Avatar billede cirke_line Nybegynder
14. maj 2002 - 18:21 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

scroll

Jeg har brug for en kasse med scroll bar i Flash.

Kassen indeholder en liste med links, brugeren af mit site skal blot kunne scrolle ned i denne liste.

Har forsøgt at finde svar i tidligere spørgsmål, men finder ikke en præcis forklaring.

:-) cirke_line
Avatar billede pixelpaw Nybegynder
14. maj 2002 - 18:26 #1
Du kan kigge på denne her:
http://flash.pote.dk/scrollbar01.swf
http://flash.pote.dk/scrollbar01.fla

men den er stadig ikke færdig.
Avatar billede sukos Juniormester
14. maj 2002 - 18:26 #2
Det er temmelig kompliceret i flash, medmindre du har MX.
Der trækker du den bare ud fra et libary, scrollbaren.
Avatar billede cirke_line Nybegynder
14. maj 2002 - 18:46 #3
Til pixelpaw Ej den ville jeg gerne se, men jeg får at vide af flash at det jeg downloader er "unexpectet file format" ?!?! Det ligger ellers fint som en .fla og .swf fil på min computer!?

Har ikke MX, da jeg arb. på min skole.
Avatar billede pixelpaw Nybegynder
14. maj 2002 - 19:32 #4
så er det derfor, jeg har lavet det i MX
Avatar billede cowboy Nybegynder
14. maj 2002 - 20:08 #5
Kig ned til os i kælderen, søde line .0) hehe
Så skal vi nok hjælpe dig.
Avatar billede baitianlong Nybegynder
14. maj 2002 - 20:11 #6
Jeg går ud fra at du har en dynamisk textbox, og en op- og en ned-knap. Put begge knapper ind i et movieclip og sæt tekstboksens variabelnavn til scrollWindow.

Skriv dette på op-knappen (inde i movieclippet):
on(press) {
pressing = true;
movement = -1;
}
on(release) {
pressing = false;
}

Og det samme på ned knappen (bortset fra at -1 nu skal være 1)

træk knappernes movieclip ind ved siden af tekstboksen, og giv det denne action:

onClipEvent(enterFrame) {
    if (this.pressing == true) {
    _root.scrollWindow.scroll = _root.scrollWindow.scroll + this.movement;
    }

Det skulle virke glimrende.
og det samme
Avatar billede baitianlong Nybegynder
14. maj 2002 - 20:23 #7
Det forudsætter dog at du også laver indholdet i scrollWindow dynamisk f.eks på denne måde:

onClipEvent(load) {
_root.scrollWindow = "<a href='http://www.legende.dk'>Legende</a>" + newline + newline + "<a href='http://www.eksperten.dk'>Eksperten</a>" + newline + newline + "<a href='http://www.yahoo.com'>Yahoo</a>";
}
Avatar billede baitianlong Nybegynder
14. maj 2002 - 20:25 #8
Og så skal du lige slå html til i den dyn. tekstboks scrollWindow (og selvfølgelig multiline)
Avatar billede baitianlong Nybegynder
14. maj 2002 - 20:37 #9
Avatar billede cirke_line Nybegynder
14. maj 2002 - 20:47 #10
Hej Søren!

Tak legende.dk :-)
Avatar billede baitianlong Nybegynder
14. maj 2002 - 21:04 #11
Værsågod (o;