Avatar billede kristinex Nybegynder
19. maj 2002 - 13:22 Der er 31 kommentarer og
1 løsning

Flash link

Hej,

Ok, nu opretter jeg spørgsmålet igen - det kan da ikke være rigtigt, at der ikke er nogen der kan/vil svare???

Er der nogen der simpelt og pædagogisk ;0) kan forklare mig hvordan, jeg laver et text link i Flash 5.0 ??
BTW så SKAL linket også være en tweening i samme åndedrag (jeg går ud fra dette er muligt) - (og i øvrigt skal jeg IKKE have forklaret hvordan, jeg laver den omtalte tweening!)
How to do it????

På forhånd tak!
Avatar billede tuctoh Nybegynder
19. maj 2002 - 13:24 #1
i dit actionscript, skriver du:

onclick{GetURL('www.minside.com')}
Avatar billede baitianlong Nybegynder
19. maj 2002 - 13:41 #2
tuctoh>> Den kode er ikke gyldig !!!

Hej Kristine, er det en masse tekst du har, hvor enkelte ord skal være links, eller hvad ?
Avatar billede baitianlong Nybegynder
19. maj 2002 - 13:47 #3
P.S. du må lige slette det andet spørgsmål "flash link". Man må ikke oprette det samme spørgsmål flere gange/steder.
Avatar billede kristinex Nybegynder
19. maj 2002 - 13:50 #4
Hej Legende,
Nej, det er bare ét enkelt ord! Det burde være ganske simpelt (bare skrive ordet og skrive adressen i URL-feltet under 'text options', men af en eller anden årsag åbner browser vinduet ikke. Hmmmm.
PS! Ja, jeg skal nok slette det andet spørgsmål :0)))
Avatar billede baitianlong Nybegynder
19. maj 2002 - 13:56 #5
Skal det være et popupvindue ?
Avatar billede kristinex Nybegynder
19. maj 2002 - 13:58 #6
Nej, der skal bare åbnes et nyt browser vindue der viser et andet site på nettet, men uden at det eksisterende browser vindue (mit) lukker ned.
Avatar billede baitianlong Nybegynder
19. maj 2002 - 13:59 #7
...Og er det dine fanebladsknapper, der skal udløse URL'en ?
Avatar billede baitianlong Nybegynder
19. maj 2002 - 14:00 #8
OK. Det er et pop-up vindue ((o;

Hvor skal det udløses fra. (er det en knap, der skal åbne vinduet)
Avatar billede kristinex Nybegynder
19. maj 2002 - 14:02 #9
Nej, nej - ikke fanebladende *G*, det er bare en overskrift til noget tekst der gerne skulle fungere som et link til en www-adresse :0))
Avatar billede kristinex Nybegynder
19. maj 2002 - 14:02 #10
Det er ikke en knap, bare text *S*
Avatar billede baitianlong Nybegynder
19. maj 2002 - 14:05 #11
Du kan evt. lave den overskrift om til en knap, eller lægge en Usynlig knap ovenpå (ligesom de usynlige knapper jeg har lagt på dine faneblade).

Når du har en knap, skal koden være dette:

on(release) {
getURL("http://adresse.html", "_blank");
}

"_blank" åbner et nyt vindue, hvorimod "_self" skifter url i det eksisterende vindue.
Avatar billede kristinex Nybegynder
19. maj 2002 - 14:09 #12
der hvor du skriver 'adresse' i koden, skal der ikke også være www. og .dk ???
Avatar billede baitianlong Nybegynder
19. maj 2002 - 14:11 #13
jep. Og http://

Med mindre siden ligger lige ved siden af (i samme mappe på serveren), så kan du nøjes med filnavnet.
Avatar billede kristinex Nybegynder
19. maj 2002 - 14:18 #14
Jeg bliver ved med at få denne fejlmeddelelse:

Scene=Scene 1, Layer=aca-dk, Frame=2: Line 1: Mouse events are permitted only for button instances
    on(release) {

Hvad skal det betyde??
Avatar billede baitianlong Nybegynder
19. maj 2002 - 14:21 #15
Du skriver det ikke på en knap !!

Lav en knap, hvor der står overskriften (evt. en anden farve i "over"). Tegn en firkant, der dækker teksten i "hit"-framen.

Træk denne knap ind, i stedet for din overskrift. Og giv knappen koden.

Med andre ord. Lav din overskrift til en knap !!!!!!!!!!!!!!!!!!
Avatar billede kristinex Nybegynder
19. maj 2002 - 14:33 #16
Fatter nada!!!!!!!! Jeg laver knapper i én uendelighed - følger din opskrift.....skifter overskriften ud med det nye symbol - og får alligevel den samme fejlmeddelelse.
Avatar billede baitianlong Nybegynder
19. maj 2002 - 14:39 #17
Send mig møget (igen (o; )

j@legende.dk
Avatar billede kristinex Nybegynder
19. maj 2002 - 14:47 #18
Ok!! :0)
Avatar billede kristinex Nybegynder
19. maj 2002 - 15:09 #19
Og så et helt andet spørgsmål - hvis du har tid :o)))
Jeg forsøger at linke siderne sammen i menuen (fanebladene), på de skjulte knapper, du har lavet, ligger jeg en action: loadMovieNum ("HvadDenNuSkalHedde", 0);
Siden skifter bare ikke! Er det forkert at lægge den action på de skjulte knapper? Eller er det en forkert action at bruge?
Avatar billede baitianlong Nybegynder
19. maj 2002 - 15:21 #20
Nej det er glimrende. Jeg har jo i forvejen skrevet noget kode på knapperne (alt det setProperty halløj). du tilføjer bare dette i on(release)

loadMovieNum("filnavn.swf", 2);

Husk på at din intro ligger i level 0, og din menu i level 1, så den overliggende film skal ind i level 2 (eller højere). Den nye swf skal ligge i samme mappe.
Avatar billede kristinex Nybegynder
19. maj 2002 - 15:21 #21
Hej,
Og tak for hjælpen - og filen! Nu er det bare sådan, at det stadig ikke fungerer! Jeg ved, du har lavet det rigtigt - så hvad er problemet da???? Kan det være en indstilling i måden den afspiller min swf.fil??? altså en forkert indstilling i afspilleren som ikke har noget med filen at gøre??
Avatar billede baitianlong Nybegynder
19. maj 2002 - 15:22 #22
Jeg har sendt filmen tilbage med links på overskrifterne. (Du skal selfvølgelig rette adresserne)

Den ene (aca-dk) har jeg lavet grøn i 'over', og tegnet en firkant i 'hit'. Du kan gøre det samme på de andre knapper jeg har oprettet.
Avatar billede kristinex Nybegynder
19. maj 2002 - 15:24 #23
FUCK!!!!!!!!! Har lige testet på en anden pc!!! Der fungerer det fint!!! Så det er afspilleren!!! *suk*.....undskyld ulejligheden :0))))
Avatar billede baitianlong Nybegynder
19. maj 2002 - 15:28 #24
Det fatter jeg ikke........ Jo nu gør jeg (o; Du har flyttet keyframes'ne fra 'hit' til 'over' på de usynlige knapper. Det er ikke så heldigt.
Avatar billede baitianlong Nybegynder
19. maj 2002 - 15:29 #25
Altså på fanebladene. Du har "ødelagt" min op-ned effekt, har du ikke ??? Ryk keyframen hen i 'hit' igen på fane_KNAP
Avatar billede kristinex Nybegynder
19. maj 2002 - 15:31 #26
Øh, i hvilken film taler vi om?? :0)
Avatar billede baitianlong Nybegynder
19. maj 2002 - 15:37 #27
Jeg har sendt dig en ny udgave, hvor jeg har fikset alle knapperne.
Avatar billede baitianlong Nybegynder
19. maj 2002 - 15:39 #28
Bare husk at loade filmene ind i et højere level.

Prøv evt. at se www.legende.dk

Der loader jeg menuen ind i level1, og når man trykker på en knap loader jeg en ny swf ind i level2, hvis man hører musik, loader jeg endnu en film ind i level3. Det er smart, for så kan man bevare menuen, da de overliggende film er gennemsigtige i tomme områder.
Avatar billede kristinex Nybegynder
19. maj 2002 - 15:42 #29
Aha, ok, jeg er med *S*....Jo, det har du ret i!! Sikke en smutter, men gudskelov kun en test side *S*. Den fejler intet på de rigtige sider :o)
Avatar billede kristinex Nybegynder
19. maj 2002 - 15:43 #30
Ok, har lige kigget på dit site *S*......Og jeg forstår hvad, du mener *S*
Avatar billede baitianlong Nybegynder
19. maj 2002 - 15:47 #31
Fint nok. Vi snakkes ved.
Avatar billede kristinex Nybegynder
19. maj 2002 - 15:50 #32
Jeps! Tak for hjælpen :0) Vi tales ved!