Avatar billede labtec Nybegynder
19. maj 2002 - 23:19 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

En effektiv måde at sende sms på?

Jeg har nu i en tid lavet en hjemmeside.
Den skal i fremtiden kunne sende sms på bestemte tidspunkter. Jeg havde i tankerne at bruger Crontab at starte processer visse tidspunkter, men jeg er kommen i den situation at jeg kan ikke finde en måde at sende sms'er på. jeg har prøvet det der med email2sms, men det bliver for dyrt. er der en anden løsning?
Avatar billede locturian Nybegynder
20. maj 2002 - 01:07 #1
Ja, give 20.000 for en smsgateway - TDC og de andre mobil operatører, er jo begyndt at tage penge for at sende sms'er via nettet, så der er desværre ingen genvej der...
Avatar billede godtnok Nybegynder
20. maj 2002 - 02:00 #2
Er dette kategorien freelance?
Avatar billede brideonline.dk Nybegynder
20. maj 2002 - 02:02 #3
www.brideonline.dk/phpscripts.php <-sms sender.
Du kan teste den ved at klikke på menuen øverst, under blandet
Avatar billede brideonline.dk Nybegynder
20. maj 2002 - 02:02 #4
nevermind...........
Avatar billede labtec Nybegynder
20. maj 2002 - 14:59 #5
hm, jeg ved faktisk ikke om det er et freelance spørgsmål, men nevermind..

jeg ved at der er mange gratis sendere ude i verden, men de sender kun gennem det der POST eller GET method (som en skal trykke på en accept knap). Men jeg vil ikki trykke på den accept knap fordi det skal et script kunne klare... hvordan kan jeg tackle det?
Avatar billede the_magician Nybegynder
20. maj 2002 - 17:49 #6
Du laver et script der trykker på knappen for dig... Hvad er det for et sprog du laver det i  ???
Hvis du viser mig en SMS sender som du vil bruge skal jeg prøve at se om jeg kan lave noget der trykker på SUBMIT knappen for dig...
Avatar billede labtec Nybegynder
20. maj 2002 - 19:17 #7
her er en html kode du kan bruge...
-------------------------------------------------------------------
<TABLE border=0 cellPadding=0 cellSpacing=0 style="BACKGROUND-COLOR: darkblue" width=130>
            <TR>
                <TD>
                <FONT color=white face=verdana size=2><STRONG>&nbsp;SMS</STRONG></FONT>
                </TD>
            </TR>
            </TABLE>
            <table border=0 cellPadding=0 cellSpacing=0 width=130>
            <TR>
                <TD>

      <form name="smsform" id="smsform" method="post" action="http://212.55.50.203:8080/cgi-bin/send_sm.cgi" target="win">
      &nbsp;<font face="Arial, Helvetica, sans-serif" size="1">M&oacute;ttakari:</FONT>
      &nbsp;<INPUT maxLength=6 name=msisdn size=7 style="WIDTH: 95px; HEIGHT: 22px"><BR>
      &nbsp;<font face="Arial, Helvetica, sans-serif" size="1">Fr&aacute;:</FONT><BR>
      &nbsp;<INPUT maxLength=20 name=sender style="WIDTH: 95px; HEIGHT: 22px" size=13><BR>
      &nbsp;<font face="Arial, Helvetica, sans-serif" size="1">Tekstur:</FONT><BR>
      &nbsp;<TEXTAREA name=text rows=3 cols=12></TEXTAREA>

      <INPUT id=submit1 name=submit1 type=submit value=Send>
      </form>
                  </TD>
            </TR>
            </TABLE>
--------------------------------------------------------------------
Avatar billede labtec Nybegynder
20. maj 2002 - 19:19 #8
koden er skrevet på mit mål... men
Móttarkari betyder modtager
Frá betryder Fra
Avatar billede the_magician Nybegynder
20. maj 2002 - 19:38 #9
Regner med at beskeden er udfyldt når du åbner siden... Så laver jeg et lille javascript der sender beskeden med det samme... Nemt og smertefrit...
Avatar billede the_magician Nybegynder
20. maj 2002 - 19:51 #10
Har du adgang til webserver med PHP/ASP ???
I så fald har jeg løst dit problem...
Avatar billede the_magician Nybegynder
20. maj 2002 - 20:06 #11
Det er enkelt nok...
Du har din side hvor alle felterne er udfyldt og så kører dette lille java script:
modtager = document.smsform.msisdn.value
afsender = document.smsform.sender.value
besked= document.smsform.text.value
if (modtager != '' || sender != '' || besked != '')
document.smsform.submit
else
alert('A field is empty');
Avatar billede the_magician Nybegynder
20. maj 2002 - 20:11 #12
Du kan udfylde felterne på forhånd ved hjælp af PHP/ASP eller ved at have en side til hver af de beskeder du vil sende.

Ved første mulighed kan jeg ikke hjælpe dig meget... Men vil prøve så godt jeg kan.

Ved anden mulighed kan du bruge Javascript til at udfylde felterne og bagefter sende formen. Det kan jeg lave på 2½ sekund ;-)
Avatar billede the_magician Nybegynder
20. maj 2002 - 20:27 #13
Du må hellere teste den... Har ikke noget nummer at sende til...

<html><head>
<script language="javascript">
function sendMe() {
modtager = document.smsform.msisdn.value
afsender = document.smsform.sender.value
besked= document.smsform.text.value
if (modtager != '' || sender != '' || besked != '')
document.smsform.submit();
//alert('Message sent');
else
alert('A fielde is empty');
}
function fillMe() {
document.smsform.msisdn.value = '00000000'; //<---MODTAGER NUMMER HER
document.smsform.sender.value = '00000000'; //<---AFSENDER NUMMER HER
document.smsform.text.value = 'Hello';      //<---BESKED HER
sendMe();
}
</script>
</head><body onload=fillMe();>
<TABLE border=0 cellPadding=0 cellSpacing=0 style="BACKGROUND-COLOR: darkblue" width=130>
<TR>
    <TD>
      <FONT color=white face=verdana size=2><STRONG>&nbsp;SMS</STRONG></FONT>
    </TD>
</TR>
</TABLE>
<table border=0 cellPadding=0 cellSpacing=0 width=130>
<TR>
    <TD>
<form name="smsform" id="smsform" method="post" action="http://212.55.50.203:8080/cgi-bin/send_sm.cgi" target="win">
&nbsp;<font face="Arial, Helvetica, sans-serif" size="1">M&oacute;ttakari:</FONT>
&nbsp;<INPUT maxLength=6 name="msisdn" size=7 style="WIDTH: 95px; HEIGHT: 22px"><BR>
&nbsp;<font face="Arial, Helvetica, sans-serif" size="1">Fr&aacute;:</FONT><BR>
&nbsp;<INPUT maxLength=20 name="sender" style="WIDTH: 95px; HEIGHT: 22px" size=13><BR>
&nbsp;<font face="Arial, Helvetica, sans-serif" size="1">Tekstur:</FONT><BR>
&nbsp;<TEXTAREA name="text" rows=3 cols=12></TEXTAREA>
<INPUT id=submit1 name="submit1" type=submit value=Send><br>
<input type="button" onclick="sendMe()" value="Send Mig"><br>
<input type="button" onclick="fillMe()" value="auto: udfyld & send">
</form>
    </TD>
</TR>
</TABLE>
</body></html>

Husk lige at lave de nødvendige ændringer !
Avatar billede labtec Nybegynder
20. maj 2002 - 20:55 #14
Tak for løsningen.....
Avatar billede labtec Nybegynder
20. maj 2002 - 20:56 #15
Men jeg skal bruge contab til det. hvordan lukker jeg et vindue efter at det er færdigt at lave jobbet?

PS: jeg laver et andet spørgsmål med værdi på 200 hvis du vil.. :)
Avatar billede the_magician Nybegynder
20. maj 2002 - 21:00 #16
Du får bare contab (hvad er det egentligt) til at loade siden, og så finder jeg lige en Javascript-function der også lukker siden bagefter... Øjeblik

PS. 60 point, som jeg allerede har fået er nok, tak
Avatar billede the_magician Nybegynder
20. maj 2002 - 21:02 #17
Du skifter den gamle fillMe() ud med denne:

function fillMe() {
document.smsform.msisdn.value = '26';
document.smsform.sender.value = '25';
document.smsform.text.value = 'Hello';
sendMe();
window.close();
Avatar billede labtec Nybegynder
23. maj 2002 - 18:14 #18
men da jeg kører det script lukker det ikke auto.  det spørger først...

det kan crontab ikke klare.