Avatar billede daddy-cool Nybegynder
19. maj 2002 - 17:45 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Streaming MP3

Hej experter
Jeg har lavet en knap med noget musik på der afspiller i "Event" Ingen Problemer!!!!!!!!
Men hvad nu hvis jeg har en mp3 fil på 2,2 mb
Er det ikke muligt at sætte en mp3 fil på en knap og sætte lyden til "Streaming" i stedet.
Det er jo ret upraktisk at sætte lyden til event,medmindre gæsten har en  "Monster-forbindelse" Jeg har prøvet men det virker ikke. Kan man evt lave det via et actionscript eller lign  Jeg har da set det kan lade sig gøre på andre sider.
MVH
Johnny
http://www.black-eagles.dk
På forhånd tak
Avatar billede hoejrup Nybegynder
19. maj 2002 - 19:49 #1
loadSound("dit link til en mp3", true)

true=stream
false=eventlyd

/per
Avatar billede daddy-cool Nybegynder
19. maj 2002 - 22:31 #2
OK!!
Skal mp3 filen så ligges i en seperat SWF fil eller??
Avatar billede hoejrup Nybegynder
19. maj 2002 - 23:29 #3
Den metode kan du kun anvende i Flash MX. Hvis du anvender Flash 5, så skal du lægge det i et seperat MC. Eller anvende Macromedia Generator eller Swift-Tools for at få lyden ind i Flash.

Ved anvendelse af seperat MC: loadMovie("dinfil.swf",0);

Link til Swift-Tools: http://www.swift-tools.com/

/per
Avatar billede daddy-cool Nybegynder
19. maj 2002 - 23:51 #4
Den køber jeg :o)
Jeg takker og bukker for høflig betjening
Johnny
Avatar billede hoejrup Nybegynder
20. maj 2002 - 00:04 #5
Velbekomme! :o)

/per
Avatar billede daddy-cool Nybegynder
20. maj 2002 - 02:41 #6
OK!
Bare lige en ting!
Jeg har lagt en streamet musikfil her: http://home15.inet.tele.dk/niko/musik.swf
Jeg har så lavet en knap i Flash MX med en loadmovie som du beskrev.
men jeg får denne fejlmeddelelse!---- Scene=Scene 1, Layer=Layer 1, Frame=1: Line 1: Statement must appear within on handler
    loadMovie("http://home15.inet.tele.dk/niko/musik.swf",0)----

Hvad er der galt?
PLZ Help
Johnny
Avatar billede hoejrup Nybegynder
20. maj 2002 - 10:24 #7
Hvis du anvender loadMovie("musik.swf",0); , så skal du ikke skrive hele stien, hvis din swf ligger i mappen niko.

I flash MX skal du anvende:

loadSound("dit link til en mp3", true)

true=stream
false=eventlyd

Link til nogle flere oplysninger: http://www.eksperten.dk/spm/208799

/per
Avatar billede daddy-cool Nybegynder
20. maj 2002 - 11:14 #8
Tusind Tak!!
Johnny
Avatar billede hoejrup Nybegynder
20. maj 2002 - 17:59 #9
Velbekomme!!

/per
Avatar billede rasworx Nybegynder
20. november 2003 - 20:29 #10
Hej Per - Jeg kan simpelthen ikke få loadSound koden til at virke i MX ... Faktisk kan jeg ikke engang få lov at paste koden ind, da den siger, at der er fejl i. Er det mig, der gør noget forkert?
Avatar billede rasworx Nybegynder
20. november 2003 - 23:03 #11
nevermind mester ... har fundet anden løsning