Avatar billede ubbe Nybegynder
18. maj 2002 - 12:15 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Date spm!

Hvis jeg har en dato/tid i en Db, i langt format dd-mm-åååå tt-mm-ss.

Hvad skal jeg skrive for at kunne tage foreksempel kun
dd-mm ud og tt-mm ud???

På forhånd tak
Avatar billede Slettet bruger
18. maj 2002 - 12:20 #1
dd/mm:

Response.Write Date(rs("dato")) & "/" & Month(rs("dato"))
Avatar billede Slettet bruger
18. maj 2002 - 12:22 #2
resonse.write hour(rs("dato") & "/ " Date(rs("dato")) & "/" & Month(rs("dato"))
Avatar billede Slettet bruger
18. maj 2002 - 12:22 #3
glemden sidste, en fejl
Avatar billede ubbe Nybegynder
18. maj 2002 - 12:23 #4
Du er så nice...
Tjekker det lige...
Avatar billede Slettet bruger
18. maj 2002 - 12:25 #5
tt-mm

Response.Write Hour(rs("dato")) & "/" & Minute(rs("dato"))
Avatar billede c Nybegynder
18. maj 2002 - 12:29 #6
dato = split(rs("dato"), "-")
response.write(dato(0)&"-"& dato(1)  &" "& dato(3) &"-"& dato(4))

sådan kan du nemt lave alle de kombinationer du vil...
Avatar billede ubbe Nybegynder
18. maj 2002 - 12:49 #7
Hmmm svarer fra C virkede smartest, men jeg kan ikke få timer og minutter ud, den siger udenfor range allerede ved "4"????
Avatar billede Slettet bruger
18. maj 2002 - 13:03 #8
hmmmm.... det vil sige at du ikke kan bruge det af mit ?, i såfald, vil jeg trække mig nu, da jeg ikke kender den model C bruger
Avatar billede ubbe Nybegynder
18. maj 2002 - 13:16 #9
Jeg bruger dit nu!!! :D
Avatar billede ubbe Nybegynder
18. maj 2002 - 13:17 #10
Men har problemer allerede ved første metode

Jeg får fejl ved at sige Date(RS("Dato")) <--- i date, day måske???
Avatar billede steen_hansen Forsker
18. maj 2002 - 13:21 #11
tidspunkt = addZ(day(RS("tid"))) & "-" & addZ(month(RS("tid"))) & "-" & year(RS("tid")) & " " & addZ(hour(RS("tid"))) & ":" & addZ(minute(RS("tid")))

response.write "<td valign=""top"" width=""20%""><span class=""tekst11""><nobr>" & tidspunkt & "</nobr></span></td>"

Koden er taget fra mit eget. Du kan selv rense og tilpasse det?
Avatar billede Slettet bruger
18. maj 2002 - 13:21 #12
angående din dato, kan du se det her:

http://www.eksperten.dk/spm/207548

det er et spm. som jeg oprettede for et stykke tid siden om det samme, det virker hos mig.

hvad får du da af fejl ?
Avatar billede c Nybegynder
21. maj 2002 - 11:55 #13
hejsa! problemet i mig er at jeg ikke havde set at du bruger et mellem rum, mellem til adskildelse af dato og klikke slet, så en rettelse kan være :

dato = split(rs("dato"), " ")
dato1 = split(dato, "-")
tid = split(dato, "-")
response.write(dato1(0)&"-"& dato1(1)  &" "& tid(0) &"-"& tid(1))

ja, jeg får nok ingen point pga. den "lille" brøler, men nu kan andre da få en idé til at løse deres problemer, og det er vel det, som det i bund og grund er meningen med dette forum.

mvh
Christian

sådan kan du nemt lave alle de kombinationer du vil...