Avatar billede lokeutgaard Nybegynder
14. maj 2002 - 15:06 Der er 4 kommentarer

Emulering af gamepad device

Er det muligt at skrive et lille stykke software, som gør det muligt at emulere et Windows gamepad device, men som gør brug af tastaturet.

Det jeg forstiller mig er, at man har et device under "Game Controllers". Men i virkeligheden er det et stykke software som kigger efter tryk på 'a','s','q','w', etc...

Formålet er, at spille spil som FIFA 2002 med to spillere på det samme tastatur.

Al hjælp, og pegepinde i den rigtige retning, påskønnes!
Avatar billede doc404 Novice
15. maj 2002 - 01:11 #1
Du skal have fat i DirectX DDK (Device/Driver Developer kit) som du kan finde her:

http://www.microsoft.com/ddk/special.asp

Men...

Skal du lave et gaming device skal det kodes som beskrevet i DDK'en og så dur Delphi ikke. Du skal over i C eller Assembler. Det er absolut ikke nogen triviel opgave... Det er ren sort magi :-)
Avatar billede siz23 Nybegynder
15. maj 2002 - 20:10 #2
hedder en ikke bare DDK, uden DirectX ;)
Avatar billede doc404 Novice
15. maj 2002 - 22:05 #3
Både og..

Der findes DDK'ere til forskellige områder inden for Windows. Det var nu mest for at guide ham i den rigtige retning...så han ikke spildte tiden i modem DDK'en ;-)
Avatar billede siz23 Nybegynder
16. maj 2002 - 13:42 #4
hehe k ;)
jeg kendte bare kun til den der kun hedder DDK (Driver Developer kit), viste ikke der fantes flere forskellige ;)