Avatar billede robach Nybegynder
21. maj 2002 - 21:18 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

fra 98 til XP

Jeg skal til at installere XP på comp. Og vil samtidig gerne formatere harddisken da jeg har hørt den skulle være godt at gøre en gang imellem. Fremgangsmåde >>??
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
21. maj 2002 - 21:20 #1
Hvis du alligevel vil formatere harddisken kan du bare smide CD´en i og starte installationen, så bliver du automatisk spurtg om det på et tidspunkt.

/Nikolaj
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
21. maj 2002 - 21:22 #2
Hvis du vil opgradere fra ´98 til XP skal de begge være på samme sprog.
Vil du have begge systemer installeret, så skal du vælge at installere din XP på en anden partition end c:

/Nikolaj
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
21. maj 2002 - 21:26 #3
nikolajdu >> er du helt sikker på det med partition? Jeg har da før haft 98 og xp på c: ... Og der så kom en bootmenu når jeg startede pc'en.

Men det er rigtigt nok det med at den selv spørger om man vil formatere. Har selv gjort det for et par uger siden.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
21. maj 2002 - 21:27 #4
gizmo - Jeg har ogsålæst at man i teorien kan have dem begge på C:, men det anbefales ingen steder.
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
21. maj 2002 - 21:29 #5
nikolajdu >> det virkede nu fint :-)
Avatar billede resten Nybegynder
21. maj 2002 - 21:29 #6
Der har nikolajdu ret det er ikke godt at have begge på c da der kan opstå konflikter.
Avatar billede oliver260698 Nybegynder
21. maj 2002 - 21:30 #7
i første omgang har du checket om din maskinen har de nødvendig krav, for at kører win XP ???
Se mere her :

http://www.microsoft.com/Danmark/Products/Windows/windowsxp/guide/sysreq_home.asp

Og ønsker du en installations vejledning skal du bare kikke her.

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=%2Fisapi%2Fgomscom%2Easp%3Ftarget%3D%2Fdanmark%2Fsupport%2Fwindowsxp%2Finstallation%2Fdefault%2Easp&LN=DA

MVH
Oliver 2606
Avatar billede resten Nybegynder
21. maj 2002 - 21:36 #8
Er det så ikke nemmer at køre en test?
http://www.pcpitstop.com/xpready/default.asp
Avatar billede robach Nybegynder
23. september 2002 - 21:16 #9
undskyld ventetiden...:/