Avatar billede jab Nybegynder
21. maj 2002 - 13:16 Der er 10 kommentarer

Netværks gemning maxx sløv

hej hopsa !

vi kører et 100 Mbit switchet netværk, hvor at serveren er en win2k og clienterne kører windows xp.

Nogen der kan give mig en forklaring på hvorfor det kan tage op til et minut for at gemme et 4 kb dokument over netværket på et mappet drev ?

det er mig max skummel og jeg tror at det kunne være xpen der skodder men plz giv mig et par pointers det ku være rart at få det til at køre noget bedere !

Avatar billede wipeout Nybegynder
21. maj 2002 - 14:05 #1
Gælder det kun på serveren eller fra XP til XP??

Da jeg aldrig har haft det problem, kun når det gælder fra XP til 2000/9898SE/ME/95 da de ikke snakker sammen så godt forskellige net teknologi, det gælder også 2000 der skal snakke sammen med 98/98SE/ME/95??
Avatar billede jab Nybegynder
21. maj 2002 - 14:17 #2
lige udmildtbart er det kun når det er fra xp -> 2k
Avatar billede neess Nybegynder
21. maj 2002 - 16:07 #3
Har du installeret QoS Packet Schedular. Ellers prøv det.
Under din opsætning af netværk, install service, QoS Packet Schedular.
Kan være derfor. På et tidspunkt da jeg ikke havde den installeret køre netværk meget langsomt. ( skal installeres på XP maskinen)
Avatar billede jab Nybegynder
21. maj 2002 - 16:08 #4
jeg har været inde og tjekke QoS Packet Schedular og skulle mene at det ikke var slået til
og der er xp på client maskinen og win2k server på den anden
Avatar billede neess Nybegynder
21. maj 2002 - 16:10 #5
prøv at installere den, og se om det ikke løser problemet.
Avatar billede zabber Nybegynder
21. maj 2002 - 16:43 #6
Avatar billede makse Nybegynder
21. maj 2002 - 17:42 #7
Prøv at aktivere/deaktiver Full Duplex på netkortene.
Sørg for at alle netkort kører med samme indstilling.
Avatar billede jab Nybegynder
22. maj 2002 - 08:37 #8
zabber har prøvet den der og det virker ikke !!!

makse !!!! det burde jo ikke være nødvendig !!!
Avatar billede jab Nybegynder
22. maj 2002 - 08:38 #9
ness det løste ikke problemet !!!!
Avatar billede makse Nybegynder
22. maj 2002 - 17:28 #10
Jo, hvis et af netkortene har problemer med at køre Full Duplex. (Hvis det f.eks. er deffekt.)