Avatar billede simonkofod Nybegynder
19. maj 2002 - 12:47 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Stifinder problem

Når man åbner stifinder starter den med at vise "dokumenter" mappen (også selv om at den er slettet fra skrivebordet). Kan man få den til at starte med at vise "Denne computer" eller endnu bedre bare "C:"
Avatar billede dumdum Nybegynder
19. maj 2002 - 12:49 #1
Opret en genvej til stifinder inde fra c:\winnt
Så vælger du egenskaber for denne, og i feltet destination skriver du følgende:
C:\WINNT\explorer.exe /n,/e,C:\

Så starter den i C:\

www.fotx.net/dumdum
Avatar billede dumdum Nybegynder
19. maj 2002 - 12:53 #2
Det er explorer inde fra dit windowsbibliotek (det hedder c:\winnt med 2k men kan ikke huske hvad det hedder i xp). Den opretter du en genvej af, og så ændrer du i feltet destination i egenskaber for genvejen, som jeg skriver.

www.fotx.net/dumdum
Avatar billede retaxes Nybegynder
19. maj 2002 - 13:02 #3
dumdum> det er nok C:\Windows\Explorer du tænker på
Avatar billede dumdum Nybegynder
19. maj 2002 - 13:04 #4
retaxes>> Ganske givet, jeg har ikke lige xp, så jeg kan ikke huske i hvilket bibliotek windows ligger i, men hvis du har ret, så tak ;)

www.fotx.net/dumdum
Avatar billede dumdum Nybegynder
19. maj 2002 - 13:20 #5
simon>> Var det noget der afhjalp dig med dit stifinderproblem?

www.fotx.net/dumdum
Avatar billede pentium4 Juniormester
19. maj 2002 - 14:47 #6
dumdum -> Er det virkeligt nødvendigt, at lave 2 mellemrum og ikke bare 1 imellem teksten og din net-adresse? Det kommer jo til at fylde meget mere end nødvendigt - især når man har mange inslag i et spørgsmål.
Avatar billede simonkofod Nybegynder
19. maj 2002 - 15:15 #7
Lækkert. Tusind tak dumdum
Avatar billede dumdum Nybegynder
19. maj 2002 - 15:17 #8
Simon>> Glæder mig at det kom til at virke - og tak for pointsene ;)
Avatar billede retaxes Nybegynder
19. maj 2002 - 15:40 #9
måske lige i overkanten med så mange point for et simpelt spørgsmål!
Avatar billede dumdum Nybegynder
19. maj 2002 - 16:05 #10
Jeg har godt nok også gået rundt længe og grublet over hvorfor stifinder startede hvor den nu starter, og jeg finder ikke engang løsningen synderlig logisk. Men havde ikke lige lagt mærke til at der blev udloddet 200 kilo.

http://www.eksperten.dk/spm/213372
Avatar billede retaxes Nybegynder
19. maj 2002 - 16:14 #11
never mind, enjoy ;o)
Avatar billede dumdum Nybegynder
19. maj 2002 - 16:21 #12
Retaxes>> Ret skal være ret. Jeg er selv ihærdig modstander af pointinflation, der heldigvis er begrænset meget på det seneste (i kraft af maksimumsgrænsen?), så min uopmærksomhed her var ikke så blæret set i den context.
Avatar billede retaxes Nybegynder
19. maj 2002 - 16:42 #13
dumdum> man fokuserer jo som regel på spm. og ser ikke altid pointene ;o)
Avatar billede dumdum Nybegynder
19. maj 2002 - 17:18 #14
Netop... Vel egentlig også det sundeste på trods af alt.