Avatar billede christian_catu Nybegynder
22. maj 2002 - 14:16 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Insert Row i JTable

Hejsa
Jeg har lavet et JTable, der viser hvilke baner der er udlejet i et bowlingsystem.
Det ser således ud:
if ( e.getSource() == buttonBowlOpret )
    {
        //tableBowl.addRowSelectionInterval(0,1);
        String banenr = textFieldBowlBaneNr.getText();
        tableBowl.setValueAt(banenr,0,0);
        String kundenr = textFieldBowlKundeNr.getText();
        tableBowl.setValueAt(kundenr,0,1);
        String dato = textFieldBowlDato.getText();
        tableBowl.setValueAt(dato,0,2);
        String medarbejdernr = textFieldBowlMedarbejderNr.getText();
        tableBowl.setValueAt(medarbejdernr,0,3);
        nord.opretBowlUdlej(Integer.parseInt(banenr), Integer.parseInt(kundenr), dato, Integer.parseInt(medarbejdernr));
    }

Problemet her, er at når jeg indsætter noget i JTable, så er det altid på index plads 0,0/0,1/0,2/0,3. Derfor ville jeg gerne indsætte en tom linje øverst i tablet hver gang der skal indsættes noget, sådan at den linje der før var 0,* nu bliver 1.*

Er der nogen der har en metode at gøre det på, ville jeg blive glad.
Avatar billede jword Nybegynder
22. maj 2002 - 14:24 #1
du skulle måske overveje at lave en tablemodel. Heri kunne du så få dine data fra en vector eller lignende, hvor du kan indsætte data som første element i vectoren.
Avatar billede christian_catu Nybegynder
22. maj 2002 - 17:41 #2
Det kan vel ikke laves, så de nyeste oplysninger kommer til at stå øverst?
Avatar billede jword Nybegynder
23. maj 2002 - 08:57 #3
jo, men det afhænger selvfølgelig af dine data. Udfra ovenstående ser det ud til at du får dine data fra brugerinput. Derfra kunne du gemme dem i et object der beskriver dataene, og have en reference til dette object i tablemodellen. I tablemodellen bestemmer du selv hvordan du 'sender' data videre til tabellen.
Avatar billede christian_catu Nybegynder
23. maj 2002 - 09:11 #4
ok, jeg bliver nok nødt til at finde ud af, hvad sådan en tablemodel er for en fætter
Avatar billede guldner Nybegynder
23. maj 2002 - 22:55 #5
Jeg synes bedst om ideen med at lave egen TableModel, men et quick'n'dirty (og uafprøvet) forslag kunne værre dette:
Da du ikke ved hvad en TableModel er, benytter du nok DefaultTableModel. Denne har en metode (getDataVector) til at få returneret en vector af vectorer med tabellens indhold (hver vector en række). Indsæt de nye data i denne, og brug den i konstruktøren til et nyt DefaultTableModel objekt som indsættes i tabellen med metoden setModel(TableModel)
Prøv det.
Avatar billede christian_catu Nybegynder
13. juni 2002 - 17:55 #6
jeg droppede idéen