Avatar billede poul_erik Nybegynder
14. maj 2002 - 19:37 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Automatisk filnavn på includefilen

Jeg har et program der hedder Arles, hvor jeg automatisk kan lave billedgallerier - se <a href="http://www.kjoge.dk/auktion/pilgaard/index.php">Image Gallery</A>.

Nu er det sådan at jeg gerne vil have en billedtekst under billedet og i Arles kan jeg lave en skabelon der f.eks. hedder include et filnavn. Når jeg laver det filnavn ville jeg gerne have en fast skabelon, der includer en txt fil der hedder det samme som selve php filen, bare med .txt endelsen.

Hvordan koder jeg det så txt filen i include sætningen f.eks. kommer til at hedde det samme som i Image1.php ?

Hvis I har anden løsning er jeg modtagelig for gode ideer - tak.
Avatar billede Noone Nybegynder
14. maj 2002 - 19:46 #1
Navnet på filen findes i variablen $SCRIPT_NAME eller $SCRIPT_FILENAME så hent den ud, fjern path (Hvis der er nogen) fjern .php, tilføj .txt, inkluder filen, og voila.
Avatar billede poul_erik Nybegynder
14. maj 2002 - 20:04 #2
Jeg kan desværre ikke helt få øje på det du skriver men mener der må en variabel til på en eller anden måde
Avatar billede jensgram Nybegynder
14. maj 2002 - 20:28 #3
Prøv

include(str_replace('.php', '.txt', basename($PHP_SELF)));
Avatar billede jensgram Nybegynder
14. maj 2002 - 20:29 #4
$PHP_SELF er filnavnet mm.
basename() henter selve filnavnet (fil.type)
str_replace() erstatter .php med .txt
include inkluderer filen

JEns Gram - www.jensgram.dk
Avatar billede poul_erik Nybegynder
15. maj 2002 - 05:31 #5
Avatar billede jensgram Nybegynder
15. maj 2002 - 16:55 #6
Det var da det mindste.

Jens Gram - www.jensgram.dk