Avatar billede tvj Nybegynder
22. juli 2000 - 18:18 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

HTML form

Hej

jeg har denne side:
http://www.vels.dk/beta/p4.asp?katid=2

det ser fint ud :-))

Men når jeg tilføjer en form kommer det til at se fucked...
http://www.vels.dk/beta/p4.asp?katid=2

En der kan sige hvordan det skal laves sådan det ikke laver total rod i det ?
Avatar billede tvj Nybegynder
22. juli 2000 - 18:21 #1
sorry der kom html kode med :-(
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
22. juli 2000 - 21:44 #2
Ikke meget hjælp, da jeg ser nogen problemer/fejl på siden (eller blot ikke fatter hvad du mener *S*), tilgengæld håber jeg da at følgende pris er en fejl, da jeg tvivler på at nogen mennesker vil betale 13700,- for et motherboard :o)

Asus K7M m. lydkort Bulk
Pris: kr 13.700,00  Tilføj
Avatar billede tvj Nybegynder
22. juli 2000 - 21:55 #3
upz igen...

den anden side er:
http://www.vels.dk/beta/p5.asp?katid=2
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
22. juli 2000 - 22:02 #4
Bortset fra samme problem med prisen, kan jeg heller ikke se nogen problemer der :o)
Avatar billede tvj Nybegynder
22. juli 2000 - 22:27 #5
Hvis du nu ser:
http://www.vels.dk/beta/p4.asp?katid=2
Så kan vi hurtig blive enig om at produktnavnet og tilføj står pænt

Men på:
http://www.vels.dk/beta/p5.asp?katid=2
Ser du nok at der har jeg sat en form ind... (med tilføj knappe og et felt) nu står produkterne helt råden i forhold til p4.asp?katid=2
Avatar billede tvj Nybegynder
22. juli 2000 - 22:27 #6
PS: det er en Beta database jeg bruger
Avatar billede sonne Nybegynder
23. juli 2000 - 00:28 #7
difiner dine fonte ens.
Et sted:
style=\'font-family: Verdana; font-size: 10 px
et andet:
font face=\'Verdana\' size=\'1\'
og et tredje:
font face=\'Verdana\' size=\'2\'

/vh
Aksel
Avatar billede dannyqul Nybegynder
23. juli 2000 - 02:59 #8
Det kan jo være et problem med asp koderne og det kan vi jo ikke se du kan prøve at skrive hele koden ind så kan vi se efter om der er noget galt
Avatar billede tvj Nybegynder
23. juli 2000 - 10:25 #9
Her er et noget fra p4.asp
----------------------------
    Response.Write \"<table border=\'0\' cellspacing=\'0\' width=\'90%\' bgcolor=\'#FFFFFF\'>\"
                Response.Write \"<tr><td width=\'90%\' bgcolor=\'#004676\'><p align=\'left\'><font face=\'Verdana\' size=\'2\' color=\'#FFFFFF\'><b>\" & RS(\"Productname\") & \"</b></font></td></tr>\"
                    Do While Not RS2.EOF
                          Response.Write \"<tr><table width=\'90%\' bgcolor=\'#e4e9e9\'><td width=\'30%\' bgcolor=\'#e4e9e9\'><p align=\'left\'><font face=\'Verdana\' size=\'1\' color=\'#000000\'><a href=\'p.asp?id=\" & RS2(\"catalogID\") & \"\'><font face=\'Verdana\' size=\'1\' color=\'#000000\'>\" & RS2(\"cname\") & \"</a></font></font></td><td width=\'15%\' bgcolor=\'#e4e9e9\'><font face=\'Verdana\' size=\'1\' color=\'#000000\'><b>Pris:</b> \" & FormatCurrency(rs2(\"cprice\"),2) & \" </font></td><td width=\'15%\' bgcolor=\'#e4e9e9\'><font face=\'Verdana\' size=\'1\' color=\'#000000\'>Tilføj</font></td></tr>    \"
                    RS2.MoveNext
                    Loop
                Response.Write \"</table>\"
                Response.Write \"</center>\"
                Response.Write \"</div>\"
                Response.Write \"<br>\"

-----------------------------------------
Her fra p5.asp

Response.Write \"<table border=\'0\' cellspacing=\'0\' width=\'90%\' bgcolor=\'#FFFFFF\'>\"
                Response.Write \"<tr><td width=\'90%\' bgcolor=\'#004676\'><p align=\'left\'><font face=\'Verdana\' size=\'2\' color=\'#FFFFFF\'><b>\" & RS(\"Productname\") & \"</b></font></td></tr>\"
                    Do While Not RS2.EOF
                          Response.Write \"<tr><table width=\'90%\' bgcolor=\'#e4e9e9\'><td width=\'30%\' bgcolor=\'#e4e9e9\'><p align=\'left\'><font face=\'Verdana\' size=\'1\' color=\'#000000\'><a href=\'p.asp?id=\" & RS2(\"catalogID\") & \"\'><font face=\'Verdana\' size=\'1\' color=\'#000000\'>\" & RS2(\"cname\") & \"</a></font></font></td><td width=\'15%\' bgcolor=\'#e4e9e9\'><font face=\'Verdana\' size=\'1\' color=\'#000000\'><b>Pris:</b> \" & FormatCurrency(rs2(\"cprice\"),2) & \" </font></td><td width=\'15%\' bgcolor=\'#e4e9e9\'><form method=\'POST\' action=\'addprod.asp\'><p><font face=\'Verdana\' size=\'2\'><b>Antal: </b></font><font face=\'Verdana\' size=\'1\'><input maxlength=\'1\' name=\'fquantity\' size=\'1\' value=\'1\' style=\'font-family: Verdana; font-size: 10 px\'></font><input type=\'submit\' value=\'Tilføj\' name=\'order\' style=\'font-family: Verdana; font-size: 10 px\'></p><input type=\'hidden\' name=\'fproductid\' value=\'\" & RS2(\"catalogID\") & \"\'></form></td></tr>    \"
                    RS2.MoveNext
                    Loop
                Response.Write \"</table>\"
                Response.Write \"</center>\"
                Response.Write \"</div>\"
                Response.Write \"<br>\"
Avatar billede olebole Juniormester
29. juli 2000 - 11:57 #10
<ole>
Har du prøvet at vælge \'View Source...\' i din browser og så copy/paste til et dokument, du derefter kører igennem en HTML-validator...?!?
Det pæneste man kan sige om syntaksen, er vist noget à la: \"Der er da huller mellem fejlene!\"  ;o)
Du påbegynder tables, der ikke bliver afsluttet - og omvendt. Det samme gør sig gældende for <div>\'s og <font>\'s. Det gælder for begge dokumenter, men måske er fejlene lidt forskellige - hvilket kan give forskellene i visning (jeg har ikke orket at checke...der er for mange!).
At det overhovedet er muligt at se noget er iøvrigt utroligt.
/Vh
</bole>