Avatar billede nimrod1 Nybegynder
23. maj 2002 - 10:57 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Hvordan laver man en menu, der går på tværs af frames/rammer

Jeg er ved at lave et website, der skal anvende dropdown-menuer. Disse skal kunne gå på tværs af rammerne i et frameset. Det bedste (mest brugbare) forslag belønnes med 50 point.

På forhånd tak.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
23. maj 2002 - 11:01 #1
Se nu er du ude efter noget som ikke kan lade sig gøre. Du kan nemlig ikke vise noget på tværs af rammer. Det man normalt gør er at have en menu for oven, der så igen viser/skjuler lag med undermenuer nedenunder.

Anyway, så kan du finde gratis menuer der bruger dette princip.

/Nikolaj
Avatar billede cdc Novice
23. maj 2002 - 11:09 #2
http://www.milonic.co.uk/menu/frames/ er det sådan her du mener ?

/cdc
Avatar billede nimrod1 Nybegynder
23. maj 2002 - 11:16 #3
cdc> Det er brugbart. Send lige et "svar", så får du de 50 point.
nikolaj> Tak for kommentaren.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
23. maj 2002 - 11:19 #4
Prøvede selv at finde en god en, men Cdc var hurtigst :))
Avatar billede cdc Novice
23. maj 2002 - 11:22 #5
svarer her :o) Det er ikke ofte jeg er hurtigere en dig nikolajdu :ob
Avatar billede nimrod1 Nybegynder
23. maj 2002 - 11:24 #6
:o) Tak for hjælpen, begge to. Jeg lukker spørgsmålet. Tillykke med de 50 point Cdc.

/Nimrod
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
23. maj 2002 - 11:24 #7
tjooo, det går da vidst meget pænt lige op :))

Nu gælder det jo heller ikke altid om at komme først, men komme med det bedste svar :)

/Nikolaj
Avatar billede cdc Novice
23. maj 2002 - 11:26 #8
:o)
Avatar billede =maddog= Nybegynder
23. maj 2002 - 12:13 #9
/cdc> den menu har et lille bitte nærmest mikroscopisk problem. hvis man resizer framen (prøv at trække i den lodrette linje mellem de to nederste frames) gør den i bongo.
ellers tager den fint hensyn til scrolling. tør man spørge hvem der stadig bruger frames i gigahertz-alderen?
Avatar billede cdc Novice
23. maj 2002 - 12:45 #10
I do på en del faktisk
Avatar billede cdc Novice
23. maj 2002 - 12:46 #11
man skal jo heller ikke rykke på frames, man bruger bare noresize i framesettet
Avatar billede =maddog= Nybegynder
23. maj 2002 - 13:37 #12
jeg sagde også lille bitte mikroskopisk problem.
Avatar billede cdc Novice
23. maj 2002 - 13:52 #13
:o)