Avatar billede hanne-rk Nybegynder
18. juli 2000 - 00:00 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

udskriv knap

jeg er ved at lave en hjemmeside med papirklip. og vil gerne høre om det er muligt at lave en knap neden under et billede (gif) som gør at KUN billedet som står oven over bliver udskrevet (billedet er naturligvis lavet i en størrelse som passer med et A4 ark)
Jeg ved godt at man bare kan trykke på UDSKRIV i menubjælken foroven, men så bliver hele siden jo udskrevet incl. knap.

hanne-rk

Avatar billede mpj Nybegynder
18. juli 2000 - 00:34 #1
øhhhm nej... det tror jeg ikke, så skulle du lave en smart ting at det var små billeder og så kunne man forstørre dem med et tryk på det lille billede og på siden var der ikke andet end billedet... så ku du printe alt det du ville!
Avatar billede y2k Nybegynder
18. juli 2000 - 00:38 #2
hej hanne,
til dette skal du nok benytte dig af print(); kommandoen.
du kan eventuelt lave billedet til et object i et script, og så f.eks. skrive
objekt.print(); . det skulle gerne udskrive billedet...
en anden løsning er denne:
<script>
var pic = window.open(mitbillede.gif','billederamme');
pic.print();
</script>

Avatar billede y2k Nybegynder
18. juli 2000 - 00:40 #3
her er et eksempel med en knap man skal trykke på for at få et udprint af billede01.gif:

<form>
<input type=button onclick="var pic = window.open ('billede01.gif','billederamme'); pic.print();" value='Tryk her for at få billede01.gif udskrevet!'></form>
Avatar billede mpj Nybegynder
18. juli 2000 - 00:42 #4
y2k>>
Selvfølgelig!
Jeg havde helt svedt .print ud!
Avatar billede hanne-rk Nybegynder
18. juli 2000 - 14:43 #5
Det ser fint ud y2k

tillægsspørgsmål : er det muligt at lave det så vinduet automatisk lukker når det er udskrevet?

hanne-rk
Avatar billede y2k Nybegynder
18. juli 2000 - 21:11 #6
hej,
du kan jo prøve at skrive det således:
<script>
var pic = window.open(billede.gif','billederamme');
pic.print(); pic.close();
</script>