Avatar billede gg Praktikant
16. maj 2002 - 10:34 Der er 3 kommentarer og
3 løsninger

lavet et system i JSP eller måske ren java

jeg står og skal lave et søgesystem/info system til der hvor jeg arbejder(skal køre som et intra net). Er træt af det nuværende system. Men hvad skal jeg lave det i. Regner med at lave det i JSP, men kan jo også lave det i ren Java. Hvad er perfromance set det hurtigste ???
Avatar billede disky Nybegynder
16. maj 2002 - 10:38 #1
der er ingen forskel da JSP er java :-)
Avatar billede r9 Nybegynder
16. maj 2002 - 10:42 #2
Du kan jo lave det hele i ren Java, og så kan du bruge det til intra-nettet.

Hvis du vil køre det i en browser, så laver du bare et JSP interface til det. Al funktionaliteten fra Java klasserne kan nemlig genbruges.
Og med jsp, så kan det jo også tilgåes fra andre steder.

Hvis man kigger på perfromance på de 2 løsninger, så er det vel kun GUI'en der giver forskellen.
classe filerne er jo allerede compileret under runtime ved begge løsninger.

Og jeg vil mene at en HTML/JSP baseret GUI altid er hurtigere end en Swing GUI.
Avatar billede gg Praktikant
16. maj 2002 - 11:03 #3
med ren Java mente jeg brugen at swing og AWT(udtrykte mig nok forkert). Jeg bruger ikke Swing og AWT i JSP sider. Der bruger jeg HTML tags til at præsentere min GUI. Jeg ved godt at i mine JSP sider kan jeg bruge alle Java's klasser. Det var med henblik på GUI'en at jeg var i tvivl, hvad der var hurtigst JSP kontra AWT og Swing. Så vidt jeg ved er Swing og Awt tungt og giver en langsom perfromance. Men er ikke helt sikker på det
Avatar billede kresten Nybegynder
16. maj 2002 - 11:09 #4
Swing behøver ikke være tungt, det kommer an på hvordan du laver det. Men hvis det er noget som skal kunne køre i en browser er du nød til at lave det som en applet - og efter min erfaring er det noget som brugere slet ikke har tålmodighed til... selv om det jo kører fint når den er downloadet.

Sagt kort: Client side java er stadig for dygtigere bruger, server side kan alle følge med i. Jeg ville lave det i JSP hvis jeg var dig.
Avatar billede gg Praktikant
16. maj 2002 - 11:15 #5
Laver det nok også i JSP. kresten. Da det er intranet behøves programmet ikke at køre i en browser. Det kunne såmænd laves i en ren swing klient der har forbindelse til en server.
Avatar billede r9 Nybegynder
16. maj 2002 - 17:16 #6
Ang. Jawa swing's hastighed.

Det kan faktisk godt lade sig gøre at lave noget swing GUI der kører hurtigt.

IntelliJ er en Java/JSP editor der er lavet i Java.
og den kører meget hurtig.

Tjek evt. http://www.intellij.com/idea/download.jsp