Avatar billede aspbegynder Nybegynder
16. maj 2002 - 09:47 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Object doesn't support this property or methode

Hej

Følgende virker IKKE:
* onClick="IndsaetArtikel();"
* onClick="OpdaterArtikel();"

Følgende virker:
* onClick="SletArtikel();"

Jeg kan ikke finde ud af, hvorfor de to ovenstående ikke virker - de siger "object doesn't support this property or methode" - når nu den sidste, alså SletArtikel();, virker fint.

<head>
.
function IndsaetArtikel() {

    Aaben();
    Hvid();
}

function OpdaterArtikel() {

    Aaben();
    Hvid();
}

function SletArtikel() {

    Laas();
    Hvid();
    document.IndsaetArtikel.artikel.disabled = false;
}

function Laas() {

    document.IndsaetArtikel.artikel.disabled = true;
    document.IndsaetArtikel.titel.disabled = true;
    document.IndsaetArtikel.forfatter.disabled = true;
    document.IndsaetArtikel.beskrivelse.disabled = true;
    document.IndsaetArtikel.filnavn.disabled = true;
    document.IndsaetArtikel.sektion.disabled = true;
    document.IndsaetArtikel.emne.disabled = true;
}

function Aaben() {

    document.IndsaetArtikel.artikel.disabled = false;
    document.IndsaetArtikel.titel.disabled = false;
    document.IndsaetArtikel.forfatter.disabled = false;
    document.IndsaetArtikel.beskrivelse.disabled = false;
    document.IndsaetArtikel.filnavn.disabled = false;
    document.IndsaetArtikel.sektion.disabled = false;
    document.IndsaetArtikel.emne.disabled = false;
}

function Hvid() {

    document.IndsaetArtikel.titel.style.background = "#FFFFFF";
    document.IndsaetArtikel.forfatter.style.background = "#FFFFFF";
    document.IndsaetArtikel.beskrivelse.style.background = "#FFFFFF";
    document.IndsaetArtikel.filnavn.style.background = "#FFFFFF";
}

function Graa() {

    document.IndsaetArtikel.titel.style.background = "#F8F8F8";
    document.IndsaetArtikel.forfatter.style.background = "#F8F8F8";
    document.IndsaetArtikel.beskrivelse.style.background = "#F8F8F8";
    document.IndsaetArtikel.filnavn.style.background = "#F8F8F8";
}

</script>

</head>
<body>
.

<input type="radio" value="OpretArtikel" name="ArtikelValg" onClick="IndsaetArtikel();"></font><font face="Trebuchet MS" size="2">Opret
    en ny artikel</font><font face="Trebuchet MS"><input type="radio" value="OpdaterArtikel" name="ArtikelValg" onClick="OpdaterArtikel();"><font size="2">Opdatér
    en ar</font></font><font face="Trebuchet MS" size="2">tikel</font><font face="Trebuchet MS"><input type="radio" value="SletArtikel" name="ArtikelValg" onClick="SletArtikel();"></font><font face="Trebuchet MS" size="2">Slet
    en artikel
Avatar billede jakoba Nybegynder
16. maj 2002 - 10:02 #1
Det kunne se ud somom at det er i funktionen Aaben der er noget galt.

Prøv evt at udkommentere linierne i Aaben en for en indtil du hitter ud af hvad der er forkert.

eg:
function Aaben() {

//    document.IndsaetArtikel.artikel.disabled = false;
//    document.IndsaetArtikel.titel.disabled = false;
//    document.IndsaetArtikel.forfatter.disabled = false;
//    document.IndsaetArtikel.beskrivelse.disabled = false;
    document.IndsaetArtikel.filnavn.disabled = false;
    document.IndsaetArtikel.sektion.disabled = false;
    document.IndsaetArtikel.emne.disabled = false;
}
Avatar billede z42cool Nybegynder
16. maj 2002 - 10:19 #2
Kan du ikke lige prøve at vise os det HTML der laver de kontroller du ønsker at disable?
Avatar billede aspbegynder Nybegynder
16. maj 2002 - 18:13 #3
Selvom jeg gør begge inaktive, virker det ikke!?! Den siger stadig "object doesn't support this property or methode".

function IndsaetArtikel() {

    // Aaben();
    // Hvid();
}

function OpdaterArtikel() {

    // Aaben();
    // Hvid();
}

Med andre ord, så må fejlen ligge i!?!

    <p><font face="Trebuchet MS"><input type="radio" value="OpretArtikel" name="ArtikelValg" onClick="IndsaetArtikel();"></font><font face="Trebuchet MS" size="2">Opret
    en ny artikel</font><font face="Trebuchet MS"><input type="radio" value="OpdaterArtikel" name="ArtikelValg" onClick="OpdaterArtikel();"><font size="2">Opdatér
    en ar</font></font><font face="Trebuchet MS" size="2">tikel</font><font face="Trebuchet MS"><input type="radio" value="SletArtikel" name="ArtikelValg" onClick="SletArtikel();"></font><font face="Trebuchet MS" size="2">Slet
    en artikel</font></p>
Avatar billede jakoba Nybegynder
16. maj 2002 - 18:30 #4
Der er ikke nogen fejl i noget jeg kan se.

har du mulighed for at lægge siden på nettet så man kan kikke?
Avatar billede aspbegynder Nybegynder
16. maj 2002 - 20:01 #5
http://www.sharedanmark.dk/common/admin/index2.asp

Bemærk, at "Opdater Artikel" nu virker, mens "Opret Artikel" stadig ikke gør det. Jeg mener ikke at havde gjort noget for at få "Opdater Artikel" til at virke.
Avatar billede jakoba Nybegynder
16. maj 2002 - 20:40 #6
Ahh. Mysteriet er løst.

du har et formfelter med de samme navne som de der tre funktioner. Og nogen gange finder IE så formfeltet istedet for funktionen.

IE har den her grimme vane med at finde navne hvor de nu end befinder sig. Istedet for følge hierakiet og stoppe når den ikke finder ting der hvor de bør være. Og nu ser det sågar ud til at den ikke engang leder i en korrekt rækkefølge. Boo His.

så de steder du kalde de 3 funktioner bør du skrive

    onClick="self.IndsaetArtikel();"
    onClick="self.OpdaterArtikel();"
    onClick="self.SletArtikel();"

med 'self.' foran fortæller du specifikt at der FØRST skal ledes i window objektet, og så virker det.

Det der 'redder' de to andre er at du har TO felter med det navn. i den situation laver IE de 2 navne til eet array (ligesom det er standard for radioknapper). og arrays bliver der åbenbart kikket efter senere end funktioner. Jeg vil ikke påstå jeg fatter komikken, men det er nok bedst ikke at genbruge navne hvis scripts skal virke i IE.

mvh JakobA
Avatar billede aspbegynder Nybegynder
16. maj 2002 - 20:52 #7
Så har mesteren talt......... og eleven har lært :)

Det virker! MANGE tak for hjælpen.