Avatar billede johannsen Nybegynder
19. juli 2000 - 11:45 Der er 2 løsninger

Udskrive filnavne i excel

Er der nogen som hvordan man får filnavn, med fuldstændig stiangivelse sat i en celle. Det skal ikke stå i sidefod

Avatar billede sjensen Nybegynder
19. juli 2000 - 12:57 #1
skriv:

=CELL("filename")

og tryk enter. Så overføres arknavn, med den fulde sti, til den aktive celle.

NB! Du skal have gemt arket først, ellers bliver cellen tom.
Avatar billede ploughgaard Nybegynder
19. juli 2000 - 14:01 #2
Problemet med ovenstående er, at sheetname (arknavn) også kommer med. Prøv derfor nogle af nedenstående eksempler der bruger CELL funktionen på forskellig vis:

Først vises formlen, dernæst et eksempel.

Full name, incl. Sheetname
=CELL("filename";A1)
C:\TEMP\[Test.xls]Sheet1

Worksheet Name
=MID(CELL("filename";A1);FIND("]";CELL("filename";A1))+1;LEN(CELL("filename";A1))-FIND("]";CELL("filename";A1)))
Sheet1

Filename Without Path
=MID(CELL("filename";A1);FIND("[";CELL("filename";A1))+1;FIND("]";CELL("filename";A1))-FIND("[";CELL("filename";A1))-1)
Test.xls

Filename With Path, without Sheetname
=SUBSTITUTE(SUBSTITUTE(LEFT(CELL("filename";A1);FIND("]";CELL("filename";A1)));"[";"");"]";"")
C:\TEMP\Test.xls

Ploughgaard