Avatar billede keysertr Nybegynder
22. maj 2002 - 22:31 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Hvis jeg køber et bundkort der kan tage 2 CPU'er......

Hvis jeg køber et bundkort der kan tage 2 CPU'er giver det så dobbelt ydelse eller forsvinder noget af kraften.
Fx et asus socket A med 2 xp 1900+.
Avatar billede steen_hansen Forsker
22. maj 2002 - 22:33 #1
Nej, tværtimod. Men du skal anvende et styresystem, der understøtter brugen af 2 CPU'er. Jeg mener helt bestemt at Win 2000 understøtter det, men ved med sikkerhed, at Win XP understøtter det.
Avatar billede hologram Nybegynder
22. maj 2002 - 22:53 #2
Win2k understøtter dobbelt processor, men om du vil få noget ud af Dual kommer an på de applikationer du kører, da de skal understøtte det... Tror det kan komme dig til fordel hvis du laver meget 3d-redigering...
Avatar billede dp-boy Nybegynder
22. maj 2002 - 22:56 #3
Det er kun Win XP PROFESSIONAL som understøtter brugen af 2 CPU'er...
Avatar billede the-bull Nybegynder
23. maj 2002 - 00:12 #4
Du kan ikke benytte XP 1900+ CPU'er....Disse understøtter ikke dual.
Du skal istedet købe MP 1900+ CPU'er. Disse er beregnet til Dual.

En stor fordel er bedre stabilitet ved dual CPU...Og ydelsen vil ca. ligge fra +20% til 70% efter min mening....Alt efter hvilke programmer du kører!
Avatar billede hologram Nybegynder
23. maj 2002 - 01:26 #5
Det er ikke rigtigt. Man kan sagtens bruge Dual-processorer i Windows 2000, og man kan sagtens bruge alm. Athlon XP-processorer til at køre Dual. MP er bare optimeret til at køre Dual.
Man kan med XP/MP kombinere clockfrekvenser, så det ikke behøver være 2 CPU'er med samme fart fordi de kører Split-bus. Altså kan man godt kombinere en XP-1800 og en XP-1900 uden problemer.