Avatar billede tejl Nybegynder
23. maj 2002 - 09:42 Der er 4 kommentarer

XSLT transformer m. Java API

Dette er egentlig en fortsættelse af spørgsmålet "XSLT Transformer memory problem".

Jeg skal bruge en XSL transformer som kan håndtere store dokumenter. Transformeren skal have et JAVA interface. (Xalan du'er ikke, fordi den bygger en intern repræsentation af hele input).

Avatar billede janegil Nybegynder
24. maj 2002 - 13:06 #1
Og du kan ikke bruke en parser som SAX i stedet?

http://java.sun.com/xml/jaxp/dist/1.1/docs/tutorial/index.html

Hm, ser ut som om jeg har misforstått noe, hvis "XSLT [...] convert arbitrary data to XML by creating a SAX parser".
Avatar billede janegil Nybegynder
24. maj 2002 - 13:07 #2
http://java.sun.com/xml/jaxp/dist/1.1/docs/tutorial/sax/index.html

In this part of the tutorial, we focus on the event-driven, serial-access mechanism for accessing XML documents, SAX. This is the protocol that most servlets and network-oriented programs will want to use to transmit and receive XML documents, because it's the fastest and least memory-intensive mechanism that is currently available for dealing with XML documents.
Avatar billede tejl Nybegynder
24. maj 2002 - 13:54 #3
jeg er igang med at skrive om DOM / SAX og XSLT i forbindelse med XML. SAX fungerer fint, men da jeg også skal skrive om XSLT ville det være rart at vide om der findes en Transformer, der kan klare mine krav.
Avatar billede uffehellum Nybegynder
20. juni 2002 - 18:29 #4
Du kan bruge Xalan's søster Xerces, der er SAX baseret.  Den læser ikke hele dokumentet ind, med fodrer det til dig efterhånden som den parser det.

Din applikation skal så følge et interface, hvor du bruger de kald, der interesserer dig.

MVH Uffe.