Avatar billede zonique Nybegynder
22. maj 2002 - 21:16 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Luk program... hvordan?

åk det her lyder ret simpelt, men jeg har altså nogen problmer med det...
hvordan afslutter jeg mit program fra fx et tryk på en knap?
Avatar billede -simon- Nybegynder
22. maj 2002 - 21:20 #1
unload me
Avatar billede darkwolfie Nybegynder
22. maj 2002 - 21:21 #2
Alt+F4
Avatar billede -simon- Nybegynder
22. maj 2002 - 21:22 #3
darkwolfie >>> Programmering :Virsual Basic
Avatar billede darkwolfie Nybegynder
22. maj 2002 - 21:33 #4
Det står der sørme også....
Avatar billede scb Praktikant
22. maj 2002 - 22:09 #5
I koden til knappen skriver du:
End
Det er den korrekte måde at afslutte på.
-SCB
Avatar billede tjacob Juniormester
23. maj 2002 - 10:58 #6
>>scb: Det er ikke helt korrekt. Med End kommandoen afslutter du programmet meget brat. Al kode i Unload, QueryUnload, og Terminate events i forms og classmoduler bliver IKKE afviklet, hvis du anvender End.
Det er mere korrekt at unloade alle forms, og så kan man evt. kalde End derefter.
Avatar billede drnicebyte Nybegynder
23. maj 2002 - 15:02 #7
Unload Me kan du skrive da lukker du formen
Avatar billede klausl Nybegynder
24. maj 2002 - 14:21 #8
Jeg plejer at gøre således:

Private Sub Command1_Click()
End
End Sub

Men eftersom jeg er relativt ny i VB sammenhæng kan jeg ikke udelukke at metoden har begrænsninger eller ulemper.
Avatar billede klausl Nybegynder
24. maj 2002 - 14:29 #9
Ups, jeg havde skimmet de øvrige svar lidt for hurtigt.

Jeg synes Tjacob's kommentar lyder fornuftig - jeg har tænkt mig at følge hans råd i fremtiden.
Avatar billede zonique Nybegynder
27. maj 2002 - 09:22 #10
sorry havde helt glemt jeg havde oprettet det her spørgsmål...
jeg unloader alle mine forms, men alligevel bliver programmet ikke afsluttet i visual studio. Det hjalp at sætte en end efter det hele... mange tak for hjælpen.
50/50 point til scb og tjacob
Avatar billede zonique Nybegynder
27. maj 2002 - 09:24 #11
tjacob, jeg kunne desvære ikk' give dig nogen point, da du kun har skrevet en kommentar )o: