Avatar billede meyer Nybegynder
21. juli 2000 - 09:18 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvordan laver man et loginscript??

Hvordan laver man et loginscript som tjekker via ASP i databasen ??
Avatar billede geeeet Nybegynder
21. juli 2000 - 09:50 #1
Her er den første side:

<%
\'send the right MIME type
Response.ContentType = \"text/vnd.wap.wml\"%><?xml version=\"1.0\"?><!DOCTYPE wml PUBLIC \"-//WAPFORUM//DTD WML 1.1//EN\" \"http://www.wapforum.org/DTD/wml_1.1.xml\">

<wml>

<!--include file=\"../common/template.txt\"-->

<%
    dag = request.querystring(\"dag\")
%>

<card id=\"bands\" title=\"Login\">
    <p>
        <fieldset title=\"login\">
            Begge felter skal udfyldes.<br/>
        <% If(strMobilStatus=1 OR strPasswordStatus=1) Then %>
        Tegnet - betyder at du ikke har udfyldt dette felt korrekt.<br/>
        <% End If %>
        <% If(strMobilStatus=1) Then %>- <% End If %>Mobil: <input type=\"text\" format=\"*N\" name=\"mobil\"/>
        <% If(strPasswordStatus=1) Then %>- <% End If %>Password: <input type=\"password\" format=\"*N\" name=\"password\"/>
        </fieldset>
        <anchor>Ok<go href=\"checkLogin.asp?txtMobil=$(mobil)&amp;txtPassword=$(password)\"/><br /></anchor>
        <anchor>Tilbage til forsiden<go href=\"default.asp\"/></anchor>
    </p>
</card>

</wml>

Her kommer siden som du poster til:

<%
\'send the right MIME type
Response.ContentType = \"text/vnd.wap.wml\"%><?xml version=\"1.0\"?><!DOCTYPE wml PUBLIC \"-//WAPFORUM//DTD WML 1.1//EN\" \"http://www.wapforum.org/DTD/wml_1.1.xml\">
<%
    strMobil = Request.Querystring(\"txtMobil\")
    strPassword = Request.Querystring(\"txtPassword\")

    If(strMobil<>\"\") Then
        set conn = server.createobject(\"ADODB.Connection\")
        conn.connectionstring = \"DRIVER=SQL Server;Server=192.168.1.6;uid=sa;pwd=;database=tips\"
        conn.Open
        set rs = Conn.execute(\"select * from users WHERE vc_mobil = \" & strMobil)
    End If
%>
<%
    If(strMobil<>\"\") Then
    If not rs.eof Then
        If(strPassword = rs(\"vc_password\")) Then
            \' response.Write(\"Bruger/Pass OK\")
            \' Response.Redirect(\"logged/default.asp?txtMobil=\" & strMobil)
%>
            <wml>
            <card id=\"index\" ontimer=\"logged/default.asp?txtMobil=<%= strMobil %>\">
            <timer value=\"15\"/>
            <p>
                Checker login...
            </p>
            </card>
            </wml>
<%

        Else
%>
            <wml>
            <card id=\"index\" ontimer=\"login.asp\">
            <timer value=\"50\"/>
            <p>
                Oplysningerne er ikke korrekte...<br/>
                Du bliver nu stillet tilbage til login-siden.
            </p>
            </card>
            </wml>
<%
        End If
    Else
%>
        <wml>
        <card id=\"index\" ontimer=\"login.asp\">
        <timer value=\"50\"/>
        <p>
            Oplysningerne er ikke korrekte...<br/>
            Du bliver nu stillet tilbage til login-siden.
        </p>
        </card>
        </wml>
<%
    End If
    If(strMobil=\"\") Then
%>
            <wml>
            <card id=\"index\" ontimer=\"login.asp\">
            <timer value=\"50\"/>
            <p>
                Oplysningerne er ikke korrekte...<br/>
                Du bliver nu stillet tilbage til login-siden.
            </p>
            </card>
            </wml>
<%
    End If
%>
<%
    If(strMobil<>\"\") Then
        conn.Close
        set conn = nothing
    End If
%>

Dette er en kode som jeg har benyttet, jeg kan ikke lige finde db-opbygningen nu, men du skulle nok ikke have nogle poroblermer med at skrive det lidt om... :-)

Håber du kan bruge det...

/Geeeet

Avatar billede kren Nybegynder
21. juli 2000 - 11:48 #2
Jeg har lavet en, men der er flere sider, kan evt maile dig den?
Der får man et form man skal skrive i, lægger det hele i sessions. så man kan ikke finde en \"bagdør\"
Du kan også finde den på netcoders.
Avatar billede meyer Nybegynder
21. juli 2000 - 12:12 #3
Er altid interesseret i at se nye ting :-)

mmg@mmg.dk

meyer
Avatar billede geeeet Nybegynder
21. juli 2000 - 12:49 #4
Kren >> Det er jo ikke så fedt at bruge sessions når nokia 7110 (som stadig er den dominerende på markedet) ikke kan acceptere cookies...

Den eneste løsning er desværre at overføre et eller andet parameter på alle sider hvor man er logget ind...

PS. Hvorfor er alle tidligere spg. i denne gruppe slettet??? Det er da for latterligt...

/Geeeet
Avatar billede kren Nybegynder
21. juli 2000 - 13:02 #5
<<<Geeeet>>>

Jeg havde ikke lige set jeg havde forvildet mig ind i wap. dette nye design, damn...
men Sorry.... Til jer begge..

Jeg har slet ikke leget med wap endnu. Men du har sikkert ret, jeg skal ihvertfald ikke, gøre mig klog på noget herinde.

//Kren

Avatar billede geeeet Nybegynder
21. juli 2000 - 13:08 #6
Du behøves ikke at undskylde...
Jeg har også lidt problemer med det nye design...

:-)

/Geeeet
Avatar billede meyer Nybegynder
23. juli 2000 - 11:51 #7
Hej Geeeet.

Tak for hjælpen - så er man da lidt i gang :-)

Hvis du har andet liggende kan du så ikke sende mig lidt eksempler ??

meyer