Avatar billede timtoolman Nybegynder
20. maj 2002 - 12:12 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Direkte adgang til afsendelse af UDP

Jeg er ved at kode en DLL som afsender en UDP, men hvis jeg inkluderer en af de UDP-komponenter der følger med Delphi, så fylder DLL'en pludselig op mod 400 kb - er der ikke en direkte vel til afsendelse af UDP igennem winsock?
Avatar billede martinlind Nybegynder
20. maj 2002 - 12:33 #1
Jo :

Microsoft RPC supports datagram, or connectionless, protocols; as well as connection-oriented protocols. Some of the features available when using datagram protocols are as follows:

·    Datagrams support the UDP and IPX connectionless transport protocols.
·    Because it is not necessary to establish and maintain a connection, resource overhead is less using the datagram RPC protocol.
·    Datagrams enable faster binding.
·    Datagram RPC provides guaranteed, at-most-once delivery through its non-idempotent attribute. A non-idempotent routine is one that cannot be executed more than once because it will either return different results each time, or because it modifies some state. Contrast this with an idempotent routine which also provides guaranteed delivery, but does not ensure at-most-once delivery since transmission acknowledgement is not required.

·    Datagram RPC supports the broadcast and maybe capabilities. Broadcast enables a client to issue messages to multiple servers at the same time. This allows the client to locate one of several available servers on the network, or to control multiple servers simultaneously.

/Martin
Avatar billede timtoolman Nybegynder
20. maj 2002 - 12:41 #2
Den fik jeg ikke helt fat i, martin
Avatar billede doc404 Novice
20. maj 2002 - 15:55 #3
Du kan kode direkte til winsock - det er alligevel det de gør i alle komponenterne. Det kræver lidt mere, men er da til at overkomme ;-)

Det nemmeste er nok at få fat i Indy og kigge i deres source code for at komme igang
Avatar billede timtoolman Nybegynder
22. maj 2002 - 13:24 #4
doc404: jeg har kigget i indy-komponenterne, men da de alle sammen bruger "hinanden" i uses, virker det meget uoverkommeligt
Avatar billede timtoolman Nybegynder
22. maj 2002 - 19:02 #5
Lukker