Avatar billede barbarbo Nybegynder
17. maj 2002 - 11:48 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Udeladelse af logning af printjobs

Hvordan gør jeg såda at alle udskrifts og pritjobs ikke bliver indskrevet i min systemlog. (det hedder vel at slå logning af printjobs fra.

Printserveren eren NT 4.0 og alle printere er HP printere på netværk

Lenk...
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. maj 2002 - 11:56 #1
Stop Print Job Logging In Event Log
Normally NT logs every print job processed by a server in that machine's application event log. Since for the most part these logs fall into the category of "data no one will ever look at," you can configure the spooler service to not make these log entries in the first place.

To suppress print job event log entries, add a new REG_DWORD value named HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Print\Providers\EventLog and give it a value of 0. As with all the other printing tweaks, this change won't take effect until you stop and restart the Spooler service.

se her, nederst i artiklen
http://www.microsoft.com/technet/treeview/default.asp?url=/TechNet/prodtechnol/winntas/maintain/mngntreg/regtwk.asp

Hilsen
Kim fra http://www.bufferzone.dk
Avatar billede ole_madsen Ekspert
17. maj 2002 - 11:59 #2
Du går ind i printers folder.
Vælg file menuen, og vælg "Server Properties"

Der er et flueben herinde der skal fjernes.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
17. maj 2002 - 12:02 #3
Det er "Log Spooler Information Events" der skal aftjekkes under "advanced".
Du vil formentlig gerne fortsat have "Errors", og muligvis "Warnings", så dem skal der fortsat være hak i.
Avatar billede barbarbo Nybegynder
17. maj 2002 - 13:10 #4
Ole>> er det ikke windows 2000 du har fat i. Jeg synes ikke jeg kan få det til at virke i NT 4.0
Avatar billede ole_madsen Ekspert
17. maj 2002 - 13:42 #5
Jo - det er 2000. Nu skal jeg se, hvad det hedder i NT4, øjeblik....
Avatar billede ole_madsen Ekspert
17. maj 2002 - 13:45 #6
Som jeg mente, er det nøjagtig det samme i NT4.
Jeg mener dog at kunne huske, at NT4 skal genstares, før det træder i kraft.

Jeg har haft det rettet på vores forskellige printservere (alle NT4) en 4-5 gange, så jeg ved det virker.
Avatar billede lenk Nybegynder
20. maj 2002 - 18:41 #7
Ole>Jeg har nu fundet ud af hvad du mener, og din løsning løser noget af min problem, idet den fjerner alle fejlmeddelelser. Som jeg ser det fjerner den ikke meddelelserne om udskrifter der er gået godt.

Giv lige et svar, så du også kan få nogle point for dine svar(kommentare)

Lenk....
Avatar billede ole_madsen Ekspert
21. maj 2002 - 10:32 #8
Hmmm - det lyder lidt spøjst. Netop feltet "Log Spooler Information Events" er de meddelelser der omhandler udskrifter der er gået godt o.s.v. Så ved at fjerne hakket i dén, burde meddelelserne forsvinde.

Men som sagt, kan det nok godt kræve en genstart af maskinen - eller af spooler servicen.
Avatar billede barbarbo Nybegynder
21. maj 2002 - 14:22 #9
Livet er dejligt
der er forår i lufter
Jeg har fået løst mit problem
point er gratis
hvorfor være fedtet
Avatar billede ole_madsen Ekspert
21. maj 2002 - 15:28 #10
Nej, det er jo en herlig dag :-) Takker for points.
Avatar billede bufferzone Praktikant
21. maj 2002 - 17:36 #11
Det er sanelig en dejlig dag, takker for point og velbekommen