Avatar billede _k Nybegynder
16. maj 2002 - 00:54 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Opsplitning af instance names

Jeg har en række mc'er med knapper indeni. Mc'ernes instance names er Afsnit1, Afsnit2, Afsnit3 osv. Når knapperne klikkes, skulle der gerne blive foretaget et kald til en php-side med oplysninger om det pågældende afsnit.
På min knap vil jeg altså gerne have en loadVariables der kalder det rigtige afsnit (i form af et tal), og da jeg ved at det mc knappen ligger på, indeholder det rigtige tal, ville jeg gerne hente det herfra.

Altså, kan det lade sig gøre at opsplitte et instance name? Jeg ved godt at jeg kan hente instance-navnet med _name, men hvordan får jeg isoleret tekst og tal - altså barberet "Afsnit" fra, så kun tallet er tilbage?

Håber spørgsmålet er forståeligt formuleret, ellers sig til :o)
Avatar billede baitianlong Nybegynder
16. maj 2002 - 01:16 #1
hvis du skriver:

navn = "Afsnit2";
variabel = navn.substring(6, 7);

...Så er variabel = "2"

da den tager fra det sjette til det syvende tegn.
Avatar billede madsfriburg Nybegynder
16. maj 2002 - 09:39 #2
Hej _k og legende.dk . Hvad betyder de to tal efter substring (x, x)?
Avatar billede _k Nybegynder
16. maj 2002 - 11:58 #3
legende.dk: Rigtig mange tak, det val lige det jeg skulle bruge :o)

madsfriburg: De to tal efter substring fortæller hvilket interval af tegn man er interesseret i. I mit eks.  vil jeg gerne have tegnene efter "Afsnit", afsnit består af 6 tegn, så jeg vil gerne have tegn nr. 7 og 8 (har mange afsnit). Derfor skriver jeg substring(6, 8) for at få mit afsnitsnummer - (6, 8) fordi man starter med at tælle fra nul!

Leg med det, så skal du nok gennemskue det hurtigt - det gjorde jeg ;o)
Avatar billede baitianlong Nybegynder
16. maj 2002 - 15:04 #4
Velbekomme (o;