Avatar billede vatos Nybegynder
17. juli 2000 - 15:35 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Fejlfinding...*vigtig*

Denne tipskupon skal tjekkes for fejl indtastning.
http://www.grisefest.dk/radio.asp

Den skal tjekke om der er 3 sikre og at de ikke er i samme række, hvis ikke skal den lave en popup (alert) med anmodning om dette.
den skal samtidig tjekke om de 13 radio buttons er aktiveret og se om de felter resultat er udfyldt og om de er det korrekt (dvs kampnr er mellem 1 og 13 og at scoren er rimelig (mellem 0-20)).........den bør også tjekke at det er tal der er indtastet og om der står 1-2 og ikke bare 12 eller 1 .

Jeg er blevet anbefalet at gøre dette i javascript istedet for ASP, men jeg kan ikke selv lave det i Javascript, så derfor håber jeg at en kan hjælpe.
Avatar billede Lasse Novice
17. juli 2000 - 22:17 #1
Skal jeg lave det?

Avatar billede Lasse Novice
18. juli 2000 - 01:03 #2
jeg er snart færdig, men er rimelig træt. Laver det i morgen tidlig!
Avatar billede vatos Nybegynder
18. juli 2000 - 09:32 #3
Kanon !!!
Avatar billede Lasse Novice
18. juli 2000 - 13:36 #4
ja, her er det så. Det skal lige siges at jeg harlært en masse så det har været ret fedt at sidde og lave det.
<html>

<head>
<!-- Minus AutoDato -->
<title>New Page 1</title>
<META NAME="Generator" CONTENT="Stone's WebWriter 3">
<style>
td {text-align:center}
</style>
<script language="JavaScript">
antal=0;
flag=0;
sat1=0;
sat2=0;
oscillate=0;

function kamp(a) {
return (!isNaN(a) && a!='' && a<14 && a>0);
}

function resultat(a) {
return (!isNaN(a) && a!='' && a<25 && a>=0);
}

function validates(a) {
//undersøger om kampnumre er OK
/*if(!kamp(a.T1.value) || !kamp(a.T4.value) || !kamp(a.T7.value))
alert("Kampnumre SKAL være mellem 1 og 13");

//undersøger om resultater er OK
if(!resultat(a.T2.value) || !resultat(a.T3.value) || !resultat(a.T5.value) || !resultat(a.T6.value) || !resultat(a.T8.value) || !resultat(a.T9.value))
alert("Resultaterne skal være realistiske");*/
}

function teste(nr){

if(eval('document.ef.check'+nr+'.checked'))
  {stat=true;
  antal++;}
else
  {stat=false;
  antal--;}

if(antal==3){
  for(nr2=0;nr2<39;++nr2) {
    eval('if (!(document.ef.check'+nr2+'.checked)) {document.ef.check'+nr2+'.disabled=true;}');}
  flag=1;}
else{
if(antal==2 && flag==1){
  for(nr2=0;nr2<38;++nr2){
    if(eval('document.ef.check'+nr2+'.checked')){
            if(oscillate%2==0)
                sat1=nr2;
            else
                sat2=nr2;
            oscillate++;}
        eval('document.ef.check'+nr2+'.disabled=false;');}
  flag=0;
    document.ef.check38.disabled=false;
    stat=true;
    disable(sat1);
    nr=sat2;
  }

disable(nr);

}

function disable(nr) {
if(nr%3==0){
    frem2(nr);
    }
else if(nr%3==1){
    hvervej(nr);
    }
else if(nr%3==2){
    tilbage2(nr)
    }

function hvervej(nr) {
    nr--;
    eval('document.ef.check'+nr+'.disabled=stat');
    nr+=2;
    eval('document.ef.check'+nr+'.disabled=stat');
}

function tilbage2(nr){
    nr--;
    eval('document.ef.check'+nr+'.disabled=stat');
    nr--;
    eval('document.ef.check'+nr+'.disabled=stat');
}

function frem2(nr){
    nr++;
    eval('document.ef.check'+nr+'.disabled=stat');
    nr++;
    eval('document.ef.check'+nr+'.disabled=stat');
}
</script>

</head>

<body bgcolor="#FFFFFF" topmargin="0" leftmargin="0">

<form method="post" name="ef" action="radio.asp"
onsubmit="validates(this);">

  <table border="0" width="500" cellspacing="0" cellpadding="0">
  <tr>
  <td width="101" bgcolor="#C0C0C0" rowspan="2"><font size="5"><b>Tipskupon</b></font></td>
  <td width="56" bgcolor="#C0C0C0" colspan="3"><font size="1">Enkeltrække</font></td>
  <td width="18" bgcolor="#C0C0C0"></td>
  <td width="54" bgcolor="#C0C0C0" colspan="3"><font size="1">3
    sikre</font></td>
  <td width="18" bgcolor="#C0C0C0"></td>
  <td width="54" bgcolor="#C0C0C0" colspan="3"><font size="1">Resultat</font></td>
  <td width="18" bgcolor="#C0C0C0"></td>
  <td width="18" bgcolor="#C0C0C0">&nbsp;</td>
  </tr>
  <tr>
  <td width="20" bgcolor="#C0C0C0"><b><font size="1">1</font></b></td>
  <td width="18" bgcolor="#C0C0C0"><b><font size="1">X</font></b></td>
  <td width="18" bgcolor="#C0C0C0"><b><font size="1">2</font></b></td>
  <td width="18" bgcolor="#C0C0C0"></td>
  <td width="18" bgcolor="#C0C0C0"><b><font size="1">1</font></b></td>
  <td width="18" bgcolor="#C0C0C0"><b><font size="1">X</font></b></td>
  <td width="18" bgcolor="#C0C0C0"><b><font size="1">2</font></b></td>
  <td width="18" bgcolor="#C0C0C0"></td>
  <td width="18" bgcolor="#C0C0C0">&nbsp;</td>
  </tr>
  <tr>
  <td width="101" ><b><font size="1">Kamp nr. 1</font></b></td>
  <td width="20" ><font size="1"><input type="radio" name="r1" value="">
    </font>
  </td>
  <td width="18" ><font size="1"><input type="radio" name="r1" value="">
    </font>
  </td>
  <td width="18" ><font size="1"><input type="radio" name="r1" value=""></font></td>
  <td width="18" ><font size="1"></font></td>
  <td width="18" >

<font size="1">

<input type="checkbox" name="check0" onclick="teste(0)">
</font>
  </td>
  <td width="18" ><font size="1"><input type="checkbox" name="check1" onclick="teste(1)">
    </font>
  </td>
  <td width="18"  ><font size="1"><input type="checkbox" name="check2" onclick="teste(2)"></font></td>
  <td width="18"  ><font size="1"></font></td>
  <td width="18" valign="middle"></td>
  <td width="18"  ></td>
  <td width="18" ></td>
  </tr>
  <tr>
  <td width="101" bgcolor="#C0C0C0" ><b><font size="1">Kamp nr. 2</font></b></td>
  <td width="20" bgcolor="#C0C0C0" ><font size="1"><input type="radio" name="r2" value="1">
    </font>
  </td>
  <td width="18" bgcolor="#C0C0C0" ><font size="1"><input type="radio" name="r2" value="x">
    </font>
  </td>
  <td width="18" bgcolor="#C0C0C0" ><font size="1"><input type="radio" name="r2" value="2"></font></td>
  <td width="18" bgcolor="#C0C0C0" ></td>
  <td width="18" bgcolor="#C0C0C0" ><font size="1"><input type="checkbox" name="check3" onclick="teste(3)">
    </font>
  </td>
  <td width="18" bgcolor="#C0C0C0" ><font size="1"><input type="checkbox" name="check4" onclick="teste(4)">
    </font>
  </td>
  <td width="18" bgcolor="#C0C0C0" ><font size="1"><input type="checkbox" name="check5" onclick="teste(5)"></font></td>
  <td width="18" bgcolor="#C0C0C0" ></td>
  <td width="90" bgcolor="#C0C0C0"  colspan="5"><font size="1">resultat
    af kampnr.</font></td>
  <td width="18" bgcolor="#C0C0C0" ><font size="1"><input type="text" name="T1" size="1"></font></td>
  <td width="18" bgcolor="#C0C0C0" >&nbsp;</td>
  </tr>
  <tr>
  <td width="101" ><b><font size="1">Kamp nr. 3</font></b></td>
  <td width="20" ><font size="1"><input type="radio" name="r3" value="1">
    </font>
  </td>
  <td width="18" ><font size="1"><input type="radio" name="r3" value="x">
    </font>
  </td>
  <td width="18" ><font size="1"><input type="radio" name="r3" value="2"></font></td>
  <td width="18" ><font size="1"></font></td>
  <td width="18" ><font size="1"><input type="checkbox" name="check6" onclick="teste(6)">
    </font>
  </td>
  <td width="18" ><font size="1"><input type="checkbox" name="check7" onclick="teste(7)">
    </font>
  </td>
  <td width="18" ><font size="1"><input type="checkbox" name="check8" onclick="teste(8)"></font></td>
  <td width="18" ><font size="1"></font></td>
  <td width="18" ><font size="1"><input type="text" name="T2" size="1"></font></td>
  <td width="18" ><b><font size="1">-</font></b></td>
  <td width="18" ><font size="1"><input type="text" name="T3" size="1"></font></td>
  <td width="18" ></td>
  </tr>
  <tr>
  <td width="101" bgcolor="#C0C0C0" ><b><font size="1">Kamp nr. 4</font></b></td>
  <td width="20" bgcolor="#C0C0C0" ><font size="1"><input type="radio" name="r4" value="1">
    </font>
  </td>
  <td width="18" bgcolor="#C0C0C0" ><font size="1"><input type="radio" name="r4" value="x">
    </font>
  </td>
  <td width="18" bgcolor="#C0C0C0" ><font size="1"><input type="radio" name="r4" value="2"></font></td>
  <td width="18" bgcolor="#C0C0C0" ></td>
  <td width="18" bgcolor="#C0C0C0" ><font size="1"><input type="checkbox" name="check9" onclick="teste(9)">
    </font>
  </td>
  <td width="18" bgcolor="#C0C0C0" ><font size="1"><input type="checkbox" name="check10" onclick="teste(10)">
    </font>
  </td>
  <td width="18" bgcolor="#C0C0C0" ><font size="1"><input type="checkbox" name="check11" onclick="teste(11)"></font></td>
  <td width="18" bgcolor="#C0C0C0" ></td>
  <td width="18" bgcolor="#C0C0C0" >&nbsp;</td>
  </tr>
  <tr>
  <td width="101" ><b><font size="1">Kamp nr. 5</font></b></td>
  <td width="20" ><font size="1"><input type="radio" name="r5" value="1">
    </font>
  </td>
  <td width="18" ><font size="1"><input type="radio" name="r5" value="x">
    </font>
  </td>
  <td width="18" ><font size="1"><input type="radio" name="r5" value="2"></font></td>
  <td width="18" ><font size="1"></font></td>
  <td width="18" ><font size="1"><input type="checkbox" name="check12" onclick="teste(12)">
    </font>
  </td>
  <td width="18" ><font size="1"><input type="checkbox" name="check13" onclick="teste(13)">
    </font>
  </td>
  <td width="18" ><font size="1"><input type="checkbox" name="check14" onclick="teste(14)"></font></td>
  <td width="18" ><font size="1"></font></td>
  <td width="18" ></td>
  </tr>
  <tr>
  <td width="101" bgcolor="#C0C0C0" ><b><font size="1">Kamp nr. 6</font></b></td>
  <td width="20" bgcolor="#C0C0C0" ><font size="1"><input type="radio" name="r6" value="1">
    </font>
  </td>
  <td width="18" bgcolor="#C0C0C0" ><font size="1"><input type="radio" name="r6" value="x">
    </font>
  </td>
  <td width="18" bgcolor="#C0C0C0" ><font size="1"><input type="radio" name="r6" value="2"></font></td>
  <td width="18" bgcolor="#C0C0C0" ></td>
  <td width="18" bgcolor="#C0C0C0" ><font size="1"><input type="checkbox" name="check15" onclick="teste(15)">
    </font>
  </td>
  <td width="18" bgcolor="#C0C0C0" ><font size="1"><input type="checkbox" name="check16" onclick="teste(16)">
    </font>
  </td>
  <td width="18" bgcolor="#C0C0C0" ><font size="1"><input type="checkbox" name="check17" onclick="teste(17)"></font></td>
  <td width="18" bgcolor="#C0C0C0" ></td>
  <td width="90" bgcolor="#C0C0C0"  colspan="5">
    <p align="right"><font size="1">resultat af kampnr.</font></td>
  <td width="18" bgcolor="#C0C0C0" ><font size="1"><input type="text" name="T4" size="1"></font></td>
  <td width="18" bgcolor="#C0C0C0" >&nbsp;</td>
  </tr>
  <tr>
  <td width="101" ><b><font size="1">Kamp nr. 7</font></b></td>
  <td width="20" ><font size="1"><input type="radio" name="r7" value="1">
    </font>
  </td>
  <td width="18" ><font size="1"><input type="radio" name="r7" value="x">
    </font>
  </td>
  <td width="18" ><font size="1"><input type="radio" name="r7" value="2"></font></td>
  <td width="18" ><font size="1"></font></td>
  <td width="18" ><font size="1"><input type="checkbox" name="check18" onclick="teste(18)">
    </font>
  </td>
  <td width="18" ><font size="1"><input type="checkbox" name="check19" onclick="teste(19)">
    </font>
  </td>
  <td width="18" ><font size="1"><input type="checkbox" name="check20" onclick="teste(20)"></font></td>
  <td width="18" ><font size="1"></font></td>
  <td width="18" ></td>
  <td width="18" ><font size="1"><input type="text" name="T5" size="1"></font></td>
  <td width="18" ><b><font size="1">-</font></b></td>
  <td width="18" ><font size="1"><input type="text" name="T6" size="1"></font></td>
  <td width="18" ></td>
  </tr>
  <tr>
  <td width="101" bgcolor="#C0C0C0" ><b><font size="1">Kamp nr. 8</font></b></td>
  <td width="20" bgcolor="#C0C0C0" ><font size="1"><input type="radio" name="r8" value="1">
    </font>
  </td>
  <td width="18" bgcolor="#C0C0C0" ><font size="1"><input type="radio" name="r8" value="x">
    </font>
  </td>
  <td width="18" bgcolor="#C0C0C0" ><font size="1"><input type="radio" name="r8" value="2"></font></td>
  <td width="18" bgcolor="#C0C0C0" ></td>
  <td width="18" bgcolor="#C0C0C0" ><font size="1"><input type="checkbox" name="check21" onclick="teste(21)">
    </font>
  </td>
  <td width="18" bgcolor="#C0C0C0" ><font size="1"><input type="checkbox" name="check22" onclick="teste(22)">
    </font>
  </td>
  <td width="18" bgcolor="#C0C0C0" ><font size="1"><input type="checkbox" name="check23" onclick="teste(23)"></font></td>
  <td width="18" bgcolor="#C0C0C0" ></td>
  <td width="18" bgcolor="#C0C0C0" >&nbsp;</td>
  </tr>
  <tr>
  <td width="101" ><b><font size="1">Kamp nr. 9</font></b></td>
  <td width="20" ><font size="1"><input type="radio" name="r9" value="1">
    </font>
  </td>
  <td width="18" ><font size="1"><input type="radio" name="r9" value="x">
    </font>
  </td>
  <td width="18" ><font size="1"><input type="radio" name="r9" value="2"></font></td>
  <td width="18" ><font size="1"></font></td>
  <td width="18" ><font size="1"><input type="checkbox" name="check24" onclick="teste(24)">
    </font>
  </td>
  <td width="18" ><font size="1"><input type="checkbox" name="check25" onclick="teste(25)">
    </font>
  </td>
  <td width="18" ><font size="1"><input type="checkbox" name="check26" onclick="teste(26)"></font></td>
  <td width="18" ><font size="1"></font></td>
  <td width="18" ></td>
  </tr>
  <tr>
  <td width="101" bgcolor="#C0C0C0" ><b><font size="1">Kamp nr. 10</font></b></td>
  <td width="20" bgcolor="#C0C0C0" ><font size="1"><input type="radio" name="r10" value="1">
    </font>
  </td>
  <td width="18" bgcolor="#C0C0C0" ><font size="1"><input type="radio" name="r10" value="x">
    </font>
  </td>
  <td width="18" bgcolor="#C0C0C0" ><font size="1"><input type="radio" name="r10" value="2"></font></td>
  <td width="18" bgcolor="#C0C0C0" ></td>
  <td width="18" bgcolor="#C0C0C0" ><font size="1"><input type="checkbox" name="check27" onclick="teste(27)">
    </font>
  </td>
  <td width="18" bgcolor="#C0C0C0" ><font size="1"><input type="checkbox" name="check28" onclick="teste(28)">
    </font>
  </td>
  <td width="18" bgcolor="#C0C0C0" ><font size="1"><input type="checkbox" name="check29" onclick="teste(29)"></font></td>
  <td width="18" bgcolor="#C0C0C0" ></td>
  <td width="90" bgcolor="#C0C0C0"  colspan="5"><font size="1">resultat
    af kampnr.</font></td>
  <td width="18" bgcolor="#C0C0C0" ><font size="1"><input type="text" name="T7" size="1"></font></td>
  <td width="18" bgcolor="#C0C0C0" >&nbsp;</td>
  </tr>
  <tr>
  <td width="101" ><b><font size="1">Kamp nr. 11</font></b></td>
  <td width="20" ><font size="1"><input type="radio" name="r11" value="1">
    </font>
  </td>
  <td width="18" ><font size="1"><input type="radio" name="r11" value="x">
    </font>
  </td>
  <td width="18" ><font size="1"><input type="radio" name="r11" value="2"></font></td>
  <td width="18" ><font size="1"></font></td>
  <td width="18" ><font size="1"><input type="checkbox" name="check30" onclick="teste(30)">
    </font>
  </td>
  <td width="18" ><font size="1"><input type="checkbox" name="check31" onclick="teste(31)">
    </font>
  </td>
  <td width="18" ><font size="1"><input type="checkbox" name="check32" onclick="teste(32)"></font></td>
  <td width="18" ><font size="1"></font></td>
  <td width="18" ></td>
  <td width="18" ><font size="1"><input type="text" name="T8" size="1"></font></td>
  <td width="18" ><b><font size="1">-</font></b></td>
  <td width="18" ><font size="1"><input type="text" name="T9" size="1"></font></td>
  <td width="18" ></td>
  </tr>
  <tr>
  <td width="101" bgcolor="#C0C0C0" ><b><font size="1">Kamp nr. 12</font></b></td>
  <td width="20" bgcolor="#C0C0C0" ><font size="1"><input type="radio" name="r12" value="1">
    </font>
  </td>
  <td width="18" bgcolor="#C0C0C0" ><font size="1"><input type="radio" name="r12" value="x">
    </font>
  </td>
  <td width="18" bgcolor="#C0C0C0" ><font size="1"><input type="radio" name="r12" value="2"></font></td>
  <td width="18" bgcolor="#C0C0C0" ></td>
  <td width="18" bgcolor="#C0C0C0" ><font size="1"><input type="checkbox" name="check33" onclick="teste(33)">
    </font>
  </td>
  <td width="18" bgcolor="#C0C0C0" ><font size="1"><input type="checkbox" name="check34" onclick="teste(34)">
    </font>
  </td>
  <td width="18" bgcolor="#C0C0C0" ><font size="1"><input type="checkbox" name="check35" onclick="teste(35)"></font></td>
  <td width="18" bgcolor="#C0C0C0" ></td>
  <td width="18" bgcolor="#C0C0C0" >&nbsp;</td>
  </tr>
  <tr>
  <td width="101" ><b><font size="1">Kamp nr. 13</font></b></td>
  <td width="20" ><font size="1"><input type="radio" name="r13" value="1">
    </font>
  </td>
  <td width="18" ><font size="1"><input type="radio" name="r13" value="x">
    </font>
  </td>
  <td width="18" ><font size="1"><input type="radio" name="r13" value="2"></font></td>
  <td width="18" ><font size="1"></font></td>
  <td width="18" ><font size="1"><input type="checkbox" name="check36" onclick="teste(36)">
    </font>
  </td>
  <td width="18" ><font size="1"><input type="checkbox" name="check37" onclick="teste(37)">
    </font>
  </td>
  <td width="18" ><font size="1"><input type="checkbox" name="check38" onclick="teste(38)">
    </font>
  </td>
  <td width="18" ><font size="1"></font></td>
  <td width="18" ></td>
  </tr>
  </table>
<input type="submit" value="Tip">
</form>

</body>

</html>
Avatar billede Lasse Novice
18. juli 2000 - 13:37 #5
ups, jeg kan se at jeg ikke har fjernet ALT. Du skal fjerne /* og */
Avatar billede vatos Nybegynder
18. juli 2000 - 14:10 #6
jeg tror det skal finpudses.

Stengkonstanten uafsluttet i linie 20 ??

(pointene er dine!!!!)
Avatar billede Lasse Novice
18. juli 2000 - 14:14 #7
Fuck det er sort, det virkede da jeg sendte det..... jeg kigger lige på det
Avatar billede vatos Nybegynder
18. juli 2000 - 14:16 #8
desuden skriver den "et objekt var ventet" når jeg afkrydser i checkboksene.
Avatar billede Lasse Novice
18. juli 2000 - 14:17 #9
ja jeg ved hvad der er galt nu. Det er ikke programmet, det er eksperten. Når man skriver 2 stk af ' så fjerner den det ene. Prøv selv. Men under:

resultat(a)
og kamp(a)
spørger jeg om strengen a!=2stk af '

Der er kun 1 stk af den. Tilføj det!
Avatar billede Lasse Novice
18. juli 2000 - 14:18 #10
tilføj så der er 2 stk istedet for én
Avatar billede vatos Nybegynder
18. juli 2000 - 14:22 #11
kan du ikke sende det til vatos@aub.dk ??
Avatar billede vatos Nybegynder
18. juli 2000 - 14:29 #12
en anden ting, tjekker den hvis der slet ikke er afkrydset i rækken med sikre og enkeltrækken ?

og

ved du hvordan man for den til lade være med at lægge det i databasen hvis der er "fejl" ??
Avatar billede vatos Nybegynder
18. juli 2000 - 14:31 #13
jeg ville gerne tilbyde dig flere points , men jeg har ikke flere ! :o((
Avatar billede Lasse Novice
18. juli 2000 - 18:44 #14
ja ja ja, jeg skal nok... Jeg kigger lige på det
Avatar billede vatoz Nybegynder
18. juli 2000 - 19:54 #15
kanon kanon, jeg håber du får lige så meget ud af det som jeg. :o))
Avatar billede Lasse Novice
18. juli 2000 - 20:40 #16
Det gør jeg egntlig ikke, men hvad faen...

Jeg sender det på din email NU
Avatar billede Lasse Novice
18. juli 2000 - 20:43 #17
ehh, om to sekunder
Avatar billede vatos Nybegynder
18. juli 2000 - 21:34 #18
2 sekunder ??
Avatar billede Lasse Novice
19. juli 2000 - 00:39 #19
Den skulle være kommet? Er den ikke det?
Avatar billede Lasse Novice
19. juli 2000 - 00:40 #20
jeg har sendt den til
vatos@aub.dk
Avatar billede vatos Nybegynder
19. juli 2000 - 10:33 #21
nope, prøv frederik@aub.dk
Avatar billede Lasse Novice
19. juli 2000 - 12:02 #22
så, nu har jeg sendt til dem begge en gang til, men fra en anden e-mail adresse. Min mail server virker vist ikke helt i øjeblikket
Avatar billede vatos Nybegynder
19. juli 2000 - 12:33 #23
WOW, du er en gud !!!! Det er bare helt perfekt !!! Tusind gange tak
Avatar billede Lasse Novice
19. juli 2000 - 12:36 #24
det var så lidt