Avatar billede hunghing Nybegynder
21. maj 2002 - 18:37 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Quicktime link!

Hej

Jeg har et problem med noget video link.
En lille mappe illustration:

                    |---Tips
                    |
Hovedmappe\Roden-----|
                    |
                    |---Video

Problemet er at jeg har en video fil i mappen Video, en tips.dir fil i mappen Tips og i hovedmappens rod ligger der en startfil som skal klikkes videre til tips.dir filen. Problemet er at jeg har i filen tips.dir linket til en videofil i mappen video. Det virker fint nok på min egen maskine, men når jeg tester ovre på skolens og andres computere, spørger den efter videofilen når man har klikket sig til tips.dir.

Jeg vil gerne have tips.dir filen i sin egen mappe for at det bliver mere overskueligt fordi jeg har en del filer som skal linkes til videoerne og har flere mapper med kategorier. Er der nogen som ved hvordan man linker ordenligt til en videofil som ligger i en anden mappe forskellig for dir-filen?
Avatar billede ask-m Nybegynder
22. maj 2002 - 08:35 #1
Det er altid nemmest at linke til noget der ligger i samme mappe eller et par niveauer ned.
Derfor vil jeg foreslå at du putter videomappen ned i mappen Tips.
Hvis du gør det skal du blot skrive noget ala:

on prepareMovie
  member("videomember").fileName = "@/video/navnetpådinvideo.mov"
end

hvis du ikke vil flytte på video-mappen, skal du gøre noget ala:

on prepareMovie
  member("videomember").fileName = "@//video/navnetpådinvideo.mov"
  -- hvis det ikke virker, så kig under "@" i hjælpe filen
  -- der er en god beskrivelse af hvormange "/" du skal bruge
end

Ask-M
Avatar billede hunghing Nybegynder
22. maj 2002 - 10:01 #2
Hej ask-m
Hvor henne skal jeg skrive on prepareMovie?
Er det i enterFrame på tips.dir filen?
Avatar billede ask-m Nybegynder
22. maj 2002 - 10:03 #3
sorry,

i et movieScript, som bare ligger i cast....
Det er ikke et framescript, og ikke en behavior.

Ask-M
Avatar billede hunghing Nybegynder
22. maj 2002 - 10:11 #4
Sludder med enterFrame, det er jo også bare et script. Jeg mener i det første behavior script man kan skrive noget. Jeg har skrevet din sætning der med mine stier og filnavn. Der ser ikke ud til at dukke fejlmeddelelser, så jeg regner med at det virker. Kan først teste det på en anden computer senere. Du får pointene som tak.
Avatar billede hunghing Nybegynder
22. maj 2002 - 10:16 #5
Ok, nu har jeg fundet ud af hvad det er jeg mener. Det er behavior channel den hedder. Er det der at on prepareMovie skal skrives?
Avatar billede stormester Nybegynder
22. maj 2002 - 14:58 #6
- Hunghing

Du kan oprette et movie script ved at trykke CTRL + 0  (PC) eller CTRL + Æble + U (MAC) .
Det er her i du skal skrive ask-m's script.
Avatar billede stormester Nybegynder
22. maj 2002 - 15:01 #7
SHIFT + ÆBLE + U (MAC) : )
Avatar billede hunghing Nybegynder
22. maj 2002 - 18:42 #8
Tak jeg prøver!
Avatar billede ask-m Nybegynder
23. maj 2002 - 08:30 #9
eller "æble" 0 på mac

ask-m