Avatar billede blackbyte Nybegynder
19. maj 2002 - 14:33 Der er 5 kommentarer

Gennesigtig ListView...

Hvordan gør jeg min ListView gennemsigtig? Altså baggrunden, så mig baggrundsbillede 'skinner' igennem
Avatar billede spectual Nybegynder
19. maj 2002 - 15:26 #1
Der ingen nem måde at gøre det på. Du skal lave en rutine, der overtager tegningen af listview'et - og når der tegnes baggrund, plotter en version af dit billede ind, der er gjort lysere.
Avatar billede spectual Nybegynder
19. maj 2002 - 15:26 #2
Jeg kunne godt lave det hvis jeg ville, men ikke for point.
Avatar billede tormork Nybegynder
20. maj 2002 - 18:14 #3
Jeg tror at det er umuligt at gøre det vha. ListView uden flimmer. Da man skroller en listview flytter windows den del af canvaset der er tegnet og tegner de nye elementer ind(Og flytter derved din baggrundsbillede). Hvis din bagrund så ikke er hvid, må du tegne det hele på ny.
Hvis du derimod har så få elementer i ListView'et at der ikke er mulighed for at scrolle kan du gøre således:
i ListView1's OnAdvancedCustomDraw:
  ListView1.Canvas.CopyRect(ARect, Image1.Picture.Bitmap.Canvas, ARect);
  DefaultDraw := true;
Image1 er et image med en bitmap der er lige stor eller større end ListView'et
Avatar billede borrisholt Novice
21. maj 2002 - 07:49 #4
Det kan lade sig gøre med mange andre kontroler, men jeg tror aldrig du vil få noget brugbart ud af TListView. Der har så en EXTREM buggy interface, og den on Paint er næsten umulig at overstyre !

Kod en ny fra bunden af ... Det er nemmere !

Jens B
Avatar billede tormork Nybegynder
21. maj 2002 - 21:16 #5
borrisholt>> Enig