Avatar billede drnicebyte Nybegynder
15. maj 2002 - 17:44 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Passerer kompilering men gjør ikke jobben (dato trøbbel)

Jeg har kommet frem til denne sql:

Dim testdato As Date
testdato = Date

sql = "SELECT utlaan.laantaker_id, ref_bruker.brk_navn, utlaan.utstyr_id, data_inventar.beskrivelse, utlaan.fra_dato, utlaan.forventet_in_dato, utlaan.laantaker_tlf, data_inventar.kat_id" + _
" FROM utlaan, ref_bruker, data_inventar WHERE utlaan.laantaker_id = ref_bruker.brk_id AND" + _
" utlaan.utstyr_id = data_inventar.id AND utlaan.til_dato IS NULL AND" + _
" forventet_in_dato <" + Format$(testdato, "ddmmyyyy")

Og denne passerer kompileringen men det er framdeles feil.
SQL settningen skiller ikke ut de datoene som er mindre en dagens dato, men tar med alle både over og under.
Og hvis jeg snur tegnet > så finner den ingen poster i det hele tatt selv om det er poster som skulle blitt funnet.
Avatar billede terry Ekspert
15. maj 2002 - 17:52 #1
try chnaging the date format to
YYYY-MM-DD
Avatar billede drnicebyte Nybegynder
15. maj 2002 - 17:55 #2
Det fungerte ikke. Jeg fikk ikke kompilerings feil men det ble ikke vist noen data heller. Leter fortsatt etter svar
Avatar billede terry Ekspert
15. maj 2002 - 18:42 #3
have you any way of copying the sql into SQL Server? You will have a better chance of finding your problem. It isnt easy for us to see what data you actually have!

sql = "SELECT utlaan.laantaker_id, ref_bruker.brk_navn, utlaan.utstyr_id, data_inventar.beskrivelse, utlaan.fra_dato, utlaan.forventet_in_dato, utlaan.laantaker_tlf, data_inventar.kat_id" + _
" FROM utlaan, ref_bruker, data_inventar WHERE utlaan.laantaker_id = ref_bruker.brk_id AND" + _
" utlaan.utstyr_id = data_inventar.id AND utlaan.til_dato IS NULL AND" + _
" forventet_in_dato < '" + Format$(testdato, "ddmmyyyy") + "'"
Avatar billede drnicebyte Nybegynder
15. maj 2002 - 18:55 #4
I am using visual basic and access db. The datatype for the date is date/time. ==> dd.mm.yyyy (15.05.2002). I know that the sql is good. But I cant undertstand why the date requirement dosent work.
(" forventet_in_dato < '" + Format$(testdato, "ddmmyyyy") + "'")
The testdato is a (Dim testdato as Date) testdato = Date.
I cant put this sql in a sql server.
Avatar billede terry Ekspert
15. maj 2002 - 19:02 #5
Send the VB and database and I will take a look

terry@santhell.dk

NOTE: This is SQL Server NOT Access or VB!
Avatar billede drnicebyte Nybegynder
15. maj 2002 - 19:25 #6
tx for helping me. And tx for the NOTE i thought i was in VB so sorry all for that.

U have a small program from in the mail
Avatar billede terry Ekspert
15. maj 2002 - 19:31 #7
Have received it :o)
Avatar billede terry Ekspert
15. maj 2002 - 19:49 #8
This SQL works in Access:
sql = "SELECT utlaan.laantaker_id, ref_bruker.brk_navn, utlaan.utstyr_id, data_inventar.beskrivelse, utlaan.fra_dato, utlaan.forventet_in_dato, utlaan.laantaker_tlf, data_inventar.kat_id " + _
    " FROM utlaan, ref_bruker, data_inventar WHERE utlaan.laantaker_id = ref_bruker.brk_id AND" + _
    " utlaan.utstyr_id = data_inventar.id AND utlaan.til_dato IS NULL AND" + _
    " forventet_in_dato < #" + Format(testdato, "YYYY-MM-DD") + "#"
Avatar billede terry Ekspert
15. maj 2002 - 19:50 #9
you should also concider replacing + with & although this is NOT the problem :o)
Avatar billede drnicebyte Nybegynder
15. maj 2002 - 20:01 #10
Tx man That was great. The program is runing again lol hihaaaa tx alot
DrNicebyte
Avatar billede terry Ekspert
15. maj 2002 - 20:02 #11
:o)
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
16. maj 2002 - 08:27 #12
IMHO, så burde terry returnere points og få dem igen i Access kategorien.
16. maj 2002 - 21:46 #13
sikke noget sludder Benny! Det sker for alle at man besvarer og stiller spørgsmål, som er forkert placeret. You win some and you loose some!

Desuden vil Terry ikke miste sine SQL-point bare fordi han 'afleverer' sine point tilbage. Tværtimod, så får han bare dobbelt point, hvis drnicebyte opretter endnu et spørgsmål til ham. Sådan fungere eksperten....