Avatar billede minijensen1 Nybegynder
21. maj 2002 - 15:49 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

marker tekst

Hvordan får jeg markeret en del af en tekst i en tekstboks? altså ikke hele teksten, men kun en del af den.

for eksempel hvis der står "nøgle" i tekstboksen, så skal jeg have den til kun at markere "gle".

Jeg har prøvet lidt med select();, men kan kun få den til at markere hele linien.

- minijensen1
Avatar billede disken Nybegynder
21. maj 2002 - 15:53 #1
KÆÆÆÆF HVOR ER DU EN SPASSER DET ER SQUDA NEMT
HAHA HAHA
Avatar billede minijensen1 Nybegynder
21. maj 2002 - 15:58 #2
disken > hmm .. mit spørgsmål var nu *hvordan* man gjorde og ikke om det var nemt eller ej ;-) ..
Avatar billede mikoalngelo Nybegynder
21. maj 2002 - 16:39 #3
Du burde næsten anmelde ham for at komme med uklare kommentarer ;)
Avatar billede minijensen1 Nybegynder
21. maj 2002 - 17:13 #4
miko > han har hærget en hel del i mange spørgsmål for et par timer siden .. han er blevet deaktiveret ..
Avatar billede kolzie Nybegynder
24. maj 2002 - 12:55 #5
Det kan gøres meget enkelt.
Jeg er dog lidt i tvivl om den virker i alle browsere. Du skal blot gøre således:
<a onmouseover="window.status='';return true"      href="java script:highlight(0)">Her kan du markere alt </a>

og her nede så dit <textarea>
Avatar billede kolzie Nybegynder
24. maj 2002 - 12:56 #6
hov mellerum-tasten gik lige i baglås :D
sådan her :) <a onmouseover="window.status=";return true" href="java script:highlight(0)">

- det er altså også det mest dårlige tastatur jeg har, jeg får en ny pc på mandag *slurp* (1900 mhz, 256mb sd ram, geforce 4 o.s.v :D)
Avatar billede minijensen1 Nybegynder
13. juni 2002 - 23:40 #7
kolzie - kan ikke få det du skriver til at virke, der sker ingenting - og kan heller ikke rigtigt se hvordan det skulle kunne markere dele af en tekst i et tekstfelt?