Avatar billede hoesch Nybegynder
21. maj 2002 - 09:08 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

dobbelt mouseover

hej!

jeg har en samling thumbnails som har tilknyttet en mouseenter behavior. Desuden har jeg lavet et felt "mask" uden om disse thumbnails for at gemme en baggrund andetssteds på skærmen med en hvid firkant når der laves en mouseenter på masken. Problemet er at ved mouseenter på masken gemmer den rigtignok baggrund med det hvide felt, men når jeg, stadigvæk indenfor masken, bevæger mig over et thumbnails, så glemmer den at det hvide felt skal gemme baggrunden.

Skal min mask og thumbnails ligge i en bestemt rækkefølge i the score?? Hvordan får man programmet til at huske den første mouseeneter, når man indefor masken laver endnu en mouseenter??

Håber det var forståeligt.

Mvh Rene
Avatar billede Himbear Nybegynder
21. maj 2002 - 10:08 #1
Du kan eventuelt gemme det i en variabel.

I starten af dit script inden handlers'ne, så lave din global.

global gBgEnter
on mouseEnter
gBgEnter = 1
end

Du skal selvfølgelig også beholde dit gamle script, men så skal du bare indsætte de par linier med globalen.

I et frame script skal du så tjekke om musen har været henne over mask'en.

if gBgEnter = 1 then
-- indsæt din kommando
end if

Er det til at forstå?

Hvornår skal baggrunden blive almindelig igen?
Avatar billede hoesch Nybegynder
24. maj 2002 - 09:20 #2
THANX!!
Avatar billede Himbear Nybegynder
24. maj 2002 - 10:48 #3
Selvtak!