Avatar billede carstenmulvad Nybegynder
16. maj 2002 - 17:42 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Kan Aspupload og ASPimage arbejde sammen

Hvis man har oploadet en fil fra Aspupload kan man så resize og komprimere en billedfil via ASPimage før den gemmes på webserveren - bare et ja eller et nej og måske et lille hint. Jeg har begge dele seperat - opload og resize.
Avatar billede tmceu Praktikant
16. maj 2002 - 17:44 #1
Ja, skal lige se om jeg kan finde et link...
Avatar billede arriva Nybegynder
16. maj 2002 - 17:47 #2
opret kun spg. en gang =)
Avatar billede arriva Nybegynder
16. maj 2002 - 17:47 #3
Tror jeg ikke du skal regne med, måske kan du dog bruge aspuploads memory funktion?

Ellers så bare upload, og resize så kan du jo altid delete med filesystemobject bagefter...
Avatar billede carstenmulvad Nybegynder
16. maj 2002 - 17:47 #4
Tak - det ville lune - jeg er først startet med ovenstående i dag, og det går lidt fremad på niende time og jeg har fire timer endnu inden freden er forbi!!!! Jeg vil helst det hele selv, men nu er jeg sågu ved at gå kold!
Avatar billede kimiwan Nybegynder
16. maj 2002 - 17:48 #5
Er du sød at lukke det andet spm?  Gå ind og opret et svar og tag pointene selv.
Avatar billede keysersoze Guru
16. maj 2002 - 17:50 #6
de kan sagtens arbejde sammen - men du kan ikke resize billedet før det er lagt op på webserveren. det du skal er at uploade til memory - så resize - og så gemme.
Avatar billede carstenmulvad Nybegynder
16. maj 2002 - 17:52 #7
Memory er ikke det samme som en mappe på serveren eller hvad!
Avatar billede carstenmulvad Nybegynder
16. maj 2002 - 18:06 #8
Hvordan uploader man til memory?
Avatar billede keysersoze Guru
16. maj 2002 - 18:17 #9
Upload.SaveToMemory
Avatar billede carstenmulvad Nybegynder
16. maj 2002 - 18:29 #10
Og hvordan kobler man så de to ting sammen, så den kan læse disse værdier via Set Image = Server.CreateObject("AspImage.Image")
ImageHeight = Image.MaxY
ImageWidth = Image.MaxX
Hvordan henter jeg fra memory, så jeg slipper for denne kommando
Image.LoadImage Server.Mappath("/Billedernye/645Beetle.jpg")
Jeg er lidt grøn i det her, men jeg giver ikke så let op!
Avatar billede keysersoze Guru
16. maj 2002 - 18:40 #11
Upload.SaveToMemory
Set File = Upload.Files(1)

derefter kan du fx få filnavn vha " & File.ExtractFileName & ", finde størrelser "If (File.ImageHeight = 1200 and File.ImageWidth = 1600 and File.Size <> 0) then" eller hvad du end har løst til...
Avatar billede carstenmulvad Nybegynder
16. maj 2002 - 18:51 #12
Det prøver jeg
Avatar billede hojben3 Nybegynder
28. april 2006 - 08:37 #13
Fik du det til at virke, jeg kan nemlig ikke få aspimage til at loade fra memory