Avatar billede qrt_1 Nybegynder
22. maj 2002 - 23:40 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

login ved brug af .htaccess. Server opsætning

Hejza...

Jeg har et problem med at af .htaccess password til at virke på min lokale server. Jeg tror at mit problem er at jeg ikke kan finde den rette sti til min htpasswd fil. Jeg har prøvet at bruge
<?
echo "<html>$DOCUMENT_ROOT</html>";
?>
men din retunere c:/apache/htdocs
Det kan da ikke være rigtigt at den skal give mig en adresse som indeholder c:/ . Det er ikke min kode der er noget galt med for jeg kan godt få det til at virke på en anden server, hvor jeg selvfølig bruger en anden sit.

Er der et sted i config filen til apache hvor i man skal angive noget med roden eller en form for sti?
Avatar billede ztyxx Nybegynder
22. maj 2002 - 23:48 #1
på min bruger jeg c:/min/sti og det virker fint her
Avatar billede qrt_1 Nybegynder
22. maj 2002 - 23:53 #2
Bruger du også apache?

Har du lavet nogle ændringer i din config fil?
Avatar billede ztyxx Nybegynder
22. maj 2002 - 23:56 #3
søg på .htaccess i din conf, så kan du læse dig til det
Avatar billede qrt_1 Nybegynder
23. maj 2002 - 00:01 #4
# This controls which options the .htaccess files in directories can
# override. Can also be "All", or any combination of "Options", "FileInfo",
# "AuthConfig", and "Limit"
#
    AllowOverride All

Den skulle være god nok...
Avatar billede sukos Juniormester
23. maj 2002 - 10:50 #5
Der er noget med det ikke er en god ide at sætte default-root til
AllowOverride All

Prøv at kikke i manualen.

For at bruge .htaccess for en mappen "test", skal du i din conf lave en Directory-blok:

<Directory "C:/Apache/test">
    AllowOverride AuthConfig
</Directory>

Og ellers, så kik her, et spm jeg har besvaret:

http://www.eksperten.dk/spm/214290
Avatar billede sukos Juniormester
23. maj 2002 - 10:52 #6
Og jow, på en windows skal den jo komme med c:..... (eller det drev din server ligger på) når du vil ha' vist $DOCUMENT_ROOT
Avatar billede qrt_1 Nybegynder
23. maj 2002 - 13:29 #7
Det driller stadig...

Du kan finde en copi af min conf her http://62.61.143.162/httpd.conf

Jeg bruger .htaccess flere steder på serveren, til at smide folk vidre til nogle bestemte siderm og det virker uden problemer....
Der hvor jeg skal have lavet kode ord på er 62.61.143.162/tofe/admin

Bruger navn og pass er "test"
Avatar billede sukos Juniormester
23. maj 2002 - 14:10 #8
hmm, hvad skriver du i din .htaccess?
Og hvordan har du lavet din passwordfil?
Avatar billede sukos Juniormester
23. maj 2002 - 14:12 #9
I din .htaccess skal du skrive den fulde sti til passwordfilen:

c:/apache/passwordfil
Avatar billede qrt_1 Nybegynder
23. maj 2002 - 14:17 #10
min .htaccess fil indeholder

AuthName "-- Login til admin side --"
AuthType Basic
AuthUserFile c:/apache/htdocs/tofe/admin/htpasswd
require valid-user

min htpasswd ligger i c:/apache/htdocs/tofe/admin og indeholder

bestyrelse:amsZBDNgbm9r6
test:dGRkPurkuWmW2
Avatar billede qrt_1 Nybegynder
23. maj 2002 - 14:18 #11
min kode har jeg lavet ved brug af Webcafet indkoder.

http://www.webcafe.dk/artikler/apache/htaccesskrypterpassword/
Avatar billede sukos Juniormester
23. maj 2002 - 14:21 #12
Lav en ny passwordfil med den du har i bin- mappen på din server:

c:\apache\bin\htpasswd

Så virker det garanteret!
Og lad gerne være med at lægge den i din serverroot!
Avatar billede sukos Juniormester
23. maj 2002 - 14:26 #13
Lavede lige en med brugeren ego og pass test:

ego:$apr1$0H3.....$0YjCU/ebK3er7kuna2F4J0
Avatar billede sukos Juniormester
23. maj 2002 - 14:27 #14
På en xp!
Avatar billede qrt_1 Nybegynder
23. maj 2002 - 15:04 #15
Kannon det virker!!!

Den anden måde at kryptere på virker kun til en linux server, åbenbart.
Men man kan godt bruge denne form for kode på en linux server... underligt...

Tak for hjælpen!!
hvis du vil have dine point så lav et svar i denne tråd, i stedet for en kommenter :)
Avatar billede sukos Juniormester
23. maj 2002 - 15:07 #16
Jow, tak!
Og der er netop forskel på om filen er lavet på en unix eller win
Avatar billede qrt_1 Nybegynder
23. maj 2002 - 15:12 #17
Ja det må der være, men så er det sjov at unix kan forstå den der er lavet i win, men ikke omvendt
Avatar billede sukos Juniormester
23. maj 2002 - 15:24 #18
Det må jo være unix der er klogere! :o)