Avatar billede vatos Nybegynder
23. juli 2000 - 18:19 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

update med checkbokse

Jeg skal kunne opdatere min database, men har problemer med hvordan jeg gør når jeg skal opdatere 39 checkbokse.

Jeg har prøvet nogle vilde ting , som ikke virker.

\'for d = 0 to 39
\'if Request(\"check\"&d&\"\")= \"ON\" then
\'strsikre&d = \"True\"
\'else
\'strsikre&d = \"False\"
\'end if

SQL = \"UPDATE Spil\"&intGamenr&\" SET res11 = \'\" & Request(\"T1\") & \"\', res12 = \'\" & Request(\"T2\") & \"\', res13 = \'\" & Request(\"T3\") & \"\', res21 = \'\" & Request(\"T4\") & \"\',res22 = \'\" & Request(\"T5\") & \"\', res23 = \'\" & Request(\"T6\") & \"\',res31 = \'\" & Request(\"T7\") & \"\',res32 = \'\" & Request(\"T8\") & \"\',res33 = \'\" & Request(\"T9\")  WHERE ID = \'\" & Session(\"ID\") & \"\'\"
DB.Execute(SQL)
Avatar billede wof Nybegynder
23. juli 2000 - 18:33 #1
Du er inde på noget af det rigtige !
Avatar billede wof Nybegynder
23. juli 2000 - 18:34 #2
Jeg laver det lige til dig.
Avatar billede wof Nybegynder
23. juli 2000 - 18:39 #3
for i = 1 to 39
sqlUPDATE = \"UPDATE Spil\" & intGamenr & \" SET res\" & i & \" = request(\"check\" & i & \"\")\"
next
Avatar billede vatos Nybegynder
23. juli 2000 - 18:42 #4
hvad gør jeg så med de andre felter jeg skal have lagt ned, er det lige gyldigt eller laver jeg to sql sætninger ?
Avatar billede vatos Nybegynder
23. juli 2000 - 18:44 #5
jeg skal jo også lave værdien om således databasen ved om feltet er afkrydset eller ej, hvordan gør jeg det i din løsning
Avatar billede wof Nybegynder
23. juli 2000 - 18:45 #6
Du skal lave 2 sql sætninger !