Avatar billede tingo Nybegynder
20. juli 2000 - 11:59 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

automatisk opdatering af side, ved indtast af dat i form..

Hej eksperter

jeg ville høre om der er nogen der ligger inde med et script som kan opdatere en side, hvis der nye signups..

jeg mener: brugeren indtaster data i en form,(www.108dgn.dk/signup)
og trykker send, derefter blir deres data auto indsat på siden (www.108dgn.dk/signup/admin.htm)
kan det lade sig gøre?
på forhånd tak
Avatar billede ricardo Nybegynder
20. juli 2000 - 12:14 #1
Ikke hvis der er en statisk HTML fil. Hvis det er en ASP fil, no problem.
Avatar billede tingo Nybegynder
20. juli 2000 - 12:23 #2
jeg kan vel bare lave den om til en asp fil ik ???
Avatar billede flipover Nybegynder
20. juli 2000 - 12:27 #3
hvad skal der ske på admin.asp/htm?????
Avatar billede tingo Nybegynder
20. juli 2000 - 12:40 #4
der skal ske det, at når en bruger indtaster de ting i www.108dgn.dk/signup

så skal den SELV lægge daterne ind på admin.asp/htm
altså navn og fra, o.s.v
Avatar billede tingo Nybegynder
20. juli 2000 - 13:01 #5
det er vel lidt ligsom her på eksperten.dk, at jeg skriver en kommentar og når jeg trykker send, kan i se den...  ik ?
Avatar billede flipover Nybegynder
20. juli 2000 - 13:18 #6
ska det gemmes i en db???
Avatar billede ricardo Nybegynder
20. juli 2000 - 13:22 #7
har du nogenside kodet ASP før?
Avatar billede tingo Nybegynder
20. juli 2000 - 13:28 #8
nææ,
det er derfor jeg spør jeg om hjælp :-)
jeg ved bare det kan lade sig gøre på en eller anden måde....

og helst uden DB tak
hvis muligt
Avatar billede carpediem Nybegynder
20. juli 2000 - 14:11 #9
Uden DB?
Så tror jeg det nemmeste er at bruge et cgi script der gemmer i en tekstfil.

Men hvorfor må det ikke være i en DB?
Avatar billede aller Nybegynder
20. juli 2000 - 14:16 #10
Hvis det skal være ude DB, så er svaret jo bare at bruge en tekst fil til det, det er ikke så svært...

Det bedste ville dog være, at du selv fandt ud af at kode det, da det jo faktisk er en af de mange pointer med selve eksperten.dk - at hjælpe folk til selv at lave det færdigt.
Men ok, hvis du ikke har programmeret i ASP før, kan jeg godt se problemet..

Anyway, find nogle tråde her på Eksperten, hvor spørgsmålet går på at indlæse data fra tekst filer (bemærk, folk kan - hvis de er ihærdige, samt kender den nøjagtige adresse - godt se disse tekstfiler, så måske en DB er en bedre løsning)

Held og lykke med det :)

(Kan dog ikke lave det lige nu, da jeg ikke roder med asp for tiden)

Kim.
Avatar billede aller Nybegynder
20. juli 2000 - 14:19 #11
grrr.... sorry, det var ment som en kommentar, så accepter ikke mit svar :)

Kim.
Avatar billede tingo Nybegynder
20. juli 2000 - 15:34 #12
jamen hvis det blir i DB
skal jeg så ikke have access og pis or lort????

men hvis DB er smertefrit

så er det vel okay...
jeg ved bare ikke hvordan jeg gør
Avatar billede aller Nybegynder
20. juli 2000 - 16:00 #13
Nej nej, du behøver ikke access, der kan sagtens laves nogle asp sider, hvorfra du så kan både tilføje, rette og slette brugere, som de selv gør der...

Kim.
Avatar billede zaknafein Praktikant
20. juli 2000 - 16:20 #14
Hvis du vil bruge tekstfil kan du gøre følgende:
Du har din ?.html fil som indeholder formen. Den bliver submittet til en ?.asp fil som kan udtrække data fra forrige html form.

I følgende eksempel har jeg kun taget Navn med, og der er ikke noget opsætning. Scriptet checker først om der er indtastet noget i forrige form, og hvis der er tilføjes navnet til tekstfilen.

?.asp
--------------------------------
<%
IF NOT Request.Form("navn")="" THEN
Set MyFileObject=Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set MyTextFile=MyFileObject.OpenTextFile("c:\homepage\test\test.txt", 8, TRUE)
MyTextFile.WriteLine(navn)
MyTextFile.Close
END IF
%>
<HTML>
<HEAD><TITLE> Tekstfil</TITLE></HEAD>
<BODY>
<HR>
Følgende personer har "signed" up:
<HR>
<%
Set MyFileObject=Server.CreateObject ("Scripting.FileSystemObject")
Set MyTextFile=MyFileObject.OpenTextFile("c:\homepage\test\test.txt")
WHILE NOT MyTextFile.AtEndOfStream
  Response.Write("&nbsp;&nbsp;"&MyTextFile.ReadLine)
Response.Write("<BR>")
WEND
MyTextFile.Close
%>

</BODY>
</HTML>
Avatar billede zaknafein Praktikant
20. juli 2000 - 16:23 #15
En ting til.....brug DB :)
Avatar billede aller Nybegynder
20. juli 2000 - 16:25 #16
Aye, jeg følger med zaknafein's synspunkt :)

Kim.
Avatar billede tingo Nybegynder
21. juli 2000 - 12:28 #17
hmmm brug DB,

okay jeg er dum nu...

hvordan laver jeg sådan en DB,
jeg er nok nød til at et af jeg laver det meste og fortæller præsis hvordan jeg udbygger dette..

jeg sætter point op til 200...

Avatar billede kobojt Nybegynder
21. juli 2000 - 14:14 #18
Tingo, jeg synes du skal tage et kig på www.activeserpages.dk, de har et link til noget de kalder \"ASP digital\" det er et opslag med alle
asp- guldkorne. ASP digital er fyldte med kode eksempler, du kan downloade.
Jeg er selv asp begynder og man kan nå langt med
ASP digital samt gutterne her fra eksperten :-)

Kobojt
Avatar billede aller Nybegynder
21. juli 2000 - 16:31 #19
Ja, læs lidt om det, og hvis du så stadigvæk ikke forstår det, så læg en besked og vi finder ud af det... :)

Kim.
Avatar billede aller Nybegynder
30. juli 2000 - 18:15 #20
tralalala....

Kim.
Avatar billede aller Nybegynder
04. august 2000 - 10:00 #21
Hmm....

Kim.