Avatar billede funstuff.dk Nybegynder
24. juli 2000 - 00:06 Der er 4 kommentarer og
3 løsninger

sæt ind i tabel???

Hej..

jeg har en database med ca 700 poster, og har oprettet et nyt felt(Dato) og så skal jeg have sat den sammen dato ind i alle felterne, er der ik en nem måde at gøre det på??
Avatar billede ij Nybegynder
24. juli 2000 - 00:22 #1
Hvis datoen er et tekstfelt. Ellers findes der vist en funktion i access der returnerer dags dato.

Update tabelnavn set datofelt = \'24-07-2000\'
Avatar billede jalle Nybegynder
24. juli 2000 - 00:44 #2
Du kan også angive datoen som et datofelt og bruge en Updateforespørgsel hvor du updaterer datoen med fx. now() d.d.
Avatar billede mckelly Nybegynder
24. juli 2000 - 08:35 #3
Denne Query skulle løse problemet:

UPDATE Tabel1 SET Tabel1.NytDatoFelt = #7/24/2000#;

;-)
Avatar billede funstuff.dk Nybegynder
24. juli 2000 - 11:46 #4
øhh, nu ved jeg ik så meget om access, men hvordab bruger jeg:

UPDATE Tabel1 SET Tabel1.NytDatoFelt = #7/24/2000#;

Avatar billede gimle Nybegynder
24. juli 2000 - 12:29 #5
En anden udgave af de foregående svar:
1. I database vinduet vælger du forespørgsel -ny - designvisning.
2. Tilføj tabellen, der indeholder datofeltet, her kaldt Tabel1.
3.Klik i værktøjslinien på forespørgselstype - opdateringsforespørgsel.
4. Vælg datofeltet - og skriv i \"opdater til\" hvad det skal opdateres til - og kør så
Avatar billede mckelly Nybegynder
24. juli 2000 - 13:35 #6
Yeps - gimle har ret. Følgende metode virker også:
1. I database vinduet vælger du forespørgsel -ny - designvisning.
2. Tilføj tabellen, der indeholder datofeltet, her kaldt Tabel1.
3.Klik i værktøjslinien på vis - Sql-visning.
4. Kopier \"UPDATE Tabel1 SET Tabel1.NytDatoFelt = #7/24/2000#;\" (Uden \") ind i stedet for \"SELECT
FROM Tabel1;\" - og kør så.

Husk at rette 7/24/2000 til den dato du ønsker. Skal du bruge dags dato skriver du bare Date() i stedet for #7/24/2000#.

Tak for lån af punktopstilling gimle :-)
Avatar billede funstuff.dk Nybegynder
24. juli 2000 - 13:42 #7
tak, det var sq smart...