Avatar billede kristinex Nybegynder
20. maj 2002 - 01:49 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

linke menu

Jeg skal linke forskellige sider sammen via en menu. Jeg ligger følgende script på de 'usynlige knapper' der lægger henover mine menuknapper:
loadMovieNum("filnavn.swf", 2);

......men der sker ikke en sk..!

Nogle der har et godt forslag til hvorfor??

PFT :0)
Avatar billede pixelpaw Nybegynder
20. maj 2002 - 01:55 #1
ligger dine swf filer i samme mappe?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
20. maj 2002 - 01:57 #2
Ligger din "filnavn.swf" i samme mappe??

Er du sikker på at filmen ikke bliver loadet ind under noget andet - Level 2 er ikke specielt højt :)

Anyway så lav hellere et tomt movieclip og load så ind i target i stedet - Det giver langt bedre muligheder for at holde styr på din film.

loadMovie("minfil.swf", "swfHolder");

/Nikolaj
Avatar billede pixelpaw Nybegynder
20. maj 2002 - 01:57 #3
har alle dine filer samme størrelse? højde, bredde og frames/sec.
Avatar billede kristinex Nybegynder
20. maj 2002 - 02:05 #4
Ja, mine .swf filer ligger i samme mappe.
Min menu ligger som udgangspunkt i level 1, derfor vælger jeg nu level 2.

Nikolaj, jeg er ret newbie med Flash, så jeg forstår ikke helt hvad, du mener med, at jeg skal lave et tomr movieclip og loade det ind i target i stedet?????

I øvrigt, ja, alle mine filer har samme højde, bredde og frames/sec.
Avatar billede baitianlong Nybegynder
20. maj 2002 - 12:01 #5
Er du sikker på at den ligger på knappen i on(release) koden ?
Avatar billede pixelpaw Nybegynder
20. maj 2002 - 12:03 #6
ud kan sende (alle) filerne til paw@pote.dk
så kigger jeg på det
Avatar billede kristinex Nybegynder
20. maj 2002 - 13:26 #7
Hej Legende,

Nej egentlig ikke helt! Jeg har foreløbigt forsøgt at sætte det ind f.eks. her:

        on (release) {
            setProperty (_root.fane_1, _y, _root.fane_neutral);
            setProperty (_root.fane_2, _y, _root.fane_neutral);
            setProperty (_root.fane_3, _y, _root.fane_neutral);
            setProperty (_root.fane_4, _y, _root.fane_neutral);
            setProperty (_root.fane_5, _y, _root.fane_neutral);
            setProperty (_root.fane_1, _y, _root.fane_oppe);
            LoadMovieNum ("hvaddennuskalhedde", 0);
            start = false;

Er det korrekt???
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
20. maj 2002 - 13:28 #8
Flash er ret sart med store og små bogstaver - LoadMovieNum ("hvaddennuskalhedde", 0);

er med lille l

loadMovieNum ("hvaddennuskalhedde", 0);

Når du så som her loader ind i level 0, så erstatter du hele din film.

/Nikolaj
Avatar billede kristinex Nybegynder
20. maj 2002 - 13:30 #9
Ja, ok - nu rodede jeg lidt rundt i det - jeg har loadet ind i såvel level 2 som 10. Iøvrigt også med små bogstaver *S*.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
20. maj 2002 - 13:32 #10
ok godt så :)

Og du har velogså den afsluttende - } efter start = false; ???
Avatar billede kristinex Nybegynder
20. maj 2002 - 13:33 #11
Jep!! :0)
Avatar billede kristinex Nybegynder
20. maj 2002 - 16:31 #12
Problemet er løst!!