Avatar billede oasen Nybegynder
15. maj 2002 - 15:21 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Replace flere tegn

Når jeg sender mails i HTML-format, bliver æ,ø og å og sikkert også flere tegn udskrevet med koder.
Jeg kender godt funktionen replace, men det fylder jo en hel roman, hvis jeg skal sidde og skrive:
strBesked = Replace(strBesked,"'","''")
    strBesked = Replace(strBesked,"æ","æ")
OSV...

Der må være noget lettere...
Avatar billede marduk666 Nybegynder
15. maj 2002 - 15:25 #1
Server.HTMLEncode skulle gerne virke
Avatar billede oasen Nybegynder
15. maj 2002 - 15:27 #2
MMkay - og hvor skal det anbringes i scriptet. I forbindelse med mailafsenderen eller i toppen?
Avatar billede rou Nybegynder
15. maj 2002 - 15:33 #3
dinText = Server.HTMLENcode(dinText)
Avatar billede oasen Nybegynder
15. maj 2002 - 15:36 #4
Nå, det giver da mening - det vil jeg lige prøve, og så vender jeg tilbage.
Avatar billede oasen Nybegynder
15. maj 2002 - 15:43 #5
Så det vil sige, at man med følgende skulle have "dækket sig ind" mod mærkelige visninger og fejl:?

strBesked = Replace(strBesked,"'","''")
strBesked = Server.HTMLENcode(strBesked)
Avatar billede oasen Nybegynder
15. maj 2002 - 15:49 #6
Hmm... det virker da ikke - den viser stadig ikke æ,ø og å i mails'ne - kun en masse koder.
Avatar billede soes Nybegynder
15. maj 2002 - 19:40 #7
er du sikker på at mailen nu også er i HTML format?

/Søren Søndergård
Avatar billede oasen Nybegynder
15. maj 2002 - 23:22 #8
Både når jeg sender almindelig plain-tekst og mails i HTML-format (og ja, det er det) bliver æ, ø og å udskrevet som koder....