Avatar billede wondergirl Nybegynder
23. maj 2002 - 08:41 Der er 40 kommentarer og
1 løsning

Video til fremvisning på hjemmeside

Hej eksperter

Jeg har 3 videoclips, som er gemt i Wmv-format. Jeg vil gerne have at mine clips afspilles direkte på hjemmesiden, frem for at blive åbnet i mediaplayer. Er der en nem måde at lave det?

Måske filmclips'ne skal streames til et andet format, hvis ja, hvilket?
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
23. maj 2002 - 08:50 #1
wmv formatet er storartet til at streame video med. Det fylder mikroskopisr i forhold til f.eks. avi.
Personligt har jeg prøvet at konvertere en halv times wmv på 32 Mb. til avi. Det fuldte over 4 Gb !!!!

Indsæt understående i dit htm / html dokument og husk at lave om på filnavnet (til Media Player 7.1) ...

Hvis du vil have alle afspillerens
knapper så slet linien: <param name="UIMode" value="none"> og rediger evt. i de andre parametre ...

<OBJECT ID="Player" width="197" height="145" CLASSID="CLSID:6BF52A52-394A-11d3-B153-00C04F79FAA6">
    <param name="DisplaySize" value="0">
    <PARAM NAME="FileName" VALUE="make_asx.asp?id=<%=id%>">
        <param name="ShowAudioControls" value="0">
    <param name="ShowDisplay" value="0">
    <param name="ShowPositionControls" value="0">
    <param name="ShowControls" value="0">
    <param name="URL" value="din_movie.wmv">
    <param name="UIMode" value="none">                            <Embed type="application/x-mplayer2" pluginspage="http://www.microsoft.com/Windows/MediaPlayer/" src="../make_asx.asp">
    </embed>
</OBJECT>
Avatar billede hermandsen Juniormester
23. maj 2002 - 08:51 #2
Tror du ikke næsten du skal oprette spørgsmålet under HTML i stedet?
Avatar billede hermandsen Juniormester
23. maj 2002 - 08:52 #3
Hmmm, eller også blev det ikke nødvendigt! :)
Avatar billede wondergirl Nybegynder
23. maj 2002 - 09:03 #4
Ok Tony, det ser fornuftigt ud...Kan ikke se hvad alle de der ".asp" urls skal der. Mine filmclips hedder: dacapo1.wmv dacapo2.wmv og dacapo1.wmv
Virker ikke ved at kopiere din kode og rette: <param name="URL" value="din_movie.wmv"> til <param name="URL" value="dacapo1.wmv">
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
23. maj 2002 - 09:10 #5
OK - ligger dine wmv'er i samme bibliotek som dit htm / html dokument ?
Avatar billede wondergirl Nybegynder
23. maj 2002 - 09:10 #6
Ja det gør de.
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
23. maj 2002 - 09:12 #7
... og du har selv Media Player 7.1 ?
Avatar billede wondergirl Nybegynder
23. maj 2002 - 09:14 #8
7.0 hedder den vist...
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
23. maj 2002 - 09:17 #9
Avatar billede wondergirl Nybegynder
23. maj 2002 - 09:19 #10
Jo det virker alligevel. Men den spiller med det samme...duer jo ikke, når der skal være tre film på en side. Forestillede mig at der var play, pause og stop osv. på dem, så man kunne play en af gangen.
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
23. maj 2002 - 09:30 #11
Prøv lige med:
<PARAM NAME="ShowControls" VALUE="1">
<PARAM NAME="AutoStart" VALUE="0">
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
23. maj 2002 - 09:33 #12
Avatar billede wondergirl Nybegynder
23. maj 2002 - 09:39 #13
Ok, nu ser de sådan ud:
<OBJECT ID="Player" width="297" height="245" CLASSID="CLSID:6BF52A52-394A-11d3-B153-00C04F79FAA6">
<param name="URL" value="dacapo1.wmv">
<param name="UIMode" value="none">
<PARAM NAME="ShowControls" VALUE="1">
<param name="rate" value="1">
<param name="balance" value="0">
<param name="currentPosition" value="0">
<param name="defaultFrame" value>
<param name="playCount" value="1">
<param name="autoStart" value="0">
<param name="currentMarker" value="0">
<param name="invokeURLs" value="-1">
<param name="baseURL" value>
<param name="volume" value="50">
<param name="mute" value="0">
<param name="enabled" value="-1">
<param name="enableContextMenu" value="-1">
<param name="fullScreen" value="0">
<param name="SAMIStyle" value>
<param name="SAMILang" value>
<param name="SAMIFilename" value>
<param name="captioningID" value>
<Embed type="application/x-mplayer2" pluginspage="http://www.microsoft.com/Windows/MediaPlayer/"></embed></OBJECT>

Og det resulterede i, at de er helt sorte. Ingen panel med play osv.
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
23. maj 2002 - 09:50 #14
øjeblik ... kikker på det ...
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
23. maj 2002 - 09:57 #15
Det er formodentligt fordi i sætter ActiveX kontrollen for Mediaplayer 6.4

Prøv at bruge den her i stedet:

<HTML>
<HEAD>
<TITLE>Embedded Windows Media Player 7 Control</TITLE>
</HEAD>
<BODY>
<OBJECT ID="Player" width="320" height="240"
  CLASSID="CLSID:6BF52A52-394A-11d3-B153-00C04F79FAA6">
  <PARAM name="URL" value="http://WebServer/MyFile.wvx">
  <PARAM name="uiMode" value="none">
</OBJECT>
<BR>
<INPUT TYPE="BUTTON" NAME="BtnPlay" VALUE="Play" OnClick="StartMeUp()">
<INPUT TYPE="BUTTON" NAME="BtnStop" VALUE="Stop" OnClick="ShutMeDown()">
<SCRIPT>
<!--
  function StartMeUp ()
  {
      Player.controls.play();
  }

  function ShutMeDown ()
  {
      Player.controls.stop();
  }
-->
</SCRIPT>
<SCRIPT LANGUAGE="VBScript">
<!--
On error resume next
  Player.URL = ""
  if err then msgbox "You need Windows Media Player 7. Go to" & chr(13) &_
        "http://www.microsoft.com/windowsmedia"
    err.clear
-->
</SCRIPT>
</BODY>
</HTML>

/Nikolaj
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
23. maj 2002 - 10:02 #16
Prøv med den her - (virker i denne ende) ...
<OBJECT ID="Player" width="300" height="250" CLASSID="CLSID:6BF52A52-394A-11d3-B153-00C04F79FAA6">
<PARAM NAME="AutoStart" VALUE="0">
<param name="URL" value="norm0.wmv">
<Embed type="application/x-mplayer2" pluginspage="http://www.microsoft.com/Windows/MediaPlayer/">
</embed>
</OBJECT>
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
23. maj 2002 - 10:04 #17
Som du kan se, så har jeg 'barberet' den krafitigt. Den skulle nu indeholde kun det, du har brug for ...
Avatar billede wondergirl Nybegynder
23. maj 2002 - 10:09 #18
Nikolaj: virker ikke når man bruger samme script tre gange på siden...
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
23. maj 2002 - 10:12 #19
Har du 3 videoer på samme side?? Det lyder ikke helt optimalt...???
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
23. maj 2002 - 10:17 #20
Det virker hos mig med Media Player 7.1 - jeg kan endog køre dem alle på een gang og stoppe og genstarte dem individuelt ...

Se screenshot på: http://home1.stofanet.dk/breindal/player_test.gif
Avatar billede wondergirl Nybegynder
23. maj 2002 - 10:25 #21
Tusind tak Tony...Kanon!
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
23. maj 2002 - 10:37 #22
Velbekomme :)

***

Hej Nikolaj :)

Jeg får "An object or name was not found" på din ... Hvad er der galt ??
Det eneste jeg har gjort er at skifte URL'en ud til min fil (norm0.wmv) ...
Avatar billede wondergirl Nybegynder
23. maj 2002 - 10:38 #23
Det samme fik jeg *G*

Tony...hvordan får jeg det så til at virke, hvis over halvdelen af dem der skal se de clips, har win95? Der kører den sletter ikke...Lidt noget bæ.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
23. maj 2002 - 10:43 #24
Jeg har faktisk ikke tjekket det af, men copy/pastede det bare fra microsofts side - Jeg tog bare muligheden op, da det er en klassiker at forsøge at få Mediaplayer 6.4 til at afspille formater den som standard ikke understøtter. (skal hente codecs - Hvis den selv har lyst til det - Ikke altid)

God dag

/Nikolaj
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
23. maj 2002 - 10:53 #25
wondergirl >>
Så må du gå ned i version på playeren - 7.1 er for Win 98, Win 2000 og Win Me

Nikolaj >>
OK
Avatar billede wondergirl Nybegynder
23. maj 2002 - 10:54 #26
Ned i version? Hvordan?
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
23. maj 2002 - 10:55 #27
wondergirl >> BTW - jeg tror Win XP er født med den ...
Avatar billede wondergirl Nybegynder
23. maj 2002 - 10:56 #28
XP? Vi har ikke XP her på arbejdet. Maskinerne kører med win2k. 98 og 95. Det skal virke på dem alle.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
23. maj 2002 - 10:59 #29
XP er født med - Mediaplayer 8.0 og Win 98 se med 6.4
Avatar billede wondergirl Nybegynder
23. maj 2002 - 11:01 #30
nikolaj, ja det er fint...ligeglad med hvad de er født med :-) Vil bare gerne have min kode til at virke med 6.4 så *S*
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
23. maj 2002 - 11:24 #31
Så må du nok gå ind på en win95 maskine og se hvilken Media Player den er født med og så prøve at skifte linien: CLASSID="CLSID:6BF52A52-394A-11d3-B153-00C04F79FAA6"> ud med den ID win95 bruger.
Avatar billede wondergirl Nybegynder
23. maj 2002 - 11:31 #32
Aner ikke hvor jeg kan finde den id...
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
23. maj 2002 - 11:42 #33
Hvis du kun skal bruge til Media Player 6.0 (win-95) så brug følgende:
<OBJECT ID="Player" width="300" height="250" CLASSID="CLSID:22D6f312-B0F6-11D0-94AB-0080C74C7E95"><!-- Media Player 6.0 til win-95-->
<PARAM NAME="AutoStart" VALUE="0">
<param name="FileName" value="norm0.wmv">
</OBJECT>

Evt. kan du læse videre her:
http://www.cs.usyd.edu.au/~vip2001/proceedings/rwang.pdf
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
23. maj 2002 - 11:55 #34
Hjalp det ?
Avatar billede wondergirl Nybegynder
23. maj 2002 - 12:06 #35
Næææh, for så kan det ikke spilles i win2k...Mystisk.
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
23. maj 2002 - 12:08 #36
Det passer vist ikke - jeg sidder på win2k pro med Media Player 7.1 og det virker fint ...
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
23. maj 2002 - 12:08 #37
Du er såmænd nok ødt til at lave et javascript tjeck for styresystem og derfra så scripte den rigtige version ind...
Avatar billede wondergirl Nybegynder
23. maj 2002 - 12:11 #38
Jeg gider ikke mere...Lader filmen åbne i mediaplayer...så er jeg ud over det problem. Det ville bare være smart hvis det virkede.
Avatar billede wondergirl Nybegynder
23. maj 2002 - 12:18 #39
Tak for hjælpen begge to :-)
I er nogle guttermænd.
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
23. maj 2002 - 12:45 #40
"Jeg gider ikke mere..."
Er det ikke lige hurtig nok at give op ??

Her er et screenshot at én 6.0 sammen med to 7.1'ere ... http://home1.stofanet.dk/breindal/player_test1.gif
Avatar billede wondergirl Nybegynder
23. maj 2002 - 13:09 #41
Yes...jeg har fået det til at virke...det skulle bare lige være færdigt til kl. 12.00. Men tak skal du have...