Avatar billede ambroz Nybegynder
21. maj 2002 - 14:01 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

kan ikke brænde lyd..?

Min brænder vil ikke brænde lyd-cd'er!

Der er ikke nogen problemer med at brænde videoklip, data osv. men når jeg skal brænde audio, enten copy eller mp3 til audio, får jeg en "medium speed error".

Men den kan godt simulere processen, bare ikke udføre den..

Jeg bruger Nero 5 eller XP´s "indbyggede", men samme problem med begge. Min brænder er Aopen..

Nogen der kan hjælpe??
Avatar billede klik Nybegynder
21. maj 2002 - 14:11 #1
vælg burn audio cd i wizarden.
alle de filer du vil brænde skal ligge som .wav filer og ikke mp3 eller andet. Hvis dine filer ligger som mp3'er må du konvertere dem evt. med
cdex som du finder her:
http://download.com.com/3000-2140-9471595.html?tag=lst-0-1
god fornøjelse
MVH. Jens
Avatar billede ambroz Nybegynder
21. maj 2002 - 14:15 #2
Jo, men nero ell. media player, burde da konvertere filerne selv?? her på arb har jeg nemlig ikk de problemer, der ordner den det selv..
Avatar billede cthun Nybegynder
21. maj 2002 - 14:37 #3
Prøv og sæt brænderspeeden ned til 2x... Har selv haft samme problem, men fik det til at funge med nedsætning af speed!
Avatar billede ambroz Nybegynder
21. maj 2002 - 14:45 #4
Jeg kan da prøve når jeg kommer hjem, men det er jo ikke særlig hensigtsmæssigt at have en brænder der kan brænde 24X, og så blive nødt til at sætte den ned til 2X.. :0/
Avatar billede jimse Nybegynder
21. maj 2002 - 14:50 #5
Nero konveterer selv.
Er det samme sted du henter filerne fra?
Hvis du laver en copy er det somregel fra en anden cd og ikke harddisken du henter data fra.
Hvis det er tilfældet er det sikkert indlæsningen fra det andet cd-drev det er galt med.

Specielt hvis begge drev sidder på samme kabel.
Avatar billede ambroz Nybegynder
21. maj 2002 - 14:53 #6
Jimse> HD'en.. så det er ikke det andet drev..
Avatar billede jimse Nybegynder
21. maj 2002 - 14:59 #7
Så har jeg ikke et bud, med mindre stadig hvis de sidder på samme kabel.
Avatar billede ambroz Nybegynder
21. maj 2002 - 15:05 #8
det gør de, men det er bare fordi jeg ikk har fået taget mig sammen og fixe det, heh.. Men(!) Det kan vel ikke være problemet, da jeg netop undgår at lave en direkte copy.. F.eks mht MP3, så ligger de på HD'en.. men stadig "medium speed error" når selve brændingsprocessen går igang!
Avatar billede ambroz Nybegynder
21. maj 2002 - 15:42 #9
Jeg poster lige spørgsmålet under hardware..