Avatar billede kristinex Nybegynder
21. maj 2002 - 19:07 Der er 32 kommentarer

HASTER!!!!!!!! Lyd i Flash

Jeg har 7 movies i flash.
Når movie 1 begynder afspilles 1 mp3 fil. Movie 1 loades i øvrigt i level 0.
Samtidig med at at movie 1 afspilles, loades movie 2 således, at den er klar når movie er slut. Movie 2 er i level 1.
Når jeg via menuen går videre til en af de andre movies, stopper lyden brat. Dette skyldes højst sandsynligt, at disse resterende sider afspilles i level 0 - hvilket de er nødt til af hensyn til menuen der ellers gengives forskudt - og det ser ud af H.... til!! Hvad gør jeg???????????????????????
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
21. maj 2002 - 19:09 #1
Kunne du ikke bare loade lyden ind i level 999???
Avatar billede kristinex Nybegynder
21. maj 2002 - 19:22 #2
Det kan jeg vel ikke eftersom lyden bare er 'smidt ind' i movie1. Nogle gode forslag???
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
21. maj 2002 - 19:51 #3
Det jeg mente var egentligt om det nemmeste ikke bare ville være at lægge lyden ind i en film for sig selv og så loade den ind i en høj level...
Avatar billede kristinex Nybegynder
21. maj 2002 - 19:56 #4
Jo, det har du sikkert ret i, men jeg er ret nembie til Flash, derfor er jeg ærligt talt ikke rigtigt klar over hvordan den selvstændige movie med lyden, kan blive afspillet samtidig med movie 1.
Kan du forklare mig det??
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
21. maj 2002 - 20:08 #5
Det lyder som noget af et problem hvis lyden skal synkroniseres til alle film...
Avatar billede kristinex Nybegynder
21. maj 2002 - 20:10 #6
Det vil sige, det ikke kan løses sådan umiddelbart her og nu???
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
21. maj 2002 - 20:13 #7
Umiddelbart kender jeg ingen løsninger på at få lyd fra forskellige film til ikke at "hoste" lidt i overgangene.

Ikke andre end at have lyden i én film og så skifte mellem lyde der og selv på den måde bliver der 99% sikkert et lille hak.

/Nikolaj
Avatar billede kristinex Nybegynder
21. maj 2002 - 20:21 #8
Jamen Nikolaj, jeg har KUN én (1) lydfil, så jeg ved ikke hvad, du mener med at 'hoste'. Jeg skal bare have denne ene lydfil til at fortsætte uanset hvilken movie, jeg bevæger mig ind på.
Taler vi om det samme?
Avatar billede kristinex Nybegynder
21. maj 2002 - 20:21 #9
Lyden ligger i øvrigt 'kun' i den første fil, fortsætter så i den anden fil, men ikke i 3,4,5,6 og 7.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
21. maj 2002 - 20:31 #10
Jamen hvis det kún er én lydfil så kan du da med fordel loade den ind fra en helt ny movie...???

Eller vælge at loade den direkte ind med loadSound("min.mp3",true);

/Nikolaj
Avatar billede kristinex Nybegynder
21. maj 2002 - 20:48 #11
Ja, det er sandt, men det jeg ikke forstår (ved!) er hvorledes, jeg kan få en ekstern fil (lyden) til at afspilles sammen med mine movies (uden lyd - endnu). How???
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
21. maj 2002 - 20:52 #12
Du loader joegentligt bare lyden ind i hovedfilmen, sålænges den ikke erstattes, så kører den videre ligegyldigt hvad du ellers foretager dig.
Avatar billede kristinex Nybegynder
21. maj 2002 - 21:02 #13
Hmmm.....er godt og grundigt forvirret. Du skriver, jeg bare skal loade den ind i hovedfilmen - men altså stadig som en selvstændig film, right??? Og det er så det, jeg ikke forstår!! Hvordan gør jeg det???? Helt konkret med en teknisk beskrivelse :0)))
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
21. maj 2002 - 21:06 #14
Jeg mener 2 forskellige løsninger stort set baseret på samme idé.

1. Enten smider du din lyd ind i en helt ny swf fil (lyd.swf) og bruger loadMovie("lyd.swf",999) til at hente den med.

eller

2. Du bruger loadSound("minMp3.mp3",true) til at hente den med.

Begge idéer skal køres fra hovedfilmen - Eller rettere én af dem.

/Nikolaj
Avatar billede kristinex Nybegynder
21. maj 2002 - 21:29 #15
Ok, er næsten med! Et sidste dumt spørgmål. De actions du nævner kan jo ikke bare lægge på en tom keyframe. Så hvor skal de så lægge??
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
21. maj 2002 - 21:30 #16
Jo du kan egentligt lægge dem hvor det passer dig.

Hvis du vil have lyden loadet fra starten kan du ligge dem i tom keyframe f.eks (1)

Ellers på en knap eller et movieClip eller hvad det passer dig :)
Avatar billede kristinex Nybegynder
21. maj 2002 - 21:49 #17
Ok, har så prøvet begge løsninger. Det fungerer sådan set, men det løste ikke mit problem. Lyden stopper stadig når, jeg bevæger mig ind i movie 3,4,5,6 eller 7. *suk* Eksamensprojekt, you know - skal afleveres i morgen! *F...*
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
21. maj 2002 - 21:51 #18
hmmm... Jeg tænkte sgu nok at den ikke ville "flyde" videre. Kan du ikke lave en smart fade-out effekt *SS*

/Nikolaj
Avatar billede kristinex Nybegynder
21. maj 2002 - 22:07 #19
Øh nej, ikke sådan midt i det hele - det er ikke så smart *G*. Der er ikke noget at gøre ved det, du! Men thanks anyway! :0)
Avatar billede baitianlong Nybegynder
22. maj 2002 - 00:26 #20
Kristinex, hvis du loader en ny swf ind i level0 forsvinder alt !!!. Du SKAL loade dem ind i højere levels. Og hvis det ser åndsvagt ud, at man kan se igennem de overliggende film, skal du blot sende menufilmen (level1) ud i en tom frame. F.eks ved at skrive i frame 1 af de overliggende film:

_level1.gotoAndStop("vent");

Lav så en tom frame efter din menu (men i level1/menu-filmen) og viv den framelabel "vent".
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
22. maj 2002 - 00:40 #21
Legende var det stort set ikke hvad jeg havde skrevert:

loadMovie("lyd.swf",999) eller loadSound("minMp3.mp3",true)
Avatar billede baitianlong Nybegynder
22. maj 2002 - 00:44 #22
Det var blot infoen om level0, jeg ville bidrage med. Skulle have været en kommentar. No offence
Avatar billede kristinex Nybegynder
22. maj 2002 - 00:52 #23
Hej legende,
Tjah, du kender jo filmen - 'faneblade' :0)
Nu er det jo sådan at menuen ikke ligger i en fil for sig selv, men internt i hver enkelt movie. Så mener du stadig, jeg skal gøre som, du har beskrevet?
:0) Kris
Avatar billede baitianlong Nybegynder
22. maj 2002 - 00:56 #24
Du skal i hvert fald ikke loade ind i level0, det er en dårlig ide
Avatar billede kristinex Nybegynder
22. maj 2002 - 01:02 #25
Ja, ja, så langt så godt.....men som sagt ligner det L...! Hvis jeg ikke loader ind i level 0. Så spørgsmålet er; kan jeg gøre som du beskrev foroven og så undgå at man kan se igennem den overliggende film?
Avatar billede kristinex Nybegynder
22. maj 2002 - 01:05 #26
altså også selvom menuen ligger selstændigt i hver enkelt movie!
Avatar billede baitianlong Nybegynder
22. maj 2002 - 01:07 #27
Det er en mulighed. Som sagt er filmen gennemsigtig, der hvor du ikke tegner. Så hvis der er noget neden under kan man se det. + evt. underliggende knapper/lyde kan man også bruge/høre
Avatar billede kristinex Nybegynder
22. maj 2002 - 01:11 #28
Ok, det kan jo løses ved at tegne en baggrund og lægge den bag alt andet. Men sagen er så den, at nikolajdu's løsning ikke virkede - heller ikke ved at loade filmene med menuen i et højere level. Jeg vil tro, at grunden til at den kan afspilles i de 2 første film, skyldes at du vha. actionscripts har sørget for, at movie2 loades ind og venter samtidig med at movie 1 afspilles. Denne funktion ligger ikke på de resterende film idet, den skaber problemer med at linke gennem menuen (den stopper alt!)
Avatar billede baitianlong Nybegynder
22. maj 2002 - 01:20 #29
Hvis du loader ind i level0 stopper alt lyd, uanset hvad.

Jeg synes det er lidt "dumt" med menuen i alle filmene, men du er jo åbenbart i tidsnød, så prøv som du siger at tegne en baggrund på de overliggende film.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
22. maj 2002 - 12:35 #30
Så haaaaar i mig tilbaaaage....

Held og lykke med projektet.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
09. januar 2003 - 05:12 #31
ehe lukke???
Avatar billede baitianlong Nybegynder
09. januar 2003 - 13:40 #32
HASTER (o;