Avatar billede tttb Nybegynder
18. juli 2000 - 10:05 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Atlohn Thunderbird og Duron

Er der nogle der har lidt erfaring med hensyn til de nye AMD processere og de tilhørende motherboards/chipset ????
Avatar billede Slettet bruger
18. juli 2000 - 12:37 #1
Det er da en hel afhandling du søger hva? ;o)
Avatar billede tttb Nybegynder
18. juli 2000 - 12:41 #2
nej jeg skal bare til at købe ny computer og så ville jeg jo gerne snakke med nogle som har prøvet dem !!!!
Avatar billede Slettet bruger
18. juli 2000 - 16:13 #3
Det siges at til prof brug så skal man vælge pentium. Har også oplevet ADM skal have specielle programmer i forbindelse med spil. F.eks. kan Bleem som kan køre playstationspil ikke køre i en normal version på ADM, der skal en speciel udgave til.

Du kan nok få mest hastihed for penge ved ADM, men så er det et spørgsmål om det er en fordel.

Da jeg var ude at købe sidste gang valgte jeg bevist pentium efter anbefaling fra en konsulent fra et softwarefirma. Der er vist nok tættest samarbejde mellem pentium og microsoft.

PC'er til erhversbrug har også pentium hvis du f.eks. ser på CoppaQ www.24x7x365.dk .

Jeg fandt en PC'er med pentium III 550 Mhz . 64 MB ram 32MB Grafikkort og 20,5 GB harddisk til kr. 8.888,00 incl. 17 " monitor, Windows 98SE Word 2000 og Works 2000. På den køre jeg idag foruden windows98 også windows 2000. Jeg bliver dog af og til bedt om af forlade PC'eren, når min søn ønsker at spille de drøje spil som re-volt,  CarmageddonII eller dens efterfølger Carmageddon:TDR2000 demo.

Tag dette med i dine overvejleser, og gør nu op med dig selv hvad du skal bruge din PC'er til.

Hi jeg syntes du svare på dit eget spørgsmål. ;o)
Avatar billede altinet Nybegynder
20. juli 2000 - 10:48 #4
Hejsa!

Prøv at checke: http://www.tomshardware.com
Det er en meget omfattende, og meget informativ, guide til hardware og performance. Der er også anbefalinger til hardwarevalg.
"Tom" som oprindelig startede denne website, har været med så længe, og er så respekteret, at mange producenter simpelthen automatisk sender ham deres nye produkter, for at få hans anmeldelse af dem.

Min personlige mening er, at man får MEGET mere for pengene ved at vælge AMD. Og hvis der skulle være problemer med at køre enkelte spil (for jeg tror kun det er spil) er jeg sikker på at man hurtigt vil kunne finde en patch på enten AMD's eller spilproducentens hjemmeside. Det skal siges, at jeg kun har oplevet 1 problem med AMD og f.eks. Microsofts programmer, og det var i kombinationen AMD K6 og win 95, hvor windows gav en memory beskyttelses fejl. Selv i dette tilfælde var det bare at downloade en lille patch fra Microsofts hjemmeside (for det var i windows at fejlen var!!) og så var det fikset!

Mit bud: Køb AMD !!

Håber du kan bruge det!

Mvh.
Lars Paulsen
Avatar billede altinet Nybegynder
20. juli 2000 - 10:52 #5
Prøv at se dette:
http://www6.tomshardware.com/cpu/99q3/990823/

mvh. Lars Paulsen
Avatar billede Slettet bruger
20. juli 2000 - 11:43 #6
En god side altinet.:)
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
21. juli 2000 - 15:20 #7
Vi biver SÅ glade, hvis I vil bruge de rigtige kategorier !!  ;)
Avatar billede altinet Nybegynder
21. juli 2000 - 15:34 #8
Og hvad er så det i dette tilfælde ??

(Sådanne beskeder er meget lettere at efterkomme, hvis de samtidig har karakter af en vejledning)

PS: Måske var det en ide, hvis en sprøgsmålsstiller havde mulighed for at flytte et spørgsmål til en anden kategori??

:-) Lars Paulsen
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
21. juli 2000 - 15:52 #9
Evt. en idé, men det er ikke øverst på listen lige nu. Vedr. din kommentar er jeg helt enig, men sidder og svarer på så mange indlæg lige nu, at jeg ikke når at gennemlæse alt grundigt. I ved det sikkert også ligeså godt, hvad med \"Generelt\" ?
Avatar billede altinet Nybegynder
21. juli 2000 - 16:03 #10
Måske \"Hardware - generelt\"

:-) Lars