Avatar billede mazymaze Nybegynder
14. maj 2002 - 17:17 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Testning om xml felt eksisterer?

Jeg har et problem med et buggy xml svardokument som skal løbes igennem med msdom.

Nogle gange eksisterer der nemlig data på position:

node.item(0).childnodes.item(7).childnodes.item(0).nodevalue

og andre gange er dette felt ikke eksisterende.

Feltet SKAL med når det eksisterer, og jeg vil gerne være fri for at lave et script der drøner igennem hele xml dokumentet, for at lede efter det ønskede felt, når jeg nu engang allerede ved at, hvis det findes, så findes det på:
node.item(0).childnodes.item(7).childnodes.item(0).nodevalue

Findes der en metode der kan teste om et givet felt eksisterer på en bestemt position i xml, eller skal man virkelig løbe alle items igennem?

jeg vil gerne kunne nøjes med en enkelt IF THEN sætning til at teste eksistensen af dette felt.
Avatar billede mazymaze Nybegynder
14. maj 2002 - 17:39 #1
Got it!

Jeg laver blot en lille løkke, som lige over childnode'n i stedet for hele xml'en.

If rootNode.hasChildNodes() then
      Response.Write "<TABLE WIDTH='400' BORDER='1'>"
          Response.Write "<FORM ACTION='./DeleteNode.asp' METHOD='Post'>"
            For Each Visitor in rootNode.childNodes
        Counter = Counter + 1
        For Each Felt in Visitor.childNodes
            If "NAME" = Felt.NodeName Then
                      Response.Write "<TR><TD ROWSPAN=2><INPUT TYPE='Radio' NAME='Besked' VALUE=" & Counter & "></TD><TD>Navn: " & Felt.Text & "</TD></TR>"
            ElseIf "DATO" = Felt.NodeName Then
              Response.Write "<TR><TD>Dato: " & Felt.Text & "</TD></TR>" & Chr(13) & Chr(10)
            End if
        Next
Avatar billede mazymaze Nybegynder
14. maj 2002 - 17:44 #2
eller rettere:

If nodeaircrafttype.item(0).childnodes.item(7).hasChildNodes() then
' denne gang findes elementet
end if