Avatar billede botha Nybegynder
18. juli 2000 - 16:20 Der er 18 kommentarer og
4 løsninger

åbn i nyt MAXIMERET vindue

jeg vil gerne have lavet en link, som åbner en ny side i maximeret udgave UDEN knap panel, menuer og hvad der ellers er i explorer.

er det muligt?
Avatar billede thers Nybegynder
18. juli 2000 - 17:20 #1
Her kan du selv vælge højden og bredden :

<script language="Javascript">

function NytVindue()
{
kommentar=window.open("Dinside.html","kommentar","toolbar=0,location=0,status=0,menubar=0,scrollbars=0,resizable=0, width=800, height=600")
}
</script>

Linket skal se sådan ud :

<a href="java script:NytVidue()">ÅBN</A>
Avatar billede roslev Nybegynder
18. juli 2000 - 18:02 #2
For at thers virker skal der stå:
<a href="java script:NytVindue()">ÅBN</A>

Er det ikke mere det her du er ude efter? :
<script language="Javascript">

function NewWindow()
{
window.open('http://www.eksperten.dk','NewWindow','scrollbars=false,fullscreen=yes');
}

</script>

...og linket:
<a href="java script:NewWindow()">klik</A>
Avatar billede roslev Nybegynder
18. juli 2000 - 18:08 #3
-Og husk for guds skyld at lave en "close" knap...
<a href="java script:close()">luk</A>

-ellers er man nødt til at bruge task-manager for at lukke vinduet - driver folk til vanvid.. :-)
Avatar billede rar Nybegynder
19. juli 2000 - 09:17 #4
Hi Botha

Jeg kan ikke den komplette kode i hovedet, men hvis du går ind på ToBeCom.dk, så har han et eksempel liggende på det

Regards

Rütger Jacobsen
http://www.iceweb.dk
Avatar billede olebole Juniormester
25. juli 2000 - 03:24 #5
<ole>
Argumenterne i en window.open skal skilles med kommaer uden mellemrum. Derfor kan thers\' eksempel ikke fungere, da der er mellemrum foran width og height.

Du kan finde højden og bredden af skærmen uden systemting som f.eks. windows-baren og så sætte width og height i din window.open på denne måde:

<script language=\"Javascript\">
function NytVindue() {
    var myHeight = screen.availHeight;
    var myWidth = screen.availWidth;
    kommentar=window.open(\"Dinside.html\",\"kommentar\",\"toolbar=0,location=0,status=0,menubar=0,scrollbars=0,resizable=0,width=\"+myWidth+\",height=\"+myHeight);
}
</script>

/Vh
</bole>
Avatar billede thers Nybegynder
25. juli 2000 - 22:01 #6
Olebole, det du skriver er ikke sandt da ovenstående eksempel er kopieret direkte fra min egen hjemmeside, hvor det fungerer fint!
Avatar billede olebole Juniormester
25. juli 2000 - 23:23 #7
Du har ret...jeg burde have skrevet, at dit eksempel kan fungere i IE5+, da den ikke overholder standarden.
Det fungerer ikke i IE4 og NS (...og bør heller ikke gøre det, da det som sagt er imod standarden). Det kan din hjemmeside altså heller ikke gøre ;-)
/Vh
Avatar billede jones Nybegynder
26. juli 2000 - 11:37 #8
prøv dette:

<script LANGUAGE=\"JavaScript1.2\">
<!-- Hide For Stoneage Browsers

InternetExplorerSide = \"sider/index.htm\"
NetscapeSide = \"sider/index.htm\"

if (navigator.appName == \"Microsoft Internet Explorer\")
Side = InternetExplorerSide
else
Side = NetscapeSide

harea = screen.availHeight;
varea = screen.availWidth;

if (navigator.platform.indexOf(\'Mac\') !=-1) { //mac browsere har anderledes margin
harea -= 32;
varea -= 22;
}
else if (navigator.platform.indexOf(\'Win\') !=-1) {
harea -= 29;
varea -= 12;
}

window.open(Side,\'_blank\',\'width=\'+varea+\',height=\'+harea+\',top=0,left=0\',border=0);

<!-- Musseklik Script
function click() {
if (event.button==2) { //event.button==3 er 3. musseknap
  alert(\'Jeg har forsøgt at fjerne disse functioner\\n\\nI have tryed to remove these functions\')
}
document.onmousedown=click
// Script Slut -->
</script>

----------------Slut--------------------

så  ligger du dine sider i undermappen (i dette tilfælde \"/sider\" )

Scriptet er også lavet sådan at den tjekker browseren og derefter vælger det bedst mulige skærmformat. Man kan også gøre sådan ens sider til Netscape ligger i et biblotek \"fx. ns\" og ens sider til Internet explore ligger i \"fx. ie\"

Så er det bare at lave om på de øverste linier !

\\Jones
Avatar billede jones Nybegynder
26. juli 2000 - 11:38 #9
Jeg her også lagt et script ind så man ikke kan højreklikke for at få koden.
Det er selvfølgelig muligt, men lidt sværere.
\\Jones
Avatar billede botha Nybegynder
29. juli 2000 - 01:05 #10
4 gode svar, jeg har lige forhøjet pointene så i hver får lidt flere point, er det ok?
tak for hjælpen
Avatar billede jones Nybegynder
29. juli 2000 - 16:22 #11
Får vi så pointene eller hvad ???
Avatar billede olebole Juniormester
01. august 2000 - 20:59 #12
jones >> Det ligner jagten på den forsvundne skat  ;o))
/Vh
Avatar billede roslev Nybegynder
01. august 2000 - 21:19 #13
Avatar billede olebole Juniormester
01. august 2000 - 23:19 #14
Nåh...ja, hvad fa\'en - det kan jo smutte  :o)

Skal vi ikke give ham gældssanering og lade ham komme til hægterne igen? Jeg har ikke brug for dem...hvad siger I andre?
/Vh
Avatar billede roslev Nybegynder
01. august 2000 - 23:24 #15
-en afdragsordning måske? :)
Avatar billede jones Nybegynder
03. august 2000 - 16:26 #16
Tja, men hvordan faen kan han give flere point end han har ??? lidt underligt !
Avatar billede olebole Juniormester
05. august 2000 - 05:44 #17
Der er (eller har været) en fejl i pointsystemet, som Admin vist er klar over eksistensen af. Han har selv nævnt det et sted.
/Vh
Avatar billede jones Nybegynder
05. august 2000 - 11:15 #18
OK. Vi må håbe for Admin at dette ik´ sker alt for tidt ellers kunne alle jo bare give 1000 point for et svar.

\\\\Jones
Avatar billede olebole Juniormester
05. august 2000 - 17:42 #19
Nuvel...grund-konceptet er vel \'hjælp de andre\' og ikke et bingo-spil om værdiløse web-Escudos ;o)
På den anden side skulle det ikke undre, om der er nogle padder, der kunne finde på det. De ville dog hurtigt afsløre sig selv - og lide et stort statustab ;o)
Avatar billede cybermike Nybegynder
13. september 2000 - 13:18 #20
roslev>Du behøver da ikke bruge task manager for at lukke et full-screen vindue, du kan da bare trykke alt-f4!
Avatar billede botha Nybegynder
02. december 2000 - 22:25 #21
undskyld, men jeg har først nu opdaget at jeg ikke har trykket på accepter
Avatar billede jones Nybegynder
02. december 2000 - 22:28 #22
Fino det skulle jo ske !