Avatar billede peter_molgaard Nybegynder
21. maj 2002 - 21:03 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Hente filer fra en CD

Hvordan kan jeg hente filer fra en CD. F.eks. til en CD afspiller, eller *.dir filer til et spil. Man skal kunne se en oversigt. Jeg er nået hertil:
on mouseUp me
  currentFolder
    put fileList into field member "indhold"
  end

on currentFolder
  fileList = [ ]
  repeat with i = 1 to 100
    n = getNthFileNameInFolder("d:\", i)
    if n = EMPTY then exit repeat
    fileList.append(i)
    fileList.append(n)
    fileList.append (RETURN)
  end repeat
  return fileList

end currentFolder

og videre kan jeg markere filen med:
on mouseDown me
  thisField = sprite(the clickOn).member
  if the mouseLine < 1 then exit
  lastLine = 0
  repeat while the stillDown
    ML = the mouseLine
    if ML < 1 then next repeat
    if ML <> lastLine then
      thisField.line[ML].hilite()
      lastLine = ML
      global ML
      put ML
    end if
  end repeat

end
-- men hvordan henter jeg filen ?
Avatar billede stormester Nybegynder
23. maj 2002 - 14:19 #1
Hvad er det  for en type filer du vil hente, hvis det er .exe filer. kan du vha. en "open" komando lukke filen op foran din projektor.
Avatar billede stormester Nybegynder
23. maj 2002 - 14:22 #2
on mouseUp me
open "SpiceGirlsHavingSex.exe"
--indsæt din stil før fil navn
end

Du ved sikker hvad jeg mener...
Avatar billede peter_molgaard Nybegynder
24. maj 2002 - 11:21 #3
Tak for svaret. Den er afprøvet og det virker. Men hvorfor kan jeg ikke få denne til at virke:
open "c:\sti\sound4.wav" with "c:\programmer:windows media player:mplayer2"  ?

Jeg gætter...
Avatar billede stormester Nybegynder
24. maj 2002 - 11:45 #4
prøv denne syntax:

open the moviePath & "myNotes.txt" with the moviePath & "notepad.exe" --(Windows)

mere info her:
http://www.macromedia.com/support/director/ts/documents/open_app_or_projector.htm#external

Her kan du i øvrigt hente eksempler på hvordan man kan browse på en HD vha. Director:

http://www.macromedia.com/support/director/ts/documents/tn3192.html
Avatar billede stormester Nybegynder
24. maj 2002 - 12:08 #5
Virker det?
hvordan ser dit færdige script ud? -- jeg har aldrig haft brug for denne funktion så jeg er sgu lidt nysgerrig :)
Avatar billede stormester Nybegynder
24. maj 2002 - 12:09 #6
Og tak for point!
Avatar billede peter_molgaard Nybegynder
24. maj 2002 - 12:42 #7
Yes - det virker, men jeg er nødt til at lægge cd afspilleren og mplayer'en i samme mappe, som jeg har programmet i. (jeg har kæmpet med dette i flere måneder - så her er jubel.

--Allerførst renser jeg det field hvori jeg har min liste stående:
on startMovie
    member("indhold").text = " "
end startMovie

--Så henter jeg en liste ind i et field fra en musik CD:

global fileList

on mouseUp me
  set the searchPaths = [("d:")]
  currentFolder

  put fileList into field member "indhold"

end

on currentFolder
  fileList = [ ]
  repeat with i = 1 to 100
    n = getNthFileNameInFolder("d:", i)
    if n = EMPTY then exit repeat
    --fileList.append(i)
    fileList.append(n)
    fileList.append (RETURN)
  end repeat
  return fileList

end currentFolder

--derefter markerer jeg det "track" jeg vil høre med et dobbeltklik (andet script):
property spriteNum

on mouseDown me
  --markerer den linie der klikkes på:
  thisField = sprite(the clickOn).member
  if the mouseLine < 1 then exit
  lastLine = 0
  repeat while the stillDown
    ML = the mouseLine
    if ML < 1 then next repeat
    if ML <> lastLine then
      thisField.line[ML].hilite()
      lastLine = ML

    end if
  end repeat
  --dobbeltklik:
  if the doubleClick then exit
  startTimer
  repeat while the timer < 20
    if the mouseDown then
      pointClicked = the mouseLoc
      currentMember = sprite(spriteNum).member
      wordNum = sprite(spriteNum).pointToWord(pointClicked)
      wordText = currentMember.word[wordNum]

      charCounter = the number of chars in wordText

      b=(wordText).char[2..charCounter-2]

      put b
      open the moviePath & b with the moviePath & "cdplayer.exe"

      exit
    end if
  end repeat

end

...med forbehold for fejl og overprogrammering - lad mig høre om du kan få det til at virke.
Avatar billede peter_molgaard Nybegynder
24. maj 2002 - 12:46 #8
Jeg glemte lige at resultatet ser lidt mærkeligt ud, når det kommer frem i field'et, mange "" osv., og det kan kun tage hele ord - ingen mellemrum, så det er ikke færdigt, men et godt stykke på vejen
Avatar billede stormester Nybegynder
24. maj 2002 - 13:24 #9
Hej Peter

Det ser spændende ud. i hvilken sammenhæng bruger du funktionen?

Jeg har på et tidspunkt lavet en del Enhanced CD's hvor du har multimedia på en Audio Cd. Her kan man vha. af en Xtra fra Penworks (CDPro), styre brugers default Cd-afspiller fra den grafiskebrugerflade.  ret fedt!

jeg kigger på den metode når jeg har fri, det ser ret spændende ud :)

mv
Jacob
Avatar billede peter_molgaard Nybegynder
24. maj 2002 - 15:26 #10
Hej Jacob- jeg er selvlært - startede på Director for ca 1½ år siden, da jeg i mit arbejde som synspædagog (svagsynede børn) manglede nogle spil og programmer, som var synsvenlige og langsomme nok. Jeg startede med Mediator, men det blev hurtigt for svært (=uoverskueligt), og besluttede at skifte til det noget dyrere Director. Det har jeg ikke fortrudt. Jeg vil bruge muligheden for at hente externe filer (musik) i forbindelse med et program hvor et barn kan vælge musikken på nogle store trykknapper på skærmen  -  måske -. Hvad er en Enhanced CD ?
Peter
Avatar billede stormester Nybegynder
24. maj 2002 - 16:02 #11
Nu bliver det for alvor sjov det her !
Jeg arbejder som multimedie medarbejder ved et lille produktions selskab der laver undervisnings Cd-rom’er til døve og hørehæmmede. Ud over det er jeg total lyd freak med eget lydstudie i privaten....

Jeg har arbejdet med Director siden 1998, og opfatter mig selv som en rigtig Director haj, men ikke nogen Lingo ekspert...desværre (her har jeg behov for noget mere uddannelse, til at kunne tage den titel) :-)

En enhanced CD er en Audio Cd (til cd afspilleren) hvor der også  ligger computer data på. Formatet er meget brugt i musik branchen hvor man så kan ligge en musik video med på Cd'en.
Jeg har så lavet et system hvor man mens man afvikler computer delen kan afvikle cd'ens musik spor.......altså din egen grafiske cd afspiller, direkte fra rom drevet!

Jeg skal i øvrig spørge fra en kollega hvor henne du sidder i verden, vi er i Aalborg?

Går offline nu til på mandag, men venter spændt på  dit svar.
Avatar billede peter_molgaard Nybegynder
24. maj 2002 - 19:25 #12
Small world - jeg skriver opgave om døve børn i øjeblikket.
måske skal vi fortsætte på
peter.molgaard@tdcadsl.dk
se evt. http://home19.inet.tele.dk/pml
Avatar billede peter_molgaard Nybegynder
10. juni 2002 - 19:08 #13
Jeg glemte at svare din kollega: Kalundborg.
(Og opgaven er afleveret - pyh-ha)
pm
Avatar billede stormester Nybegynder
11. juni 2002 - 12:51 #14
Ok - jeg sidder ved www.matcen.dk