sorenson Sparc) and then use loadMovie() to stream in the swf containg the movie into another swf that contains your drawing capabilities. You can also use Camera.get() to incorporate a live stream of video into your machine for a local setup. When MM delivers ColdFusion MX you will be able to stream that video (and your drawings) to other Flash Clients! It would definately work.

Link: http://www.macslash.com/AskMacSlash/02/03/21/0859210.shtml

/per
Avatar billede helikopter Nybegynder
23. maj 2002 - 16:27 #20
DET fatter den altså ikke.. kan du ikke lave en lille test til os med et lille external billede?? :)
Avatar billede hoejrup Nybegynder
23. maj 2002 - 16:33 #21
Avatar billede helikopter Nybegynder
23. maj 2002 - 16:34 #22
er du der?? :)
Avatar billede hoejrup Nybegynder
23. maj 2002 - 16:34 #23
Ja da, jeg løber ingen vegne! :)

/per
Avatar billede helikopter Nybegynder
23. maj 2002 - 16:35 #24
Jamen kan DU finde ud af og få den til at loade en externel fil f.eks billede ind?? vi kan ikke.. :) det kunne være fedt hvis du kunne lave os et eks. og sende på en mail så vi kan se om vi gøre noget forkert..

vi har prøvet dette:

loadMovieNum("harry.jpg", 1);
Avatar billede hoejrup Nybegynder
23. maj 2002 - 16:39 #25
Derfor virker det ikke http://www.flashfaq.dk/spg.asp?faq=177

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
23. maj 2002 - 16:45 #26
Lidt flere oplysninger: http://www.macromedia.com/desdev/tip/001.html

/per
Avatar billede helikopter Nybegynder
23. maj 2002 - 16:47 #27
Shit man det virkede.. med et .jpg men så er det måske også derfor det IKKE må være en komprimeret film?..
Avatar billede hoejrup Nybegynder
23. maj 2002 - 16:52 #28
Den skal sikkert ikke være komprimeret fra starten.

Har du læst beskrivelsen her? http://www.macromedia.com/support/flash/images_video/flash_video/

/per
Avatar billede helikopter Nybegynder
23. maj 2002 - 16:53 #29
Jamen hallo.. det holder jo ikke :) så skal det jo stort set var PAL format.. og det fylder jo en skov..
Avatar billede helikopter Nybegynder
23. maj 2002 - 16:54 #30
Ja vi har læst det.. men det siger ik så meget om det lige det.. :/
Avatar billede helikopter Nybegynder
23. maj 2002 - 16:57 #31
Det er sQ wierd..

loadMovieNum("seven.mov",1);

Men det virker ikke.. det er da underligt, for den vil godt med vores rene .jpg Hmmm.. *grubler*
Avatar billede helikopter Nybegynder
23. maj 2002 - 16:58 #32
Vi har os prøvet med .avi...
Avatar billede hoejrup Nybegynder
23. maj 2002 - 17:01 #33
Det kan ikke lade sig gøre! I skal anvende File > Import or File > Import into Library.
Men der burde ikke være problemer med komprimeringen, for Flash MX kan importere mange forskellige formater AVI, MPEG, DV og MOV.

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
23. maj 2002 - 17:04 #34
I kan kun linke til en ekstern Quicktime video fil, hvis den bliver afviklet i Quicktime.

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
23. maj 2002 - 17:07 #35
Nu vrøvler jeg vist!

I skal have fat i følgende vindue og vælge Embed video in Macromedia Flash Document. Og det virker kun med Quicktime.

Link:http://www.macromedia.com/support/flash/images_video/flash_video/flmx_video03.html

/per
Avatar billede helikopter Nybegynder
23. maj 2002 - 17:21 #36
Vi smutter lige i 30 min.. kommer igen.. men tak ind til nu! :))
Avatar billede helikopter Nybegynder
27. maj 2002 - 13:00 #37
Nå man i hva fald tak for din hjælp :) du har da hjulpet os godt på vej.. og har da fundet ud af at streame i flash.. :) Såå tak så meget! :) vil du have mine points.. så send lige et besked som svar! :)
Avatar billede hoejrup Nybegynder
27. maj 2002 - 13:16 #38
Velkbekomme! Her er der et svar. :o)

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
27. maj 2002 - 13:16 #39
Velbekomme! = Velkbekomme!
Avatar billede hoejrup Nybegynder
27. maj 2002 - 17:16 #40
Kunne I ikke skrive jeres løsning her?

/per
Avatar billede helikopter Nybegynder
28. maj 2002 - 10:52 #41
Jamen vores løsning var at som du sagde, import en .mov fil i Flash MX og bruge den som "Embed video".. lave en stream-sjovert så man kunne se hvor meget den havde loadet og en lille dot som følger filen på en timeline når den køre.. som man normalt ser en streamet film på nettet..

i den skrev vi lidt script.. men får svært ved at få det hele med men pointen:

loadMovie("filmens_navn.swf",_root.n);
_level0.scale = _level0.lo._xscale;

Men efterfølgende har vi så fundet ud af af "Wildform FLIX 2.5" er HELT genialt til at convert .mov eller andre til .swf, så det bliver der stadig eksperimenteret med.. Men tak for din hjælp.. nu er der lys forude.. *G*

Robert/Gorm
www.pixeling.dk
www.creativedge.dk (6mb.load)
Avatar billede hoejrup Nybegynder
28. maj 2002 - 14:03 #42
Det lyder rart at I har fundet en løsning.

Er Pixeling et Interessent selskab?

/per
Avatar billede mohawk Nybegynder
25. juni 2002 - 22:51 #43
I kan godt importere en .avi fil ind i flash, og komprimere den idet i henter den ind - Sorenson er indebygget i MX.

Hvis I ikke har fundet en løsning, kan jeg godt forklare nærmere hvordan I gør... Just say the word ;)