Avatar billede smok Nybegynder
23. maj 2002 - 15:31 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Ignore Case

Hey .. alle ..

Kan det lade sig gøre at få interbase til at ignorer store og små bogstaver ? således at den returnere et resultat lige meget om du søger på ELVIS PRESLEY eller elvis presley ?? håber der er nogen der ved noget

smok
Avatar billede martinlind Nybegynder
23. maj 2002 - 15:43 #1
Upper() / lower()
Avatar billede martinlind Nybegynder
23. maj 2002 - 15:43 #2
Svar !
Avatar billede smok Nybegynder
23. maj 2002 - 15:52 #3
-> martinlind ... med disse medtoder .. konvertere man så ikke bare attributtens værdi til enten UPPER eller lower ?? det jeg vil kunne er jo eksempelvis at skrive:

select * from bruger where fornavn = 'Elvis '

og hvis Elvis står som eLvIs eller ELVis i tabellen .. så returnere den alligevel resultatet ??
Avatar billede martinlind Nybegynder
23. maj 2002 - 16:06 #4
select * from bruger where Upper(fornavn) = Upper('Elvis')

/Martin
Avatar billede smok Nybegynder
23. maj 2002 - 16:09 #5
Fuldstændig rigtig ... mange tak for hjælpen ... det var da herligt ... :-)

du får selvfølgelig lidt point for din hjælp .. voila ...