Avatar billede shanghoj Nybegynder
14. maj 2002 - 21:38 Der er 4 kommentarer

Baggrunds farver og tekst farver

Så er der 60 point til den der kan give mit lille
C program blå baggrund og hvid tekst over alt
Jeg bruger Borland builder C++
Håber ikke det er alt for besværligt

Venlig hilsen shanghoj
//Programkode

//-----------Include-Filer ---------------
  #include<stdio.h>
  #include<conio.h>
  #include<stdlib.h>
  #include<string.h>
  #define Max 10000
// --------- Globale Variable ----------------------
  const unsigned char ae=145, oe=155, aa=134, AE=146, OE=157, AA=143;
  struct motionloeb_info
  {
    int deltagernr, timer, minutter, sekunder, postnummer;
    unsigned char fornavn[16], efternavn[16], koen[1];
  }person[Max];
//-----------funktionernes prototyper------------------------------------
  void velcome();
  void Menu(void);
  void Vaelg(int j);
  void VaelgOm(void);
  void delay(int millisekunder);
  void menupunkt1();
  void menupunkt2();
  void menupunkt3();
  void menupunkt4();
  void menupunkt5();
  void afslut();
  void Alpha_sort(struct motionloeb_info person[Max]);
  void DeltagerNR_sort(struct motionloeb_info person[Max]);
  void tids_sort(struct motionloeb_info person[Max]);
//------------HOVED-PROGRAM-------------------

void main()
{
  velcome();
  int j;
  do
  {
  clrscr();

  Menu();
  scanf("%i",&j);
  Vaelg(j);
  getch();
  }
  while (j!=6);
  clrscr();
  afslut();
  }

//-----------Funktionernes Definitioner ---------------------

void Menu(void)
{
  clrscr();
  gotoxy(9,5);  printf("\          M O T I O N S  L %c B              ",155  );
  gotoxy(9,6);  printf("\ ___________________________________________ ");
  gotoxy(9,7);  printf("\    1. Opret Deltager                        ");
  gotoxy(9,8);  printf("\    2. Deltager lister soteret efter navn    ");
  gotoxy(9,9);  printf("\    3. Deltagerliste efter landsdel          ");
  gotoxy(9,10);  printf("\    4. Deltagerliste efter deltagernummer    ");
  gotoxy(9,11);  printf("\    5. Deltagerliste efter m%cnd og kvinder  ",145);
  gotoxy(9,12);  printf("\    6. Afslut                                ");
  gotoxy(9,13);  printf("\ ___________________________________________ ");
  gotoxy(9,14);  printf("\  Skriv dit valg blandt 1 - 6->              ");
}

void Vaelg(int j)
{
  gotoxy(40,4+j);
  switch(j)
  {
  case 1:
  system("cls");
  printf("\nUnder dette menupunkt har du mulighed for at tilf%cje deltagerer.",155);
  printf("\nFor at komme til næste indtastningsfelt, trykkes der p%c ENTER",134);
  printf("\nTiden indtastes i f%clgende format X XX XX. ",155);
  printf("\nTimer minutter og sekunder skal ikke adskilles af komma.");
  printf("\nIndtastningen stopper ved at taste 'q' i feltet 'Fornavn'");
  printf("\nDeltagerne gemmes automatisk i filen Motion.txt");
  getch();
  clrscr();
  menupunkt1();
  break;

  case 2:
  system("cls");
  printf("\nVed tryk på ENTER, vises alle deltagerne i alfabetisk r%ckkef%clge.",145,155);
  printf("\nListen gemmes automatisk i filen Deltager.txt");
  getch();
  clrscr();
  menupunkt2();
  break;

  case 3:
  system("cls");
  printf("\nVed tryk på ENTER, vises alle deltagerne soteret efter landsdel.");
  printf("\nListerne gemmes automatisk i filer.");
  printf("\nEx %cstjylland.txt for deltagere fra dette omr%cde",155,134);
  getch();
  clrscr();
  menupunkt3();
  break;

  case 4:
  system("cls");
  printf("\nVed tryk på ENTER, vises alle deltagerne soteret efter deltagernumer.");
  printf("\nListen gemmes automatisk i filen Deltagernummer.txt");
  getch();
  clrscr();
  menupunkt4();
  break;
  case 5:
  system("cls");
  printf("\nVed tryk på ENTER, vises alle deltagerne soteret efter k%cn og tid.",155);
  printf("\nListen gemmes automatisk i filen Deltagernummer.txt");
  getch();
  clrscr();
  menupunkt5();
  break;
  case 6:break;
  default: VaelgOm();
  }
  gotoxy(39,14);
}
  void velcome()
{
  int i;
  char a=201,b=205,c=187,d=186,e=188,f=200;
  gotoxy(20,10);
  putchar(a);
  for(i=1;i<30;i++)
    putchar(b);
  putchar(c);
  gotoxy(20,11);
  putchar(d);
  gotoxy(20,12);
  putchar(d);
  gotoxy(20,13);
  putchar(d);
  gotoxy(20,14);
  putchar(d);
  gotoxy(20,15);
  putchar(d);
  gotoxy(50,11);
  putchar(d);
  gotoxy(50,12);
  putchar(d);
  gotoxy(50,13);
  putchar(d);
  gotoxy(50,14);
  putchar(d);
  gotoxy(50,15);
  putchar(d);
  gotoxy(20,16);
  putchar(f);
  for(i=1;i<30;i++)
    putchar(b);
  putchar(e);
  gotoxy(22,12); printf(" V E L K O M M E N  T I L");
  gotoxy(22,14); printf("  M O T I O N S  D A T A");
  getch();
}
void afslut()
{
  int i;
  char a=201,b=205,c=187,d=186,e=188,f=200;
  gotoxy(20,10);
  putchar(a);
  for(i=1;i<30;i++)
    putchar(b);
  putchar(c);
  gotoxy(20,11);
  putchar(d);
  gotoxy(20,12);
  putchar(d);
  gotoxy(20,13);
  putchar(d);
  gotoxy(20,14);
  putchar(d);
  gotoxy(20,15);
  putchar(d);
  gotoxy(50,11);
  putchar(d);
  gotoxy(50,12);
  putchar(d);
  gotoxy(50,13);
  putchar(d);
  gotoxy(50,14);
  putchar(d);
  gotoxy(50,15);
  putchar(d);
  gotoxy(20,16);
  putchar(f);
  for(i=1;i<30;i++)
    putchar(b);
  putchar(e);
  gotoxy(22,12); printf("  P R O G R A M M  E T");
  gotoxy(22,14); printf("    A F S L U T T E S ");
  getch();
}
  void VaelgOm(void)
  {
  int j;
  gotoxy(57,13);
  printf("<-- Duer ikke v%clg igen.",145);
  for(j=1;j<7;j++)
  {
    gotoxy(51,6+j);
    delay(400);
    printf("<---%i",j);
  }
void delay(int millisekunder)
{
  int i;
  for(i=0;i<1500*millisekunder;i++);
}
//-------M E N U  1  Indtastning af deltager ----------
void menupunkt1()
{
  int p,y = wherey()+1, j=0;
  {
  gotoxy(1,y);
  printf("Fornavn:");
  gotoxy(13,y);
  printf("Efternavn:");
  gotoxy(25,y);
  printf("Postnummer:");
  gotoxy(38,y);
  printf("K%cn:",oe);
  gotoxy(45,y);
  printf("Deltager Nummer:");
  gotoxy(65,y);
  printf("Tid (ti,mi,se):");
  }
  do
  {
  gotoxy(1,y+1+j);
  scanf("%s",person[j].fornavn);
  if(person[j].fornavn[0]!='q')
  {
  gotoxy(1,y+1+j);
  printf("%s",person[j].fornavn);
  gotoxy(13,y+1+j);
  scanf("%s",person[j].efternavn);
  gotoxy(13,y+1+j);
  printf("%s",person[j].efternavn);
  gotoxy(25,y+1+j);
  scanf("%i",&person[j].postnummer);
  gotoxy(25,y+1+j);
  printf("%i",person[j].postnummer);
  gotoxy(38,y+1+j);
  scanf("%s",person[j].koen);
  gotoxy(38,y+1+j);
  printf("%s",person[j].koen);
  gotoxy(45,y+1+j);
  scanf("%i",&person[j].deltagernr);
  gotoxy(45,y+1+j);
  printf("%i",person[j].deltagernr);
  gotoxy(65,y+1+j);
  scanf("%i",&person[j].timer);
  gotoxy(65,y+1+j);
  printf("%i,",person[j].timer);
  gotoxy(67,y+1+j);
  scanf("%i",&person[j].minutter);
  gotoxy(67,y+1+j);
  printf("%i,",person[j].minutter);
  gotoxy(70,y+1+j);
  scanf("%i",&person[j].sekunder);
  gotoxy(70,y+1+j);
  printf("%i",person[j].sekunder);
  j++;
  }

  while(person[j].fornavn[0]!='q');

  if(person[j].fornavn[0]=='q')
  {
  //-----Gemmer indtastede oplysninger------
    {
    FILE *out;

    if ((out=fopen("Motion2.txt","a"))==NULL)
      {
      printf("\nFilen Motion2.txt kan ikke %cbnes.",134);
      getch();
      }
      else
      {
      for(p=0;p<(j);p++)

      fprintf(out,"\n%15s%15s%10i%4s%10i%6i%3i%3i",person[p].fornavn,person[p].efternavn,person[p].postnummer,person[p].koen,person[p].deltagernr,person[p].timer,person[p].minutter,person[p].sekunder);
      fclose(out);
      }
    printf("\Ved at trykke p%c en vilk%crlig tast kommer du tilbage til menuen, \nog de indtastede data tilf%cjes i filen motion.txt",134,134,155);
  }
// ------M E N U  2  Sortering efter navn-------------
  void menupunkt2()
  {
  FILE*ind;

  if ((ind=fopen("Motion2.txt","r"))==NULL)
    {
    printf("\nFilen Motion2.txt kan ikke %cbnes.",134);
    getch();
    exit(1);
    }

    int p=0,j=0;

    printf("\n Deltagerliste l%cses fra Motion2.txt:",145);
    printf("\nFornavn        Efternavn      Postnr  Køn  Deltagernr      Tid    ");
    do
    {
      fscanf(ind,"%15s%15s%10i%4s%10i%6i%3i%3i\n",person[p].fornavn,person[p].efternavn,&person[p].postnummer,person[p].koen,&person[p].deltagernr,&person[p].timer,&person[p].minutter,&person[p].sekunder);

      p++;
    }
    while(!feof(ind));
    fclose(ind);
    Alpha_sort(person);

    for(j=0;j<p;j++)
    {
      printf("\n%-15s%-15s%-10i%-4s%-10i%6i%3i%3i",person[j].fornavn,person[j].efternavn,person[j].postnummer,person[j].koen,person[j].deltagernr,person[j].timer,person[j].minutter,person[j].sekunder);
    }
    //---- Gemmer alfabetisk liste-----
    FILE *out;

    if ((out=fopen("Deltager.txt","w"))==NULL)
      {
      printf("\nFilen Deltager.txt kan ikke %cbnes.",134);
      getch();
      }
      else
      {
      for(p=0;p<(j);p++)

      fprintf(out,"\n%15s%15s%10i%4s%10i%6i%3i%3i",person[p].fornavn,person[p].efternavn,person[p].postnummer,person[p].koen,person[p].deltagernr,person[p].timer,person[p].minutter,person[p].sekunder);
      fclose(out);
      }
    //-------------------------------------------------------
  }
//----- M E N U  3  Sortering efter lansdel------------
  void menupunkt3()
  {
  FILE*ind;

  if ((ind=fopen("Motion2.txt","r"))==NULL)
    {
    printf("\nFilen Motion2.txt kan ikke %cbnes.",134);
    getch();
    exit(1);
    }

    int p=0,j=0;

    printf("\nDeltagerliste læses fra Motion2.txt:\n");
    printf("\n\nDeltagere fra midt og vestjylland:\n");
    printf("\nFornavn        Efternavn      Postnr  K%cn  Deltagernr      Tid    ",155);
    do
    {
      fscanf(ind,"%15s%15s%10i%4s%10i%6i%3i%3i",person[p].fornavn,person[p].efternavn,&person[p].postnummer,person[p].koen,&person[p].deltagernr,&person[p].timer,&person[p].minutter,&person[p].sekunder);

      p++;
    }
    while(!feof(ind));
    fclose(ind);
    for(j=0;j<p;j++)
    {
    if(person[j].postnummer<8000&&person[j].postnummer>7000)
    printf("\n%-15s%-15s%-10i%-4s%-10i%6i%3i%3i",person[j].fornavn,person[j].efternavn,person[j].postnummer,person[j].koen,person[j].deltagernr,person[j].timer,person[j].minutter,person[j].sekunder);
    }
    //---- Gemmer Midt og vest jylland-----
    FILE *out;

    if ((out=fopen("Midt_vest_jylland.txt","w"))==NULL)
      {
      printf("\nFilen Midt_vest_jylland.txt kan ikke %cbnes.",134);
      getch();
      }
      else
      {
      for(p=0;p<(j);p++)
      if(person[p].postnummer<8000&&person[p].postnummer>7000)
      fprintf(out,"\n%15s%15s%10i%4s%10i%6i%3i%3i",person[p].fornavn,person[p].efternavn,person[p].postnummer,person[p].koen,person[p].deltagernr,person[p].timer,person[p].minutter,person[p].sekunder);
      fclose(out);
      }
    //-------------------------------------------------------

    printf("\n\nDeltagere fra K%cbenhavn:\n",155);
    printf("\nFornavn        Efternavn      Postnr  K%cn  Deltagernr      Tid    ",155);
    for(j=0;j<p;j++)
    {
    if(person[j].postnummer>1&&person[j].postnummer<3000)
    printf("\n%-15s%-15s%-10i%-4s%-10i%6i%3i%3i",person[j].fornavn,person[j].efternavn,person[j].postnummer,person[j].koen,person[j].deltagernr,person[j].timer,person[j].minutter,person[j].sekunder);
    }
    //---- Gemmer København-----

    if ((out=fopen("København.txt","w"))==NULL)
      {
      printf("\nFilen København.txt kan ikke %cbnes.",134);
      getch();
      }
      else
      {
      for(p=0;p<(j);p++)
      if(person[p].postnummer>1&&person[p].postnummer<3000)
      fprintf(out,"\n%15s%15s%10i%4s%10i%6i%3i%3i",person[p].fornavn,person[p].efternavn,person[p].postnummer,person[p].koen,person[p].deltagernr,person[p].timer,person[p].minutter,person[p].sekunder);
      fclose(out);
      }
    //-------------------------------------------------------
    printf("\n\nDeltagere fra nord sj%clland:\n",145);
    printf("\nFornavn        Efternavn      Postnr  K%cn  Deltagernr      Tid    ",155);
    for(j=0;j<p;j++)
    {
    if(person[j].postnummer>3000&&person[j].postnummer<4000)
    printf("\n%-15s%-15s%-10i%-4s%-10i%6i%3i%3i",person[j].fornavn,person[j].efternavn,person[j].postnummer,person[j].koen,person[j].deltagernr,person[j].timer,person[j].minutter,person[j].sekunder);
    }
    //---- Gemmer deltagere fra Nordsjælland-----

    if ((out=fopen("Nordsjælland.txt","w"))==NULL)
      {
      printf("\nFilen Nordsjælland.txt kan ikke %cbnes.",134);
      getch();
      }
      else
      {
      for(p=0;p<(j);p++)
      if(person[p].postnummer>3000&&person[p].postnummer<4000)
      fprintf(out,"\n%15s%15s%10i%4s%10i%6i%3i%3i",person[p].fornavn,person[p].efternavn,person[p].postnummer,person[p].koen,person[p].deltagernr,person[p].timer,person[p].minutter,person[p].sekunder);
      fclose(out);
      }
    //-------------------------------------------------------
    printf("\n\nDeltagere fra Vest Sj%lland:\n",145);
    printf("\nFornavn        Efternavn      Postnr  K%cn  Deltagernr      Tid    ",155);
    for(j=0;j<p;j++)
    {
    if(person[j].postnummer>4000&&person[j].postnummer<5000)
    printf("\n%-15s%-15s%-10i%-4s%-10i%6i%3i%3i",person[j].fornavn,person[j].efternavn,person[j].postnummer,person[j].koen,person[j].deltagernr,person[j].timer,person[j].minutter,person[j].sekunder);
    }
    //---- Gemmer deltagere fra Vestsjælland-----

    if ((out=fopen("Vestsjælland.txt","w"))==NULL)
      {
      printf("\nFilen Vestsjælland.txt kan ikke %cbnes.",134);
      getch();
      }
      else
      {
      for(p=0;p<(j);p++)
      if(person[p].postnummer>4000&&person[p].postnummer<5000)
      fprintf(out,"\n%15s%15s%10i%4s%10i%6i%3i%3i",person[p].fornavn,person[p].efternavn,person[p].postnummer,person[p].koen,person[p].deltagernr,person[p].timer,person[p].minutter,person[p].sekunder);
      fclose(out);
      }
    //-------------------------------------------------------
    printf("\n\nDeltagere fra Fyn:\n");
    printf("\nFornavn        Efternavn      Postnr  K%cn  Deltagernr      Tid    ",155);
    for(j=0;j<p;j++)
    {
    if(person[j].postnummer>5000&&person[j].postnummer<6000)
    printf("\n%-15s%-15s%-10i%-4s%-10i%6i%3i%3i",person[j].fornavn,person[j].efternavn,person[j].postnummer,person[j].koen,person[j].deltagernr,person[j].timer,person[j].minutter,person[j].sekunder);
    }
      //---- Gemmer deltagere fra Fyn-----

    if ((out=fopen("Fyn.txt","w"))==NULL)
      {
      printf("\nFilen Fyn.txt kan ikke %cbnes.",134);
      getch();
      }
      else
      {
      for(p=0;p<(j);p++)
      if(person[p].postnummer>5000&&person[p].postnummer<6000)
      fprintf(out,"\n%15s%15s%10i%4s%10i%6i%3i%3i",person[p].fornavn,person[p].efternavn,person[p].postnummer,person[p].koen,person[p].deltagernr,person[p].timer,person[p].minutter,person[p].sekunder);
      fclose(out);
      }
    //-------------------------------------------------------
    printf("\n\nDeltagere fra S%cnderjylland:\n",155);
    printf("\nFornavn        Efternavn      Postnr  K%cn  Deltagernr      Tid    ",155);
    for(j=0;j<p;j++)
    {
    if(person[j].postnummer>6000&&person[j].postnummer<7000)
    printf("\n%-15s%-15s%-10i%-4s%-10i%6i%3i%3i",person[j].fornavn,person[j].efternavn,person[j].postnummer,person[j].koen,person[j].deltagernr,person[j].timer,person[j].minutter,person[j].sekunder);
    }
    //---- Gemmer deltagere fra Sønderjylland-----

    if ((out=fopen("Sønderjylland.txt","w"))==NULL)
      {
      printf("\nFilen Sønderjylland.txt kan ikke %cbnes.",134);
      getch();
      }
      else
      {
      for(p=0;p<(j);p++)
      if(person[p].postnummer>6000&&person[p].postnummer<7000)
      fprintf(out,"\n%15s%15s%10i%4s%10i%6i%3i%3i",person[p].fornavn,person[p].efternavn,person[p].postnummer,person[p].koen,person[p].deltagernr,person[p].timer,person[p].minutter,person[p].sekunder);
      fclose(out);
      }
    //-------------------------------------------------------
    printf("\n\nDeltagere fra %cstjylland:\n",155);
    printf("\nFornavn        Efternavn      Postnr  K%cn  Deltagernr      Tid    ",155);
    for(j=0;j<p;j++)
    {
    if(person[j].postnummer>8000&&person[j].postnummer<9000)
    printf("\n%-15s%-15s%-10i%-4s%-10i%6i%3i%3i",person[j].fornavn,person[j].efternavn,person[j].postnummer,person[j].koen,person[j].deltagernr,person[j].timer,person[j].minutter,person[j].sekunder);
    }
    //---- Gemmer deltagere fra Østjylland-----

    if ((out=fopen("Østjylland.txt","w"))==NULL)
      {
      printf("\nFilen Østjylland.txt kan ikke %cbnes.",134);
      getch();
      }
      else
      {
      for(p=0;p<(j);p++)
      if(person[p].postnummer>8000&&person[p].postnummer<9000)
      fprintf(out,"\n%15s%15s%10i%4s%10i%6i%3i%3i",person[p].fornavn,person[p].efternavn,person[p].postnummer,person[p].koen,person[p].deltagernr,person[p].timer,person[p].minutter,person[p].sekunder);
      fclose(out);
      }
    //-------------------------------------------------------
    printf("\n\nDeltagere fra Nordjylland:\n");
    printf("\nFornavn        Efternavn      Postnr  K%cn  Deltagernr      Tid    ",155);
    for(j=0;j<p;j++)
    {
    if(person[j].postnummer>9000&&person[j].postnummer<10000)
    printf("\n%-15s%-15s%-10i%-4s%-10i%6i%3i%3i",person[j].fornavn,person[j].efternavn,person[j].postnummer,person[j].koen,person[j].deltagernr,person[j].timer,person[j].minutter,person[j].sekunder);
    }
    //---- Gemmer deltagere fra Nordjylland-----

    if ((out=fopen("Nordjylland.txt","w"))==NULL)
      {
      printf("\nFilen Østjylland.txt kan ikke %cbnes.",134);
      getch();
      }
      else
      {
      for(p=0;p<(j);p++)
      if(person[p].postnummer>9000&&person[p].postnummer<10000)
      fprintf(out,"\n%15s%15s%10i%4s%10i%6i%3i%3i",person[p].fornavn,person[p].efternavn,person[p].postnummer,person[p].koen,person[p].deltagernr,person[p].timer,person[p].minutter,person[p].sekunder);
      fclose(out);
      }
    //-------------------------------------------------------
  }
//------M E N U 4  Soteret efter deltagernummer-----------
void menupunkt4()
{
  FILE*ind;

  if ((ind=fopen("Motion2.txt","r"))==NULL)
  {
    printf("\nFilen Motion2.txt kan ikke %cbnes.",134);
    getch();
    exit(1);
  }
    int p=0,j=0;
    printf("\n Deltagerliste soteret efter deltagernummer\n");
    printf("\n Deltagerliste l%cses fra Motion2.txt:",145);
    printf("\nFornavn        Efternavn      Postnr  K%cn  Deltagernr      Tid    ",155);
    do
    {
      fscanf(ind,"%15s%15s%10i%4s%10i%6i%3i%3i",person[p].fornavn,person[p].efternavn,&person[p].postnummer,person[p].koen,&person[p].deltagernr,&person[p].timer,&person[p].minutter,&person[p].sekunder);
      p++;
    }
      while(!feof(ind));
      fclose(ind);
      DeltagerNR_sort(person);
      for(j=0;j<p;j++)
    {
      printf("\n%-15s%-15s%-10i%-4s%-10i%6i%3i%3i",person[j].fornavn,person[j].efternavn,person[j].postnummer,person[j].koen,person[j].deltagernr,person[j].timer,person[j].minutter,person[j].sekunder);
    }
    //---- Gemmer deltagere soteret efter deltagernummer-----
    FILE *out;

    if ((out=fopen("Deltagernummer.txt","w"))==NULL)
      {
      printf("\nFilen Deltagernummer.txt kan ikke %cbnes.",134);
      getch();
      }
      else
      {
      for(p=0;p<(j);p++)
      fprintf(out,"\n%15s%15s%10i%4s%10i%6i%3i%3i",person[p].fornavn,person[p].efternavn,person[p].postnummer,person[p].koen,person[p].deltagernr,person[p].timer,person[p].minutter,person[p].sekunder);
      fclose(out);
      }
    //-------------------------------------------------------
}
//-----M E N U P U N K T  5--------
void menupunkt5()
{
  FILE*ind;

  if ((ind=fopen("Motion2.txt","r"))==NULL)
  {
    printf("\nFilen Motion2.txt kan ikke %cbnes.",134);
    getch();
    exit(1);
  }
    int p=0,j=0;
    printf("\n Deltagerliste l%cses fra Motion2.txt:",145);
    printf("\nResultaterne for kvinder\n");
    printf("\nFornavn        Efternavn      Postnr  K%cn  Deltagernr      Tid    ",155);
    do
    {
      fscanf(ind,"%15s%15s%10i%4s%10i%6i%3i%3i",person[p].fornavn,person[p].efternavn,&person[p].postnummer,person[p].koen,&person[p].deltagernr,&person[p].timer,&person[p].minutter,&person[p].sekunder);
      p++;
    }
      while(!feof(ind));
      fclose(ind);
      tids_sort(person);
      for(j=0;j<p;j++)
    {
      if(person[j].koen[0]=='k'||person[j].koen[0]=='K')
      printf("\n%-15s%-15s%-10i%-4s%-10i%6i%3i%3i",person[j].fornavn,person[j].efternavn,person[j].postnummer,person[j].koen,person[j].deltagernr,person[j].timer,person[j].minutter,person[j].sekunder);
    }
      //---- Gemmer Kvindelige deltager efter tid-----
    FILE *out;

    if ((out=fopen("Kvinder.txt","w"))==NULL)
      {
      printf("\nFilen Kvinder.txt kan ikke %cbnes.",134);
      getch();
      }
      else
      {
      for(p=0;p<(j);p++)
      if(person[p].koen[0]=='k'||person[p].koen[0]=='K')
      fprintf(out,"\n%15s%15s%10i%4s%10i%6i%3i%3i",person[p].fornavn,person[p].efternavn,person[p].postnummer,person[p].koen,person[p].deltagernr,person[p].timer,person[p].minutter,person[p].sekunder);
      fclose(out);
      }
    //-------------------------------------------------------
      printf("\n\nResultaterne for m%cnd\n",145);
      printf("\nFornavn        Efternavn      Postnr  K%cn  Deltagernr      Tid    ",155);
      for(j=0;j<p;j++)
    {
      if(person[j].koen[0]=='m'||person[j].koen[0]=='M')
      printf("\n%-15s%-15s%-10i%-4s%-10i%6i%3i%3i",person[j].fornavn,person[j].efternavn,person[j].postnummer,person[j].koen,person[j].deltagernr,person[j].timer,person[j].minutter,person[j].sekunder);
    }
    //---- Gemmer Mandlige deltager efter tid-----
      if ((out=fopen("Mænd.txt","w"))==NULL)
      {
      printf("\nFilen Mænd.txt kan ikke %cbnes.",134);
      getch();
      }
      else
      {
      for(p=0;p<(j);p++)
      if(person[p].koen[0]=='m'||person[p].koen[0]=='M')
      fprintf(out,"\n%15s%15s%10i%4s%10i%6i%3i%3i",person[p].fornavn,person[p].efternavn,person[p].postnummer,person[p].koen,person[p].deltagernr,person[p].timer,person[p].minutter,person[p].sekunder);
      fclose(out);
      }
    //-------------------------------------------------------
}

//---- A L P A  S O R T -------------
void Alpha_sort(motionloeb_info person[Max])
  {
    int i, j;
    struct motionloeb_info temp;

    for(i = 0;i < person[i].deltagernr; i++)
    for(j = i+1; j < person[j].deltagernr; j++)
    {
      if( strcmp(person[i].fornavn,person[j].fornavn) > 0)
      {
    temp = person[j];
    person[j] = person[i];
    person[i] = temp;
      }
//-----D E L T A G E R N R.  S O R T ----------
void DeltagerNR_sort(motionloeb_info person[Max])
  {
    int i, j;
    struct motionloeb_info temp;

    for(i = 0;i < person[i].deltagernr; i++)
    for(j = i+1; j < person[j].deltagernr; j++)
    {
      if( person[i].deltagernr>person[j].deltagernr)
      {
    temp = person[j];
    person[j] = person[i];
    person[i] = temp;
      }
//----T I M E  S O R T ----------
void tids_sort(motionloeb_info person[Max])
{
    int i, j;
    struct motionloeb_info temp;
    for(i = 0;i < person[i].deltagernr; i++)
    for(j = i+1; j < person[j].deltagernr; j++)
    {
      if((person[i].timer)*60*60+(person[i].minutter)*60+person[i].sekunder>(person[j].timer)*60*60+(person[j].minutter)*60+person[j].sekunder)
      {
    temp = person[j];
    person[j] = person[i];
    person[i] = temp;
      }
Avatar billede soreno Praktikant
14. maj 2002 - 23:03 #1
følgende kode leger lidt med farverne, men det er windows only:

#include <windows.h>
#include <iostream>

using namespace std;

int main(int argc, char **argv)
{
    HANDLE hConsole = GetStdHandle(STD_OUTPUT_HANDLE);

    SetConsoleTitle("Hello World!!");

    SetConsoleTextAttribute(hConsole, FOREGROUND_GREEN | FOREGROUND_INTENSITY);
    cout <<"Hello ";

    SetConsoleTextAttribute(hConsole, FOREGROUND_GREEN | FOREGROUND_BLUE);
    cout <<"World!!" <<endl;

    SetConsoleTextAttribute(hConsole, FOREGROUND_RED | FOREGROUND_GREEN | FOREGROUND_BLUE);

    return 0;
}
Avatar billede soreno Praktikant
14. maj 2002 - 23:05 #2
Avatar billede laffe Nybegynder
15. maj 2002 - 07:51 #3
Her er det så:

#include <iostream.h>
#include <conio.h>
#include <stdio.h>
#include <windows.h>
#pragma hdrstop

//-----------------------------------------------------------------------

#pragma argsused
int main(int argc, char* argv[])
{
  HANDLE hStdout;
  CONSOLE_SCREEN_BUFFER_INFO csbiInfo;

  hStdout = GetStdHandle(STD_OUTPUT_HANDLE);

  if (! GetConsoleScreenBufferInfo(hStdout, &csbiInfo))
    cout << "GetConsoleScreenBufferInfo";

  SetConsoleTextAttribute(hStdout,FOREGROUND_BLUE | FOREGROUND_GREEN | FOREGROUND_INTENSITY | BACKGROUND_BLUE);
  cout << "                    Hej                    ";
  getch();
  return 0;
}
Avatar billede laffe Nybegynder
15. maj 2002 - 07:55 #4
Du skal først have en handle til console vinduet. Dette gøres ved at kalde GetStdHandle.

Når du har denne handle, så har du mulidhed for at kalde masse console funktioner.